Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Fler spelare kommer. De bästa lediga har flera alternativ att fundera på och tar det lugnt. Varför? För att de kan.
Kul att TAIF lägger sin hemmamatch mot Nybro i VIDA. Undrar hur det funkar, är det våra matchfunktionärer som styr upp torpet - eller kommer TAIF med sin egen crew?
Hoppas på lapp på luckan
Hoppas på lapp på luckan

Sen när lagen sitter på bussen in till Växjö meddelas det om en sen ändring: Matchen förläggs till Lakerdome - eftersom Växjö Lakers Hockey:s A-lag kommer ha en extra träning i VIDA 

Dagens bästa !Towen wrote:Sen när lagen sitter på bussen in till Växjö meddelas det om en sen ändring: Matchen förläggs till Lakerdome - eftersom Växjö Lakers Hockey:s A-lag kommer ha en extra träning i VIDA
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Nej, ingen extra träning. Det är bara Larmi som vill testa sin nya klubba.
Mindre Gösser - mer varma faxar efterlyses. Vill åtminstone ha ett rykte.

-
- c/o LL´s Forum
Zack Mitchell skulle passa i Chiefens mall.Varanen wrote:Nej, ingen extra träning. Det är bara Larmi som vill testa sin nya klubba.![]()
Strulig säsong med skada och klubbyten. Kan spela både centralt och ytter.
-
- Forumdemon
Vi kanske lånar nån från Taif?
Dom brukar vara pigga på att låna ut eller sälja av spelare för att få ekonomin att gå runt. Vi inleder med det vi har, sen tar vi in nån i vinter från Taif ifall det blir skador osv. Kanske är det dealen för att vi hjälper dom med intäkter?
Dom brukar vara pigga på att låna ut eller sälja av spelare för att få ekonomin att gå runt. Vi inleder med det vi har, sen tar vi in nån i vinter från Taif ifall det blir skador osv. Kanske är det dealen för att vi hjälper dom med intäkter?

Arttu Ruotsalainen kanske?
Såg också det. Det som säger emot är att han inte är tillräckligt mycket under radarn och flera kommer troligtvis hugga, Evertsson ger sig inte in i budkrig i onödan. Verkar haft en liten tyngre säsong poängmässigt, att kickstarta spelare är något Lakers gärna gör däremot.bratsson wrote:Arttu Ruotsalainen kanske?
Någon som kan rota i om han spelat tillsammans med någon av våra nuvarande spelare?
Spelade med Lukas Ekeståhl Jonsson i Kloten 22/23 och Rögle letar efter någon att ersätta Abols. Verkar inte finnas några givna Lakers-kopplingar om han inte tycker Larmi var en riktigt skön lirare från någon landskamp. Vet inte om det är en strategi men vi brukar ha ett par finnar i truppen, skönt att prata sitt modersmål ibland? Inte otippat om man gärna ser en till i truppen.
Arttu RUOTSALAINEN är klar för Frölunda. Lika så bra. Han har inte varit tillräckligt skadad för att passa oss 

-
- Forumdemon
Backup/lån från Taif passar Lakers plånbok perfekt.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Nu när vi halkat efter såpass mycket ekonomiskt som vi har gjort, så att vi inte har en chans på de dyraste spelarna så kommer vi ha svårt att hänga med i toppen på längre sikt. Vi kan inte förlita oss på att vi ska kunna fynda varje år. Det känns ju tyvärr som att många lite större klubbar rusar ifrån oss sett till det ekonomiska lite otäckt snabbt. Se på Rögle tillexempel, de är ju med och budar på alla stjärnor.
Tror ni att Evertsson kommer kunna hålla motivationen uppe när han aldrig har råd med toppspelarna?
Tror ni att Evertsson kommer kunna hålla motivationen uppe när han aldrig har råd med toppspelarna?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
När har E sagt att vi inte har råd???steve_saviano_theking wrote:Nu när vi halkat efter såpass mycket ekonomiskt som vi har gjort, så att vi inte har en chans på de dyraste spelarna så kommer vi ha svårt att hänga med i toppen på längre sikt. Vi kan inte förlita oss på att vi ska kunna fynda varje år. Det känns ju tyvärr som att många lite större klubbar rusar ifrån oss sett till det ekonomiska lite otäckt snabbt. Se på Rögle tillexempel, de är ju med och budar på alla stjärnor.
Förra året sa han: ”det finns mycket torrt krut kvar” Sen art det inte blev nåt berodde nog mer på marknaden…
Sen är det ju vansinne att ge sig in i budkrig med Färjestad och HV! Två klubbar som bevisligen gödslar med pengar…
Han har endast sagt att vi söker två spetsforwards. Allt annat är bara fantasier.Härmapan wrote:När har E sagt att vi inte har råd???steve_saviano_theking wrote:Nu när vi halkat efter såpass mycket ekonomiskt som vi har gjort, så att vi inte har en chans på de dyraste spelarna så kommer vi ha svårt att hänga med i toppen på längre sikt. Vi kan inte förlita oss på att vi ska kunna fynda varje år. Det känns ju tyvärr som att många lite större klubbar rusar ifrån oss sett till det ekonomiska lite otäckt snabbt. Se på Rögle tillexempel, de är ju med och budar på alla stjärnor.
Förra året sa han: ”det finns mycket torrt krut kvar” Sen art det inte blev nåt berodde nog mer på marknaden…
Sen är det ju vansinne att ge sig in i budkrig med Färjestad och HV! Två klubbar som bevisligen gödslar med pengar…
-
- c/o LL´s Forum
Otto Koivula ansluter 

Och där kom det en 

Bra storlek. 

-
- Forumdemon
Det blev inget blekt Taif-lån, det blev…..ett fukking monster.
Mumma!
Mumma!
Måste säga att jag på förhand gillar det. Medan Rögle, Färjestad och Frölunda budar som galningar på Routsalainen och Steen lägger Evertsson in en värvning som ingen annan pratar om. Älskar när Evertsson säger att han passar in i hur vi spelar och tänker hockey. Vi bygger ett lag för framgång och då värvar man inte bara heta namn på marknaden, utan de som passar in i gruppen.
Vi har haft billigare trupper de senaste åren men ändå nått framgång. Ekonomin ska vara bra även om vi inte kan mäta oss ekonomiskt med de rikaste. Men att vi skulle vara fattiga är ändå fel bild.
Vi har haft billigare trupper de senaste åren men ändå nått framgång. Ekonomin ska vara bra även om vi inte kan mäta oss ekonomiskt med de rikaste. Men att vi skulle vara fattiga är ändå fel bild.
Är det någon som känner till vårt nya monster (storleken) ? Jag vet inget om honom
https://x.com/Henriclarsson/status/1811652789392613393?t=rG3kAei9QDDf790NTg0hOw&s=19vlk wrote:Är det någon som känner till vårt nya monster (storleken) ? Jag vet inget om honom
Hockeyguden hör bön! Jag är HELNÖJD med Koivula. Exakt den spelartypen jag ville ha in. Inte den snabbaste på skridskorna eller en defensivkung, men en konstruktiv spelare med räckvidd, bra händer och speluppfattning. Alltså storlek och teknik i kombination.
Små tekniska hobbittar är också ok, men vi har haft för många av den typen. Bra att få in en spelare som kan göra nytta även när trixandet låser sig.
Små tekniska hobbittar är också ok, men vi har haft för många av den typen. Bra att få in en spelare som kan göra nytta även när trixandet låser sig.
Hur ser center-linjen ut?
Rasmussen
Strandberg
Stjernborg (Eriksson, Henriksson)
Lundberg
Vissa vill ha McLol som center, och vissa vill se HugoG leda en lina. Försvinner Stjernborg? Eriksson var pigg när han väl fick spela men var lite för mycket sparris förra säsongen. Mer härdad nu? Låt han spela med Koivula och Sylvegård. Vore en bra rollfördelning.
Spekulerar jag tokigt? Kanske VLH har gått ut med hur de tänkt sig som jag har missat. Intressant är det i alla fall.
Rasmussen
Strandberg
Stjernborg (Eriksson, Henriksson)
Lundberg
Vissa vill ha McLol som center, och vissa vill se HugoG leda en lina. Försvinner Stjernborg? Eriksson var pigg när han väl fick spela men var lite för mycket sparris förra säsongen. Mer härdad nu? Låt han spela med Koivula och Sylvegård. Vore en bra rollfördelning.
Spekulerar jag tokigt? Kanske VLH har gått ut med hur de tänkt sig som jag har missat. Intressant är det i alla fall.
Everts VLH (18/19) 2.0
Jag tror Ericsson får chansen på en ytter i en offensiv kedja , topp 6
Stjernborg leder tredje
Hugo g i fjärde
Stjernborg leder tredje
Hugo g i fjärde
-
- Forumdemon
Ju mer jag läser och hör om nye finnen, desto mer gillar jag denna värvningen.
Älskar också att när alla, inklusive jag själv, går igång på hans storlek, så säger Evertsson lugnt:
” Vi har inte fokuserat på hans storlek överhuvudtaget utan fokuserat på att det är en bra spelare som spelar på det sättet vi vill spela.”
Detta kommer bli bra
Älskar också att när alla, inklusive jag själv, går igång på hans storlek, så säger Evertsson lugnt:
” Vi har inte fokuserat på hans storlek överhuvudtaget utan fokuserat på att det är en bra spelare som spelar på det sättet vi vill spela.”
Detta kommer bli bra

Vi har alltså fått in en östeuropeiska jätte i roostern. Och vi är alla nyfikna på denne. Men vi gapar efter mer! Det skall in minst en till, om man skall tro 'Chief'. Kan det bli TVÅ? Vilken hylla kan det handla om? Hemvändande svensk med +100 NHL-matcher under bältet?
Ingen som sitter på något?
Ingen som sitter på något?
Efter att ha spelat drömelvan har man lite tillgång till aftonbladets skit. Var du tvungen att ändå gå in och läsa superjournalisten Wennerholms tankar om Lakers silly. Asgarv redan efter första meningen. Hockeysverige lider verkligen av att se Lakers framgång
.
5. VÄXJÖ
Kommentar: Nej, jag tror inte vi blir av med Växjö som topplag den här vintern heller. Trots stora förändringar, har sportchefen Henrik Evertsson plockat in nya starka namn för att ersätta de succéspelare som ständigt försvinner. Men det finns en trygghet i Växjö, i sättet de spelar på och hur de leds, som bygger på kontinuitet och en stark klubbledning som inte viker en tum från den inslagna vägen. Det är en tanke bakom allt. Imponerande på sitt sätt, men inte alltid så roligt och det har gett klubben en tråkstämpel som den får leva med.

5. VÄXJÖ
Kommentar: Nej, jag tror inte vi blir av med Växjö som topplag den här vintern heller. Trots stora förändringar, har sportchefen Henrik Evertsson plockat in nya starka namn för att ersätta de succéspelare som ständigt försvinner. Men det finns en trygghet i Växjö, i sättet de spelar på och hur de leds, som bygger på kontinuitet och en stark klubbledning som inte viker en tum från den inslagna vägen. Det är en tanke bakom allt. Imponerande på sitt sätt, men inte alltid så roligt och det har gett klubben en tråkstämpel som den får leva med.
Folk som använder ordet "tråk" och applicerar det på Växjö Lakers har absolut ingen som helst talan när det kommer till hockeykunskap. I rest my case. Hjärndöda får, och dom jobbar på Aftonbladet
Tycker det mest är kul med att en "journalist" startar med "Nej, jag tror inte vi blir av med Växjö som topplag den här vintern heller". För mig gör det egentligen inte så mycket, snarar tycker jag det är roligt att många stör sig på Växjös framgång. Än jobbigare blir det väl nu när Växjös juniorer börjar synas högre upp i NHL-draften också 

-
- Forumdemon
Bern river kontraktet med Kalle Kossila, han klarade inte hälsoundersökningen. Här har Evertsson ett gyllene tillfälle att plocka på sig en skadad kille som kan bli ett fynd. Jag blir inte förvånad om det blir så.
Vet vi om han har en spelstil som passar i SHL då? Vad har han för meriter? Det är väl inte en grinder? Kan han producera?

-
- c/o LL´s Forum
Ge han ett prestationsbaserat kontrakt. Vi vet vad han kan när han är hel och lever men ofta är han skadad och halvdöd.