TIK - VLH 7/1 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
TIK - VLH 7/1 2025
Vi skjuter, skjuter, skjuter. Och sedan skjuter vi lite till (näst mest i serien). Problemet är att vi skjuter väldigt svagt (bokstavligt). Vi har svagast armar och handleder i ligan (jag vet att skott inte bara handlar om det utan mer om balans och positionering). Därför är mitt förslag att vi låter laget återgå till klapp-klapp där vi rullar upp försvaret och sätter den i tom kasse. Vi ändrade om eftersom det inte funkade, men vad vi kan konstatera är att power-hockeyn definitivt inte fungerar. Vi har inte materialet för det och därför saknar de instinkten som krävs. Däremot har vi finfina instinkter vad gäller kortpassningsspel och hitta luriga vinklar. Kommer inte bli sämre av RR:s intåg.
Hoppas tikarna underskattar oss.
Hoppas tikarna underskattar oss.
TIK - VLH 7/1 2025
Ny vecka. Vad ska vi våga hoppas på ? Timrå borta och Frölunda och HV hemma. Trendbrott mot Timrå? Knappast. Men Frölunda och HV har jag förhoppningar på om bättre poängskörd , minst en tre-poängare.
Är några av våra skadade spelare tillbaka nu i veckan ? Lakers är ju hopplösa på att informera.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är några av våra skadade spelare tillbaka nu i veckan ? Lakers är ju hopplösa på att informera.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Re: TIK - VLH 7/1 2025
Fem forwards och en målvakt saknas, har svårt att se hur det ska kunna bli nåt trendbrott idag.
Trendbrottet borde vara att vi får reda på hur länge var och en beräknas vara borta. De behöver inte kommunicera skadan.Dysterqvist wrote:Fem forwards och en målvakt saknas, har svårt att se hur det ska kunna bli nåt trendbrott idag.
Vi får vara nöjda med alla "inför match-intervjuer".vlk wrote:Trendbrottet borde vara att vi får reda på hur länge var och en beräknas vara borta. De behöver inte kommunicera skadan.Dysterqvist wrote:Fem forwards och en målvakt saknas, har svårt att se hur det ska kunna bli nåt trendbrott idag.
- Hur känns det att spela i Timrå ikväll?
- Hur känns det att glida in inför hemmapublik
- Vad kommer bli avgörande
Standardfrågor varenda gång.
Så tröttsamt och märks att dom som blir intervjuade är trötta på att få liknande frågor vareviga gång.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Tycker Lakers gör helt rätt som inte säger mer. De är arbetsgivare och ska agera efter detta med. Tänk vad sjukt om chefen på jobbet hade gått ut till allmänheten och sagt "Victor blir borta från kontoret i sex veckor för han ska genomgå behandling för cancer"vlk wrote: 7 January 2025, 11:44Trendbrottet borde vara att vi får reda på hur länge var och en beräknas vara borta. De behöver inte kommunicera skadan.Dysterqvist wrote:Fem forwards och en målvakt saknas, har svårt att se hur det ska kunna bli nåt trendbrott idag.
Lakers är ett publikt företag som också har ett ansvar gentemot sponsorer och fans.Svartvadet wrote:Tycker Lakers gör helt rätt som inte säger mer. De är arbetsgivare och ska agera efter detta med. Tänk vad sjukt om chefen på jobbet hade gått ut till allmänheten och sagt "Victor blir borta från kontoret i sex veckor för han ska genomgå behandling för cancer"vlk wrote: 7 January 2025, 11:44Trendbrottet borde vara att vi får reda på hur länge var och en beräknas vara borta. De behöver inte kommunicera skadan.Dysterqvist wrote:Fem forwards och en målvakt saknas, har svårt att se hur det ska kunna bli nåt trendbrott idag.
Men du drar det till sin spets. Självklart ska man inte outa skadan eller sjukdomen. Bara ungefär hur länge en spelare förväntas vara borta.
-
- c/o LL´s Forum
Jo, det var lite poängen.
Men varför ska man säga "6 veckor" - då blir det press på spelaren och är det inte löst då så börjar spekulationerna... Bättre vara ovetandes.
Men varför ska man säga "6 veckor" - då blir det press på spelaren och är det inte löst då så börjar spekulationerna... Bättre vara ovetandes.
Timrå körde över Modo med 5-1 senast (samma siffror England slog Tyskland med i Sven-Göran Eriksson's legendariska första match som engelsk förbundskapten. Hattrick av Michael OWEN, en av den snabbaste och målfarligaste spelare världen skådat - På tyskarnas hemmaplan i Bayern(!) Euforin visste inga gränser och över en natt blev Sven Gud över det Brittiska samväldet.)
Vår chans ligger inte i att vi har en Michael OWEN. För det har vi inte. Vår chans ligger i att Timrå är lite feta, mätta och självbelåtna. Och tror att detta blir tre bekväma. Tre enkla.
In their face - NOT - KÄMPA - om inte för dig själv och laget - så för Björn: Ge honom en SHL-klubb att komma till.
Vår chans ligger inte i att vi har en Michael OWEN. För det har vi inte. Vår chans ligger i att Timrå är lite feta, mätta och självbelåtna. Och tror att detta blir tre bekväma. Tre enkla.
In their face - NOT - KÄMPA - om inte för dig själv och laget - så för Björn: Ge honom en SHL-klubb att komma till.
TIK har i alla fall en profil i båset. En av mina favoriter genom tiderna som spelare. Lycklig när jag fick se honom live i SSK under lockout-säsongen. Grymt mycket rizz och dessutom gillar jag hans hockey.
-
- Forumdemon
Mycket snack FBK:s forwardsbesättning inför säsongen, frågan är om inte Timrå har den bästa (ihop med Brynäs). Dom lär göra minst fyra mål ikväll, Växjö får kämpa vidare.
Olli JOKINEN har något galet i blicken - "I'll snap any minute"-looken. Och det tycker jag känns spännande med Björn HELLKVIST - de har samma blick. Kan mycket väl vara en profil i vardande.
Det här är inte män vars dotter du vågar ta ta till balen. Det är inte män du vill skall hålla i skalpellen när du ligger på OP-sal 1 - Det här är män, du vill ha med dig ut när kriget kommer.
Det här är inte män vars dotter du vågar ta ta till balen. Det är inte män du vill skall hålla i skalpellen när du ligger på OP-sal 1 - Det här är män, du vill ha med dig ut när kriget kommer.
-
- Forumdemon
Jönssons isblå blick skojar man inte heller med, men det hjälper ju inte oss ändå. Kriget är redan här.
-
- c/o LL´s Forum
Längtar efter att se VLH göra fler mål än motståndarna
”Vi hatar Timrå ”
Känns som ett individuellt misstag kommer att bana väg för 1-0 till Timrå
-
- c/o LL´s Forum
Sämre spel idag. Kan det vara vägen till seger
-
- c/o LL´s Forum
Sånt här tryck har jag aldrig hört i den hallen innan! Mäktig klack
-
- c/o LL´s Forum
De hatar hockey i Timrå.
Varför ska Ågren och Strandberg alltid släppa mellan benen när de får friläge
Varför ska Ågren och Strandberg alltid släppa mellan benen när de får friläge
Last edited by StenhårtSlagskott on 7 January 2025, 19:24, edited 1 time in total.
Gör Timrå 1-0 är det över. Lyckas vi få första målet kan det gå att ta poäng.,
-
- c/o LL´s Forum
Nej det är det inteVaranen wrote:Allt är förlåtet Strandberg!
TIK - VLH 7/1 2025
Måtte vi kunna hålla upp spelet nu. Timrå kommer att komma ut hårdare. Har vi en nivå till i oss, eller har Timrå vänt om detta om 15 min.
När dansken tar avslut från den vinkeln måste han träffa mål annars blir sargstudsen livsfarlig.
När dansken tar avslut från den vinkeln måste han träffa mål annars blir sargstudsen livsfarlig.
-
- c/o LL´s Forum
KARL. Nu är det målfest
Tar vi inga onödiga utvisningar tar vi detta
Domaren ska avgöra matchen
Är ju rätt sjukt att de inte får rätta till sina misstag. Vad blir det för kompensering utvisning för TIK nu då?
-
- c/o LL´s Forum
Men snälla. Det var det jävligaste jag sett. Hur????
Vi borde få en enkel om domarna ska vara konsekventa
När vann vi 2 perioder på raken senast? Antingen har tikarna underskattat oss eller så har de en vilodag. Jag tar inte bort något från oss, men motståndarna är bleka. Kanske vi som gör de energilösa?
Det känns som att det enda som kan fälla oss idag är vårt BP. Snälla, ta inga utvisningar.
Sylvegård med blicken ner på isen. Strandberg kom rätt fint om han hade kunnat titta upp från klubban.
TIK - VLH 7/1 2025
Tyvärr är Åman för dålig , det är hopplöst att spela med en sådan målvakt