Känns det som att Sam Hallams filosofi funkar internationellt. Seg och långsam hockey, totalt överkörda av både finnarna och tjeckerna. Fyra poäng på matcher så här långt och sist i EHT tabellen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Euro Hockey Tour
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Euro Hockey Tour
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Re: Euro Hockey Tour
Nej, det gör det inte. Dra ner på tempot-hockeyn funkar inte internationellt. Motståndarna är för bra för att luras in i något lunk.
Exakt!!
Så är det med det, som det
Det är stor skillnad på att springa ett maraton-lopp (52 omgångar) och 400 m (en turnering). I det förstnämnda tvingas du reglera tempot då du nästan spelar varannan dag under lång tid. En turnering är som en sprint i jämförelse. Max energi-uttag hela tiden, åtminstone tills du säkrat segern mot de sämre motståndarna.
Men Tre Kronor kan hämta hem topp-material från NA vilket gör att de taktiska dragen har mindre betydelse. Materialet är helt enkelt så bra att du kan vinna med vilken taktik som helst. Så är inte fallet i EHT.
Men Tre Kronor kan hämta hem topp-material från NA vilket gör att de taktiska dragen har mindre betydelse. Materialet är helt enkelt så bra att du kan vinna med vilken taktik som helst. Så är inte fallet i EHT.
-
- Forumamatör
Jag förstår mig inte på dessa totalt ointressanta Kalle Anka-turneringar…???
INGEN som är med platsar ju i landslaget…?
Det är olika spelare varje gång och man hinner bara med en liten morgonsamling innan match!
Sams (och Lakers) storhet bygger ju på att ha en grupp med människor som accepterar sina roller och med tålamod nöter man in ett system som förfinas och stärks över tid! Det är en process som kräver mycket tid och tålamod!
Jag fattar såklart att det är en fjäder i hatten att ha förbundskapten på CV’t - men det mesta handlar ju om dagsform och vilka spelare man råkar ha för dagen (och givetvis även vilket C-lag som motståndarna råkar ställa upp med)
Extremt ointressant alltihop - dom här matcherna säger absolut ingenting om svensk hockey eller hur vårt landslag står sig mot övriga länders dito…
Lägg ner skiten och ta åtminstone ett par veckor i anspråk för träning inför de riktiga mästerskapen
INGEN som är med platsar ju i landslaget…?
Det är olika spelare varje gång och man hinner bara med en liten morgonsamling innan match!
Sams (och Lakers) storhet bygger ju på att ha en grupp med människor som accepterar sina roller och med tålamod nöter man in ett system som förfinas och stärks över tid! Det är en process som kräver mycket tid och tålamod!
Jag fattar såklart att det är en fjäder i hatten att ha förbundskapten på CV’t - men det mesta handlar ju om dagsform och vilka spelare man råkar ha för dagen (och givetvis även vilket C-lag som motståndarna råkar ställa upp med)
Extremt ointressant alltihop - dom här matcherna säger absolut ingenting om svensk hockey eller hur vårt landslag står sig mot övriga länders dito…
Lägg ner skiten och ta åtminstone ett par veckor i anspråk för träning inför de riktiga mästerskapen
Förbunden behöver cash. Det är huvudskälet till EHT.