Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Towen
Forumterrorist

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Det går inte riktigt ihop att vi skall ha in stjärnor samtidigt som vi går back och har ligans snålaste VD :|

Men RIEDER och KOSSILA var nog bra dyra.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Lär bli en halv mille back igen till våren pga CHL? Ett långt slutspel kan nog ändra den siffran till plus, men när man ser vad några andra toppkonkurrenter har lastat in får vi nog vara glada om det ens blir kvartsfinal.
Är Henriksson klar?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

"I och med värvningen av Karl Henriksson har Växjö Lakers 13 forwards under kontrakt i lagbygget."

13 forwards säger dom, kommer max 1 in till då?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

I och med att de betonar center så kommer nog Rosen att sluta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varanen wrote:Vi börjar inte säsongen med 12 anfallare. Minst 14 kommer det bli. Nu är frågan hur budgeten ser ut. Om ekonomin är sunkig blir det en junis och en AS-spelare/AHL-chansning. Med bättre budget kan det ex bli RR och ett spjuth.
Nu är inte Henriksson någon chansning, men han är inte heller ett spjuth (ännu). Vi gick back förra säsongen ekonomiskt. Jag tror det blir RR och en spelare till. Det skulle ge 15 anfallare, men om Svensson blir utlånad ska 2 spelare in. Om ekonomin är skit är det bara RR som ska in innan vi spikar truppen.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Mrmadhawk hävdar ju att CASH finns - och att två "tunga namn" skall in. "Växjö är den klubb som kommer vara mest aktiv under sommaren".

:D :D :? :?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Äntligen händer det något med lagbygget. Då var vi klara.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Brukar inte Evertsson starta med 13 forwards allt som ofta?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vi måste någon gång våga lyfta in junisarna mer och mer. Ser Joel som en ny Lekkerimäki t.ex.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Vi måste någon gång våga lyfta in junisarna mer och mer. Ser Joel som en ny Lekkerimäki t.ex.
Vi har redan juniorer i truppen , som kommer att spela

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Även om det inte riktigt går ihop, så vill man gärna hålla i Mrmadhawk här. Galenhöken är Sveriges största hockeynörd och sitter med EXCEL-ark för varje lag. Murveln har tentakler i varenda agentur och i varenda klubb och vet ibland mer än sportcheferna själva. Skriver pippin att två tunga namn skall in, och att vi kommer vara aktiva i sommar, måste det ha NÅGON form av substans. Han är för seriös för att ägna sig åt "click-bait-journalistik".

Även om HENRIKSSON kanske inte känns så sexig här och nu, är åldersprofilen tilltalande. En ny FRÖBERG? Tillsammans med STRANDBERG och RASMUSSEN - Det andas väldigt mycket BIG BLUE MACHINE. Igen :clap:
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Eftersom Henriksson är center lär inte RR fortsätta, väl? I så fall frigörs pengar till en riktig klassvärvning, har svårt att tro att Henriksson tjänar i närheten av Rosén. Evertsson är ett snille på så vis, det finns flera lager av tankeverksamhet bakom varje nyförvärv, hans lagbyggen är som avancerade spindelnät där allt hänger samman.

Kanske blir det t o m två nya av hygglig klass, som några här har spekulerat i?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tror fortfarande på RR som en joker istället.

Låt han slicka såren och kliva in i laget efter nyår
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Rosén är som sagt FÖR bra för att sluta. Kan ju inte låta losers som Omark och Klasen fortfarande hålla igång när dem är betydligt sämre och äldre
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

..Det kan ju i och för sig vara en bidragande orsak till varför OMARK's, KLASEN's och OLAUSSON's lag aldrig vinner något.. :lol: :lol:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

RR har börjat sommarträna iaf.

Det behöver ju inte betyda att han fortsätter - men han har troligen inte bestämt sig helt för att sluta iaf…
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:RR har börjat sommarträna iaf.

Det behöver ju inte betyda att han fortsätter - men han har troligen inte bestämt sig helt för att sluta iaf…
Det där var trevlig info, men jösses vad centrar vi har om han kör

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Adam Åhman :clap: Emil Larmi

Joel Persson :clap: Petter Granberg
Zach Giuttari :clap: Brian Cooper
Eric Martinsson :clap: Keegan Lowe
Elias Rosén :clap: Leo Sahlin Wallenius

Filip Eriksson :clap: Karl Henriksson :clap: Hugo Gustafsson
Manuel Ågren :clap: Sebastian Strandberg :clap: Joachim Blichfeld
Dylan McLaughlin :clap: Dennis Rasmussen :clap: Victor Stjernborg
Ludvig Nilsson :clap: Martin Lundberg :clap: Emil Sylvegård

Joel Svensson
Robert Rosén?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

” 13 forwards på kontrakt ska bli fler. Minst en spelare av hög kaliber ska in. Troligen ytterligare en, eftersom Karl Henriksson inte kommer att vara spelklar vare sig under försäsongen eller till SHL-premiären. 23-åringen har tvingats till operation för en skadad axel och kommer att rehaba under lång tid.”

Saxat från SMP
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Jupp, nu är det toppspelare kvar som ska in i truppen. Förmodligen 2 st. Mycket spännande sommar väntar.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Karl Henriksson får göra en Kossila när han kommer in i oktober efter rehab. 1 poäng/match :clap: Att två spelare ska av modell bättre när det är svårt att hitta en tyder på att det är fram till den 15 Februari som gäller.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:Karl Henriksson får göra en Kossila när han kommer in i oktober efter rehab. 1 poäng/match :clap: Att två spelare ska av modell bättre när det är svårt att hitta en tyder på att det är fram till den 15 Februari som gäller.
Evertsson pratade om 1 Juli som ett brytdatum, efter det frigörs spelare.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:” 13 forwards på kontrakt ska bli fler. Minst en spelare av hög kaliber ska in. Troligen ytterligare en, eftersom Karl Henriksson inte kommer att vara spelklar vare sig under försäsongen eller till SHL-premiären. 23-åringen har tvingats till operation för en skadad axel och kommer att rehaba under lång tid.”

Saxat från SMP
Klassisk Evertsson-värvning.
Men jag gör samma sak, köper begagnat med diverse blessyrer på sig när jag handlar elektronik. Mycket prisvärt. Image
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

De rapporterna förändrar en del kring Henriksson. Detta är ju något Evertsson känt till och tagit med i beräkningarna. Jag tänker då att en nyopererad spelare som inte är spelklar förrän en bit in på säsongen inte är jätteattraktiv. Evertsson erbjuder en lägre lön och plan om att få utvecklas för att bli sin bästa version av spelare i Lakers.

Om Henriksson inte är spelklar vill man rimligtvis ha en center till vid seriestart 8)
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

vlk wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Karl Henriksson får göra en Kossila när han kommer in i oktober efter rehab. 1 poäng/match :clap: Att två spelare ska av modell bättre när det är svårt att hitta en tyder på att det är fram till den 15 Februari som gäller.
Evertsson pratade om 1 Juli som ett brytdatum, efter det frigörs spelare.

Det KAN frigöras spelare som hoppades på NHL. Men det är spelare som får många erbjudanden från klubbar i Schweiz, Finland, Sverige och kanske Ryssland. Så det kan vara spelare som Lycksell, Karlström och den digniteten och helst ska de ha någon koppling hit. Skellefteå fick in några fina spelare förra säsongen men annars var det mest dyra och ganska misslyckande spelare som klubbarna hittade.

Sedan räknas ev Robban in i den spelaren.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Jag förstår inte varför man går och håller på #87 - Det är klart som korvspad dealen ligger på bordet, och man vet vart man står?

Nu skall ju Frölunda ut och jaga en spetsig ersättare till INNALA, som lika oväntat som ABOLS fått en NHL-chans. Jag hoppas vid Gud att MARKUSSON är beredd att öppna pungen i sommar. Det är på den febriga sommarfesten det händer 8)
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Towen wrote:Jag förstår inte varför man går och håller på #87 - Det är klart som korvspad dealen ligger på bordet, och man vet vart man står?

Nu skall ju Frölunda ut och jaga en spetsig ersättare till INNALA, som lika oväntat som ABOLS fått en NHL-chans. Jag hoppas vid Gud att MARKUSSON är beredd att öppna pungen i sommar. Det är på den febriga sommarfesten det händer 8)
Det budkriget som dom penningstinna klubbarna ägnar sig åt ska vi hålla oss långt ifrån (möjligen slänga in ett skenbud för att trissa priset). E hittar nåt bättre för halva pengen Image
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Gissar att Wennerholm syftar på oss. Någon som har denna artikel ? Image

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Image
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Tack för den kiken. Spännande att se vilka de två sista in blir på forwardsidan.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vi kommer alltid vara iskalla utanför Kronoberg, precis som LHC. Men bryr mig nada om det.

Det som krävs är att vi åker ur SHL, börjar bygga och återvänder efter 5-10 år då kommer alla blir fundersamma över VLH

Känns någonstans som att vi trampar vatten nu. Otroligt viktigt att sista två är av högsta dignitet, annars blir jag djupt imponerad av en topp-6
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Att anta att VLH ska bli bra för att de varit bra är farligt. Klarar VLH topp-6 med nuvarande trupp och har en bred produktion på många spelare så skulle jag bli positivt överraskad. Uppskattar att det är laget som ska göra det istället för att alltid skicka in Kossila och Sylvegård. Men samtidigt ser jag bara Eriksson och Gustafsson som potentiella genombrott med stor ökning i poängligan. Resten känns ganska sementerade runt 20-poäng. Kapten är undantaget såklart.

Men Chief kanske tänker att släpper laget in färre mål så behövs inte så många mål framåt. PARKERAD BUSS :clap:

VLH var iskalla utanför Vida Arena förra säsongen. Lite mer jämnhet och fräcka poängstölder efterfrågas...RÅNARLUVOR PÅ :clap:

Tack för infon Härmis. Uppskattar :clap:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

StenhårtSlagskott wrote:Att anta att VLH ska bli bra för att de varit bra är farligt. Klarar VLH topp-6 med nuvarande trupp och har en bred produktion på många spelare så skulle jag bli positivt överraskad. Uppskattar att det är laget som ska göra det istället för att alltid skicka in Kossila och Sylvegård. Men samtidigt ser jag bara Eriksson och Gustafsson som potentiella genombrott med stor ökning i poängligan. Resten känns ganska sementerade runt 20-poäng. Kapten är undantaget såklart.

Men Chief kanske tänker att släpper laget in färre mål så behövs inte så många mål framåt. PARKERAD BUSS :clap:

VLH var iskalla utanför Vida Arena förra säsongen. Lite mer jämnhet och fräcka poängstölder efterfrågas...RÅNARLUVOR PÅ :clap:

Tack för infon Härmis. Uppskattar :clap:
McMuffinngör lätt 30 poäng i rätt omgivning, så även Raz. Dessutom lyckas ju dansken på något märkligt sätt ändå peta in närmare 30 också…

Men vi behöver ett par stycken som kan nosa på 40 poäng också!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Allt talar väl för att man inväntar free agents från NHL 1/7
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Mc är 0,5 och Ras är 0,6 poäng = match. Att de sedan kanske är borta 5-10 matcher per säsong. Ser de mer som stabila spelare men inga spelare som exploderar med poängproduktion. Snarare räknas de som spelare som troligen överraskar negativt när det kommer till poäng och förväntningar.

Danskan är svår att bedömma.
Post Reply