Björn Hellkvist

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Björn Hellkvist

Post by PutteA »

Eftersom nu Expressen går ut och säger att det är klart och att klubben och Björn enats om ett avtal, så startar vi en tråd för Björn då. Jag har faktiskt inte riktigt fullt ut landat kring vad jag tycker om denna värvning. Men även rekryteringen av Björn Hellkvist följer i så fall mönstret som Evertsson haft gällande spelare de senaste säsongerna. Skadade spelare = billigare spelare, en coach som har sjukdomsproblem och som fått gå från senaste SHL klubben är säkert en billigare tränare. Vad detta sen innebär får vi ju avvakta och se. Men jag personligen hade nog väntat mig ett mer oprövat och yngre kort, eller någon helt okänd från utlandet.

Sen är ju frågan vilken typ av tränare Hellkvist är och vilken typ av hockey han vill spela. Vad för lag kommer han att få jobba med? Förhoppningsvis har HE fått referenser av Rahimi som trots allt jobbat med Björn nu ett tag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Post Reply