Malmö - Växjö 240305

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

bratsson
c/o LL´s Forum

Malmö - Växjö 240305

Post by bratsson »

Östlund får flytta upp ett steg som många av er här inne efterfrågat. Jag tvekar om McLaughlin är kompatibel dock,.men det märker vi. Image
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Re: Malmö - Växjö 240305

Post by StenhårtSlagskott »

McLaughlin Östlund Blichfeld är slöseri med talang och de behöver hitta kartan som beskriver hur ishockey ska spelas. Coach Jörgen ser något där men har han verkligen nyckeln som kan låsa upp den kedjan.

Kötta på VLH :clap:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, tvåan saknar balansforwarden/ytskaparen. Men deras magi kanske överväger? Intressant att följa.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:McLaughlin Östlund Blichfeld är slöseri med talang och de behöver hitta kartan som beskriver hur ishockey ska spelas. Coach Jörgen ser något där men har han verkligen nyckeln som kan låsa upp den kedjan.

Kötta på VLH :clap:
Den kedjan kan de upplösa redan efter 10 min. Östlund behöver starka defensiva pjäser runt sig. Nu behöver Jörgen inte längre lyssna på all okunnighet på detta forum. Image

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Utnyttja MIFs klanteri nu.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Landslagsparet visade varför de har coach Hallams förtroende. Carlsson är en succe-värvning. Internationell back-typ.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Landslagsparet visade varför de har coach Hallams förtroende. Carlsson är en succe-värvning. Internationell back-typ.
Hans första i stolpen var snyggare och hårdare. Men ett tyst höstlöv är både underskattade och oväntade när våren närmar sig. Fin kamp av Stjernborg också.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Rent taktiskt gör MIF det bra enligt deras resurser. De passar oss illa. Grötar framför eget mål och arbetar hårt i forchecken. Inget alibi spel. Vi måste försöka ta oss ur deras luriga check med snabbare passningar upp i banan. Slappa backhandflips bakom eget mål är det sämsta man göra mot MIF. Vet inte om vi trodde de snabbt skulle backa hem med hela laget. Det gjorde de inte i första.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Coach Jörgen bör pussla om i kedjorna. Vi får inget stäm.
vlk
c/o LL´s Forum

Malmö - Växjö 240305

Post by vlk »

Det är hopplöst att spela när vår 1 och 2 kedja levererar så hopplöst lite framåt. Match efter match.

Kossila och Östlund är ju helt under isen och har varit länge.

Last edited by vlk on 5 March 2024, 20:18, edited 1 time in total.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tar man inte betalt när man är ett bättre lag så blir det så här. Man forcerar och skapar mängder, men man har Ingen edge i det man gör. Tycker det är extremt oroande att man i slutet av serien har blivit så ineffektiva som man blivit.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Precis. Vi leder skottstatistiken men MIF har haft minst lika många farliga avslut. Jag tror inte effektiviteten blir bättre av att vi pusslar om, men förhoppningsvis får vi mer skärpa i defensiven vilket leder till fler flygande anfall. Nu har vi för ofta blivit tillbakapressade (eller vi själva backhandflippat oss fast i zon) för att orka anfalla med kraft.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Emil Sylvegård blir överkörd gång på gång, ser helt väck ut faktiskt.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

VLH skapar inte mycket :bash: Finns det någon push :?:
vlk
c/o LL´s Forum

Malmö - Växjö 240305

Post by vlk »

Det ser för djävligt ut rent ut sagt. Fruktansvärt besviken på våra sk offensiva linor. I match efter match nu.

3 och 4 kedjan skapar mest och Rosen visar hur man driver en kedja och gör sina medspelare bättre.

Last edited by vlk on 5 March 2024, 20:59, edited 1 time in total.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Går inte snacka bort Åhman stats, bäst i ligan, men det blir ju kaos runt hans kasse i princip på varje skott…
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kortfattat ska vi göra mer än ett mål i första perioderna. Åhman bra. Stjernborg bra. Carlsson bra.

Fan vad dåliga vi är :bash:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En taktisk triumph för coach Kollar och MIF. De tog matchen på större allvar och förberedde sig noggrannare.
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

Så här illa kan det väl aldrig vara? Läggmatch.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Vi måste göra om redan nu i hierarkin i laget. Det har inte fungerat i våra offensiva linor sen Östlund och Kossila kom tillbaka.

13 och 87 är våra ledande centrar. De ska leda laget. Inte Kossila och Östlund.

Att fortsätta mala på med Kossila, trots att han är klappkass, är förödande för lagkänslan. I dag visade också Östlund att han inte är i närheten av Rosen just nu. Vi måste hamna rätt i hierarkin nu annars kommer slutspelet att gå åt helvete.

Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Torsk på torsdag då.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Går inte heller snacka bort att vi har 2 såkallade ledande linor som just nu inte levererar ett jävla skit framåt. Skjuter man mer än 35 skott så SKA man göra fler mål än ett.
Ända sen Kossila kom tillbaka så har första linan varit totalt osynliga. Vill inte se Kossila med Sylvegård mer för det funkar fan inte! Lika dant Östlund. Vad fan har hänt med killen? Är han änns med? Mycket oroande att vi är så sjukligt ineffektiva i slutet på säsongen och vid ett stundande slutspel.
Jörgen måste hitta på något i våra 2 första linor. Bänka Kossila och Östlund. Visa att dom måste steppa upp.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Allt har gått helt i lås sen Kossila kom tillbaka från skadan.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Stupet wrote:Allt har gått helt i lås sen Kossila kom tillbaka från skadan.
Du menar sen han skrev på för Schweiz ? Image

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men det är lite löjligt att skylla allt på Kossila. Kritiken är befogad, men kolla på MIFs Kuokanen. Han kan prestera även om de flesta av hans lagkamrater är medelmåttiga. Varför skulle alla i VLH bli skit bara för att Kossila har det tungt. I så fall skulle Kuokkanen gråta sig sömns varje kväll. Hockey är 5 mot 5. Om kedja 1,2 och 4 suger behöver inte din göra det om du spelar i 3:an.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Besvikelse... tiden är kort, kom igen Jörgen och gör det som behövs för att få ihop januariformen. Obekväma beslut måste fattas.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Men det är lite löjligt att skylla allt på Kossila. Kritiken är befogad, men kolla på MIFs Kuokanen. Han kan prestera även om de flesta av hans lagkamrater är medelmåttiga. Varför skulle alla i VLH bli skit bara för att Kossila har det tungt. I så fall skulle Kuokkanen gråta sig sömns varje kväll. Hockey är 5 mot 5. Om kedja 1,2 och 4 suger behöver inte din göra det om du spelar i 3:an.
Vi är inte Malmö , vi går för guld och har andra krav på våra ledande centrar. Både Östlund och Kossila trampar vatten. Det påverkar psyket i hela laget när laget matchas som om de skall leda laget. Massor av tid i offensiv zon vid tekningar och massor av tid i PP som inte leder till något. Det är frustrerande att sitta bredvid om du känner att du har formen och drivet.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Och dessutom vet vi inte om Kuokkanen faktiskt gråter sig till sömns varje kväll. :lol: Alldeles för bra för ett bottengäng.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nu är ju i stort sett möjligheten till serieseger borta. Då är det fan bättre vi släpper förbi Skellefteå också. Jag tar hellre Leksand, Linköping eller Timrå i en kvart än risken att få Luleå.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Eller Malmö. Två lag som passar oss otroligt illa.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

PutteA wrote:Nu är ju i stort sett möjligheten till serieseger borta. Då är det fan bättre vi släpper förbi Skellefteå också. Jag tar hellre Leksand, Linköping eller Timrå i en kvart än risken att få Luleå.

Behåller gärna möjligheten till att få hemmaplansfördel så länge som möjligt. Sannolikt blir det seriesegrarna som får ta sig ann Luleå, med andra ord inte så troligt att det blir vi. Så många slutspelsmatcher på hemmaplan som möjligt ger också klirr i kassan.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Å andra sidan. På de senaste fyra matcherna snittar vi 37 skott på mål. Det hade vilka som helst varit avundsjuka på. Totalt 148 skott på mål på fyra matcher och 12 mål, en skotteffektivitet på 8%. Den skojar man inte bort. Får ledningen inte bukt med den problematiken så spelar det ingen roll vem vi får i kvarten. 100% rökta.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Just nu känns det inte som vi kommer ta ens två matcher i en kvartsfinal, oavsett motstånd.
Nu gäller det att ta tillvara på chanserna att boosta spelet i dom få matcher som är kvar av grundserien.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

vlk wrote:
Varanen wrote:Men det är lite löjligt att skylla allt på Kossila. Kritiken är befogad, men kolla på MIFs Kuokanen. Han kan prestera även om de flesta av hans lagkamrater är medelmåttiga. Varför skulle alla i VLH bli skit bara för att Kossila har det tungt. I så fall skulle Kuokkanen gråta sig sömns varje kväll. Hockey är 5 mot 5. Om kedja 1,2 och 4 suger behöver inte din göra det om du spelar i 3:an.
Vi är inte Malmö , vi går för guld och har andra krav på våra ledande centrar. Både Östlund och Kossila trampar vatten. Det påverkar psyket i hela laget när laget matchas som om de skall leda laget. Massor av tid i offensiv zon vid tekningar och massor av tid i PP som inte leder till något. Det är frustrerande att sitta bredvid om du känner att du har formen och drivet.

Jag säger inte att du har fel men vilka som sitter bredvid och tvingas titta på har formen och drivet tycker du?

Jag tycker att hela laget ser blekt ut och det är ganska många som underpresterar - men du menar alltså att det är Kossila och Östlund som sänker laget och om vi bänkar/skickar iväg dom så kommer vi att lyfta?

Personligen är jag skeptisk men värt att testa kanske…?

Just nu känns det i min värld inte detta som ett lag som utmanar om guldet - definitivt inte om inte ovan nämnda kommer igång…

Men det är såklart möjligt att allt lossnar om vi plockar bort dom och tar in några juniorer i slutspelet istället…?
vlk
c/o LL´s Forum

Malmö - Växjö 240305

Post by vlk »

Jag säger bara att 13 skulle dela första kedjan , och 87 andra kedjan.

Sen får Jörgen avgöra hur han ska använda Kossila och Östlund. Kanske lossnar det för dom om de får mindre framträdande roller. Även i PP.

Vi får nog acceptera att det under ganska lång tid inte fungerat för dom (vi vet ju vad dom kan).

Post Reply