Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
In med Kossila och ge honom tid för Rehab
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Va 17, ska ni ha in han igen?
Vi fick inte iordning honom och inte hans nya klubb heller. Han är körd
Vi fick inte iordning honom och inte hans nya klubb heller. Han är körd
Man ska ju ändå komma ihåg att han gjorde 34 poäng förra året. Hade gärna testat honom igen. Skriv ett billigt 2 års kontrakt med Kalle. Han har ju varit här i 2 år och gjort mer än 50 pinnar. Inte så många spelare som gjort det även om många varit skadefria.
Så Evertsson får gärna köra på.
Så Evertsson får gärna köra på.
Det är just det. Kalle skall vara BILLIG som en TAIF-supporter, om vi skall plocka tillbaka honom. Då blir det en joker. Men vi får räkna med att han missar 50% av säsongens matcher.
Jag hoppas fortfarande vi har korn på någon hemvändande svensk med 100+ NHL-matcher under bältet, eller formidabel jänkarspets. En SKYTT.
Linus KARLSSON hade varit något att norpa framför näsan på SAIK
Jag hoppas fortfarande vi har korn på någon hemvändande svensk med 100+ NHL-matcher under bältet, eller formidabel jänkarspets. En SKYTT.
Linus KARLSSON hade varit något att norpa framför näsan på SAIK

Ett problem är att vi redan sitter på en opererad center som inte kommer vara med i säsongsöppningen. Har vi något annat på gång tycker jag det går före. Om det inte finns något givet kan det vara värt att ta in Kossila för ett rea-pris och låta honom köra rehab tills han är redo att göra skillnad.
Luleå tar honom säkert för 300k i månaden - dom behöver en trettondeforward 

Men hans nya klubb säger ju inte upp kontraktet för lite nageltrång? Lär ju vara någon "större" skada på honom.
-
- Forumdemon
Jag tycker det luktar Evertssonvärvning lång väg; Kossila sitter i skiten och Evertsson sträcker ut en hjälpande hand, som tack för senast, mot att han spelar här för XX antal motkrav,. Ett av kraven är reducerad lön 

Jag gillade Kossila men inte värt risken
Kossila känns inte omöjlig med tanke på Evertssons track-record när det kommer till skadade spelare med potential. Och potential har han ju onekligen om han kan spela.
Ingen spelare jag vill ha tillbaka. För riskabelt och stör hierarkin i de översta linorna oavsett om han spelar eller inte. Om han nu inte kan spela en hel säsong, vilket ju inget tyder på.
Ingen spelare jag vill ha tillbaka. För riskabelt och stör hierarkin i de översta linorna oavsett om han spelar eller inte. Om han nu inte kan spela en hel säsong, vilket ju inget tyder på.
-
- Forumdemon
Jag gillade inte Kossila förra säsongen, tycker han mest såg likgiltig och ointresserad ut. Visst, han gjorde en hel del poäng, men den riktiga gnistan saknades oftast. Det kanske berodde på hans skada, vad vet jag. Alla som skulle leverera i slutspelet försvann helt och hållet, såna spelare är inget att ha. Kossila pissade rakt på Evertssons nyputsade myggjagare när han först försvann i spelet och sedan även från klubben. En sådan oförrätt glömmer Evertsson aldrig, men detta är ett sånt gyllene läge att få en potentiell skyttekung till ett vrakpris, om han läker och om han accepterar att han ska göra jobbet alla dar i veckan. Jag tror Evertsson kör på detta spåret, en billig och bekväm lösning!
-
- c/o LL´s Forum
Vilken hieraki. De har inte börjat träna på is än och dessutom saknas spelare på yttersta nivå. Är inte konstigare än när Chiefen tar in spelare efter jul. Är laget rätt byggt och spelare rätt karaktär så stör det inte. Så om inte Kalle är en diva utanför isen är det en joker jag kan vänta på…med rätt kontrakt.Varanen wrote:Kossila känns inte omöjlig med tanke på Evertssons track-record när det kommer till skadade spelare med potential. Och potential har han ju onekligen om han kan spela.
Men frågan vilken typ av skada det rör sig om.
-
- c/o LL´s Forum
Byter en Robert mot en annan Robert. Då var första centern klar.Härmapan wrote:Felix Robert klar enligt höken…
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... lix-robert

Shinimin 2.0StenhårtSlagskott wrote:Byter en Robert mot en annan Robert. Då var första centern klar.Härmapan wrote:Felix Robert klar enligt höken…

34 poäng i AHL - tre år i rad. Nu är det dags att spränga 40-vallen
Betyder det här att 'Chief' inte ens pratat med KOSSILA, eller kan Kalle snubbla in extra?

Betyder det här att 'Chief' inte ens pratat med KOSSILA, eller kan Kalle snubbla in extra?
Härmapan wrote:Shinimin 2.0StenhårtSlagskott wrote:Byter en Robert mot en annan Robert. Då var första centern klar.Härmapan wrote:Felix Robert klar enligt höken…

”Loves to frustrate his opponents by getting in their faces” ”Create chaos in the dirty areas”

"..He began the 22/23 season on a hot streak before a long midseason INJURY saw him BOUNCE AROUND.."
Nå, vi vet vart i anamnesen 'Chief' blev intresserad på allvar

Nå, vi vet vart i anamnesen 'Chief' blev intresserad på allvar

Tur att vi hann få in Koivula så vi har några kilon där framme. Nu är vi tillbaka bland hobbittarna.
Vi kan trixa, teknika och snyggkombinera oss till en bra tabellplacering. Problemet är att allt blir så j-a mycket tätare och tuffare i ett slutspel.
Men jag vet ingenting om Robert så han kan bli hur bra som helst givetvis. Vi har haft vår del av små spelare som har lyckats.
Chiefen har två favorit-typer:
1) Hobbitar i offensiven
2) Skridskoskickliga tvåvägsspelare med en offensiv ådra i defensiven.
Men jag ska inte gnälla. Jag fick åtminstone Koivula framåt och Granberg bakåt. Inte illa pinkat.

Vi kan trixa, teknika och snyggkombinera oss till en bra tabellplacering. Problemet är att allt blir så j-a mycket tätare och tuffare i ett slutspel.
Men jag vet ingenting om Robert så han kan bli hur bra som helst givetvis. Vi har haft vår del av små spelare som har lyckats.
1) Hobbitar i offensiven
Men jag ska inte gnälla. Jag fick åtminstone Koivula framåt och Granberg bakåt. Inte illa pinkat.

-
- Forumdemon
Jag tycker han verkar spännande. Satte i halsen först när jag såg storleken ,hobbit) men blev desto mer nöjd när jag läste om hans energifyllda spelstil. Evertsson har ofta väldigt bra koll på sina transatlanter, tror detta kan bli riktigt bra!
Något transorna är bäst på i hockeyvärlden är kontringar/breakaways. De har det verkligen i blodet. Européer tänker ofta i de lägena vilket riskerar att allt blir pannkaka. Tänka är det sista en hockeyspelare ska göra. Allt ska helst gå på instinkt och intuition.
Robert lär veta hur man ska agera i 2 mot en och 3 mot 2. Och lär också söka de lägena. Hoppas bara någon kan franska och kan förklara vårt igelkottsförsvar i egen zon.
- Merde! Listen up Robert! Hérrison! Always hérrison in your own end.
Robert lär veta hur man ska agera i 2 mot en och 3 mot 2. Och lär också söka de lägena. Hoppas bara någon kan franska och kan förklara vårt igelkottsförsvar i egen zon.

- Merde! Listen up Robert! Hérrison! Always hérrison in your own end.
Vi har Koivula, Sylvegård, Lundberg, Stjernborg, och Rasmussen på 92+ kilo - samt Ludde och Blichfield strax under.Varanen wrote:Tur att vi hann få in Koivula så vi har några kilon där framme. Nu är vi tillbaka bland hobbittarna.![]()
1) Hobbitar i offensiven
Jag tror att det är den tyngsta forwardsbesättningen vi haft sen vi gick upp i
i SHL…?
Men du menar att det borde in mer tyngd?
En naturlig orsak till "hobbitar i offensiven" är förmodligen att de spelare som både är tekniskt skillade och pucksäkra, SAMTIDIGT som de har storlek - tenderar få fler chanser i NHL, när de ligger i gränslandet AHL/NHL. Det är helt enkelt lättare att locka över "the little people", dvärg och diverse lösa blandraser
Alla vet att det är de SMÅ chipsen i påsen som har MEST smak

Alla vet att det är de SMÅ chipsen i påsen som har MEST smak

Härmapan wrote:Vi har Koivula, Sylvegård, Lundberg, Stjernborg, och Rasmussen på 92+ kilo - samt Ludde och Blichfield strax under.Varanen wrote:Tur att vi hann få in Koivula så vi har några kilon där framme. Nu är vi tillbaka bland hobbittarna.![]()
1) Hobbitar i offensiven
Jag tror att det är den tyngsta forwardsbesättningen vi haft sen vi gick upp i
i SHL…?
Men du menar att det borde in mer tyngd?

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Japp det menar jag. Om alla som ska producera poäng är hobbittar blir det jobbigt i ett slutspel. Man kan inte bara titta på totalen, typ laget väger 1,5 ton därmed har vi tyngd, om de två översta linorna snittar 70 kg.
-
- Forumdemon
Håller helt med Varanen här, jag hade mycket hellre sett en tung men samtidigt poängstark forward, typ Abols. En riktig gris! Fast då luktar det genast NHL, den typen av forwards är svåra att få till SHL. Om den nye hobbiten påminner om Shinnimin är jag nöjd. Små grisar är också grisar 

Så vi är för lätta i år jämfört med tidigare år då…?Varanen wrote:Japp det menar jag. Om alla som ska producera poäng är hobbittar blir det jobbigt i ett slutspel. Man kan inte bara titta på totalen, typ laget väger 1,5 ton därmed har vi tyngd, om de två översta linorna snittar 70 kg.
Jag gissar att iaf Raz, Dansken och ev Stjernbotg är tänkta att leverera en del poäng?
Jag tycker att vi ser mer ut som ett slutspelslag i år än på länge (nu har vi dessutom en försvarsgeneral i form av Granberg - men jag har nog missat nåt..?
Du brukar ju ha koll men jag fattar inte hur du menar med att vi BARA har hobbitar…?
Nu är den nye kanadicken bekräftad. Och det skall vara sista pjäs in. Men man vet aldrig med 'Chief'. Han har stängt butiken förr, för att sedan smälla upp en sen värvning.
Blir intressant att se vart KOSSILA hamnar. Vågar någon annan SHL-klubb chansa? Jag gissar kanske att han vänder hem till SM-liiga. Är Kalle smart, har han is i magen och rehab:ar vidare - bygger upp sig själv i lugn och ro under hösten - och sen.. ..när krisande klubbar börjar bli DESPERATA strax före jul - då kommer ett välbetalt erbjudande från en SHL-klubb, som skriker efter en produktiv center.
Blir intressant att se vart KOSSILA hamnar. Vågar någon annan SHL-klubb chansa? Jag gissar kanske att han vänder hem till SM-liiga. Är Kalle smart, har han is i magen och rehab:ar vidare - bygger upp sig själv i lugn och ro under hösten - och sen.. ..när krisande klubbar börjar bli DESPERATA strax före jul - då kommer ett välbetalt erbjudande från en SHL-klubb, som skriker efter en produktiv center.
Härmapan - Det här med 70 kg i snitt var ett tanke-exempel. Inget elitlag ställer upp med 6 hobbittar i de två översta linorna.
Och vad det gäller tyngd så har jag semin mot RBK på näthinnan. Faktum är att vi var för lätta både framåt och bakåt. Det sedermera berodde tydligen på knäckta bröstben och dylikt, men vi var för svaga. Särskilt framåt. RBK ställde upp framför egen keeper och vi kunde inte annat än gråta. Med lite fetare hockeyrövar kanske vi kan ta oss in där det händer, är lite svårare att flytta på och tvingar försvararna att svettas mer.
Med allt det sagt så kan vi givetvis ha en hobbitt i laget. Allt är inte storlek. Robert är tydligen intensiv som f-n. Låter kanon!
Le Hérrison ftw!

Med allt det sagt så kan vi givetvis ha en hobbitt i laget. Allt är inte storlek. Robert är tydligen intensiv som f-n. Låter kanon!
Le Hérrison ftw!
-
- Forumdemon
Till dess att Félix Robert har överbevisat mig är jag en smula skeptiskt till denna värvning. Evertsson brukar ha järnkoll på sina värvningar, inte minst transatlanterna, dock har han missat målet rejält ett par gånger med just små hobbitar; Julius Junttila och Austin Ortega hemsöker mig fortfarande om nätterna
Man hoppas ju på att Evertsson sitter inne på nån info om killen som få andra känner till, det lät ändå i intervjun som att Växjö haft koll på killen i något år. Spännande ändå med ännu ett i Europa helt okänt namn in i truppen!

Man hoppas ju på att Evertsson sitter inne på nån info om killen som få andra känner till, det lät ändå i intervjun som att Växjö haft koll på killen i något år. Spännande ändå med ännu ett i Europa helt okänt namn in i truppen!
Ja, pjäser oprövade i Europa är alltid spännande. Och att 'Chief' skriver på TVÅ år säger att man tror på Felix. Jämför Dylan och Zach ifjol, som fick en ingång I ligan på bara ETT år.
Kanske ger den expanderade "jänkargruppen" synergieffekt genom varandra
Kanske ger den expanderade "jänkargruppen" synergieffekt genom varandra

-
- c/o LL´s Forum
Chief tycker att vi har tre förstafemmor.
Men hur laget än formeras är det svårt att se vem som ska göra mer än tio mål. Dansken skjuter ofta och gärna men hur effektivt är det om han är bästa målskytt. Vill tro att Hugo är redo för en större roll men vem ska han peta.
McLaughlin - Robert - Eriksson
Kolvula - Rasmussen - Ågren
Stjernborg - Strandberg - Blichfeld
Gustafsson - Lundberg - Sylvegård
Nilsson - Henriksson(skadad) - Svensson(troligen utlåning)
Persson - Martinsson
Cooper - Giuttari
Lowe - Granberg
Rosen - Sahlin Wallenius(möjlig utlåning)
Larmi - Åhman

Men hur laget än formeras är det svårt att se vem som ska göra mer än tio mål. Dansken skjuter ofta och gärna men hur effektivt är det om han är bästa målskytt. Vill tro att Hugo är redo för en större roll men vem ska han peta.
McLaughlin - Robert - Eriksson
Kolvula - Rasmussen - Ågren
Stjernborg - Strandberg - Blichfeld
Gustafsson - Lundberg - Sylvegård
Nilsson - Henriksson(skadad) - Svensson(troligen utlåning)
Persson - Martinsson
Cooper - Giuttari
Lowe - Granberg
Rosen - Sahlin Wallenius(möjlig utlåning)
Larmi - Åhman
Äsch. Det räcker ju att vinna med 1-0 varje match. Tre poäng allt som räknas
Och så kan hockeymedia och resterande hockeysverige gråta över vår framång och samtidigt ha något att klaga på 

Vi har ett otroligt osexigt lag men ett sjukt bra lag förhoppningsvis