VLH - Örebro 19/12 2024 kl.19.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - Örebro 19/12 2024 kl.19.00
Evertsson har gjort ett brutalt dåligt jobb , uselt faktiskt på forwardssidan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 19 December 2024, 21:09, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: VLH - Örebro 19/12 2024 kl.19.00
Hahaha, ta mig fan , 3-3 , årets mest oväntade mål
ÄNTLIGEN ETT HÅRT SLAGSKOTT! (repris)
Hoppas vi lär oss något av detta. Skjut för att göra mål. Mjuk-flippar skall vara sista utväg. Inte första som det varit.
Hoppas vi lär oss något av detta. Skjut för att göra mål. Mjuk-flippar skall vara sista utväg. Inte första som det varit.
Varför kör vi Strandberg i 3 mot 3? Vad har han visat upp i matchen? Nada.
-
- c/o LL´s Forum
Straffar med denna trupp är parodi
-
- c/o LL´s Forum
Vi har bättre målskyttar än Örebro.
Nä, det har vi inte. 36-18 i skott...
Fast vi måste uppgradera forwardsidan med två riktiga forwards.StenhårtSlagskott wrote:Vi har bättre målskyttar än Örebro.
En viktig seger. Kass insats mot LIF som hade 5 raka förluster bakom sig, kollaps mot Jani Lajunens Sparta Prag där han "tea-baggade" oss med sina breda axlar och nu ineffektivitet (som vanligt) och tapp mot Örebro med 5 raka förluster bakom sig (har alla vi möter 5 raka förluster bakom sig?). Men nu hade Kaptenen blivit påmind om att ett tungt slagskott måste finnas i varje backs arsenal. Tydligen hade tränarstaben bönat och bett honom avlossa stora bössan, vilket han redan gjort tidigare under matchen med lyckat resultat. 3-3 och minst en poäng räddad.
Intressant att läsa att tränarstaben påtalat fler slagskott. Något jag tjatat om härinne under lång tid. Heikkinen och Melart anses inte ha märkvärdiga skott i finsk hockey. De skjuter tunga slagskott, något alla professionella backar bör kunna. Men bl a Tommy Boustedt och co har länge drivit tesen om att det är förlegat. Hockeyn är så snabb, spelarna så bra att stå i skottlinje, att slagskott hör till förgångna. Really? Nog för att skottäcket är en faktor, men ingen hinner gå ut mot en back som skjuter direkt på ass. I så fall får du punkta och det är inget lag som använder sig av det (kanske skulle det testas?).
Hoppas vi får se fler slagskott framöver. Fler direktskott överlag. Bl a hade Svensson ett fint läge att avsluta direkt efter en upprullning, men tyvärr tog han emot passningen först. Han var inte ensam. Gör inte det. Ta hellre skammen att du missar pucken eller skjuter snett och vint och dra till DIREKT. Då kommer vår effektivitet, som ju är sämst i ligan, att förbättras.
Intressant att läsa att tränarstaben påtalat fler slagskott. Något jag tjatat om härinne under lång tid. Heikkinen och Melart anses inte ha märkvärdiga skott i finsk hockey. De skjuter tunga slagskott, något alla professionella backar bör kunna. Men bl a Tommy Boustedt och co har länge drivit tesen om att det är förlegat. Hockeyn är så snabb, spelarna så bra att stå i skottlinje, att slagskott hör till förgångna. Really? Nog för att skottäcket är en faktor, men ingen hinner gå ut mot en back som skjuter direkt på ass. I så fall får du punkta och det är inget lag som använder sig av det (kanske skulle det testas?).
Hoppas vi får se fler slagskott framöver. Fler direktskott överlag. Bl a hade Svensson ett fint läge att avsluta direkt efter en upprullning, men tyvärr tog han emot passningen först. Han var inte ensam. Gör inte det. Ta hellre skammen att du missar pucken eller skjuter snett och vint och dra till DIREKT. Då kommer vår effektivitet, som ju är sämst i ligan, att förbättras.
Bra analys.Varanen wrote:En viktig seger. Kass insats mot LIF som hade 5 raka förluster bakom sig, kollaps mot Jani Lajunens Sparta Prag där han "tea-baggade" oss med sina breda axlar och nu ineffektivitet (som vanligt) och tapp mot Örebro med 5 raka förluster bakom sig (har alla vi möter 5 raka förluster bakom sig?). Men nu hade Kaptenen blivit påmind om att ett tungt slagskott måste finnas i varje backs arsenal. Tydligen hade tränarstaben bönat och bett honom avlossa stora bössan, vilket han redan gjort tidigare under matchen med lyckat resultat. 3-3 och minst en poäng räddad.
Jag tänker att man täcker dom första skotten villigt men sen när man vet att det gör väldigt ont så slänger man sig inte så villigt framför skotten längre. Och kommer skotten fram och det inte blir mål så måste ett hungrigt ass stå där och raka in dem.
Förövrigt gillade jag Norell i Örebro. Spelade på gränsen med en viss uns teknik i sig. Han borde vi kunna förädla hos oss.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Är det någon som förstår vad Raz menar med nedanstående? Citat från SMP.
– Ska jag vara helt ärlig bryr jag mig faktiskt inte vem det är som avgör. Det enda i så fall jag skulle bry mig om är att jag får stå och svara på frågorna efter. Det är väl i så fall det enda som kanske är skönt med att det var jag. Annars har jag ingen prestige alls för vem som avgör.
Är han ironisk? Tycker han om att ge intervjuer? Hatar alla andra att ge intervjuer och Raz vill ta en för laget? Eller hur tolkar ni hans svar?
– Ska jag vara helt ärlig bryr jag mig faktiskt inte vem det är som avgör. Det enda i så fall jag skulle bry mig om är att jag får stå och svara på frågorna efter. Det är väl i så fall det enda som kanske är skönt med att det var jag. Annars har jag ingen prestige alls för vem som avgör.
Är han ironisk? Tycker han om att ge intervjuer? Hatar alla andra att ge intervjuer och Raz vill ta en för laget? Eller hur tolkar ni hans svar?
-
- Forumdemon
Det uttalandet går inte riktigt tolka, han kan ju blivit felciterad också? Eller menas inget speciellt, snubbla på orden gör nog alla ibland. Dennis såg förbannad ut genom hela matchen. Vi tog inte två poäng igår, vi förlorade en. Med det spelövertaget hade vilket annat lag i ligan som helst stängt matcher redan efter 30 minuter. Jag gillar att Dennis är förbannad även efter straffen.
Själv är jag mest förbannad på Strandberg, och allt förtroende han får i alla olika spelformer, straffläggningar osv. Ok, nu har vi sex forwards borta och måste använda allt vi har, t o m använda Cooper som forward. Förhoppningsvis sitter Strandberg på bänken framåt vårkanten, även om det nog mest är önsketänkande från mitt håll. Nya skador kommer alltid och inte ett piss händer på värvningsfronten. Är verkligen Lakers helt luspanka?
Själv är jag mest förbannad på Strandberg, och allt förtroende han får i alla olika spelformer, straffläggningar osv. Ok, nu har vi sex forwards borta och måste använda allt vi har, t o m använda Cooper som forward. Förhoppningsvis sitter Strandberg på bänken framåt vårkanten, även om det nog mest är önsketänkande från mitt håll. Nya skador kommer alltid och inte ett piss händer på värvningsfronten. Är verkligen Lakers helt luspanka?
Ja, skadelistan är lång.
Vad det gäller intervjun så lutar jag åt att Raz skämtar med Stubben. Typ; det bästa med att avgöra matcher är att jag får prata med dig efteråt.
Vad det gäller intervjun så lutar jag åt att Raz skämtar med Stubben. Typ; det bästa med att avgöra matcher är att jag får prata med dig efteråt.
-
- Forumdemon
Nu har vi gjort 2 mål på raken när vi plockat mv, väldigt starkt, men pp-spelet i övrigt lämnar ju en del att önska om man säger så …. Örebro är visserligen bra i bp men att knappt komma in i offensiv zon på tre försök är riktigt uselt. Enligt statistiken är Lakers sämst eller näst sämst på det mesta, ofattbart nog ligger man fortfarande i mitten av tabellen.
Men vi går ju ner i tempo något fruktansvärt. Och otroligt dåligt tajmat. Droppet som ska ske av den som åker med pucken måste vara kortare. Som det är nu tar det flera sekunder innan killen som ska komma med fart har pucken och då står 3 man helt still på offensiv blå. Tragikomiskt faktiskt. Och om avståndet måste vara så långt så får första killen skyffla pucken bakåt med kraft, typ göra en tekningsrörelse.
Det mest störande igår var när Kaptenen sakta åkte några varv i mittcirkeln med pucken för att han inte hittade någon bättre lösning. Det är inte professionell ishockey och jag har ingen aning om hur något sådant kan hända. Värre än att ta burskydd i PP (vilket vi också ofta gör). Vi är en man MER. Om den tränade varianten inte sitter måste vi kunna ta till basics och utnyttja att vi alltid har en omarkerad spelare, eller en yta vi kan använda där vi får till en 2 mot etta.
Det mest störande igår var när Kaptenen sakta åkte några varv i mittcirkeln med pucken för att han inte hittade någon bättre lösning. Det är inte professionell ishockey och jag har ingen aning om hur något sådant kan hända. Värre än att ta burskydd i PP (vilket vi också ofta gör). Vi är en man MER. Om den tränade varianten inte sitter måste vi kunna ta till basics och utnyttja att vi alltid har en omarkerad spelare, eller en yta vi kan använda där vi får till en 2 mot etta.