Undrar vad som är framgångsfaktorn till Oskarshamns fina PP. Jag trodde det var förra säsongens superspelare men tydligen är det något annat som ligger bakom. Jag tycker vi har väl så bra spelare som dom.
vlk wrote:Undrar vad som är framgångsfaktorn till Oskarshamns fina PP. Jag trodde det var förra säsongens superspelare men tydligen är det något annat som ligger bakom. Jag tycker vi har väl så bra spelare som dom.
DeLarge wrote:Vem bryr sig om PP när man ligger näst sist i tabellen!
Det var inte min undring, frågan var hur ett lag som ligger näst sist lyckas leda PP-ligan? Vi kanske kunde lära något ? De toppade förra året också ….
Wennerholm skriver en krönika där han indirekt vill skicka växjö, Oskarshamn , Örebro och Linköping till allsvenskan och ta upp Brynäs , djurgården , aik och björklöven . Fan vad illa jag tycker om den mannen. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... wennerholm
Men det bästa med detta är att det garanterar att vi inte åker ur så länge han lever. BIF, DIF, AIK och Björklöven uppskattar nog inte hans Kiss of Death.
Och VLH leder NHLs poängliga. Inget jag trodde skulle hända i slutet på 90-talet.
Tre Kronor är knappt intressant under VM, och när man aldrig tar ut det bästa laget i Kalle Anka-turneringarna så kommer det aldrig bli intressant där heller.
DeLarge wrote:Tre Kronor är knappt intressant under VM, och när man aldrig tar ut det bästa laget i Kalle Anka-turneringarna så kommer det aldrig bli intressant där heller.
Som att sitta och hetsa upp sig för en fotbollsmatch där endast allsvenska spelare är uttagna.
En liten revansch åtminstone efter 4-3 mot Schweiz.
Tre Kronor har lite svårt för den internationella domarbedömnings-nivån (i mitt tycke mycket bättre än den vi har här hemma). Det finns mängder vi skulle kunna jobba på så att hockeyn blir roligare och internationellt mer gångbar. Och lägger vi till avstängnings-policyn så hoppas jag verkligen det pågår en LEVANDE diskussion i Hockey-Sverige. Helst skall vi inte styras av hajpade mode-ord som för tillfället är på tapeten, ex respekt, utan att vi har en egen stabil grundförståelse för vår sport som vägleder.
Den levande diskussion i hockeysverige du söker här Varanen, den rinkens rena och tidlösa förståelse för spelet - Det är precis den riktning vlk teasar om i sillytråden - H is for heart - The HANSON Brothers
Omark utdelar en armbåge på en Leksandspelare som tappar en bit av sin tand. Omark hånar honom och tycker han filmar, och publiken ropar även dom filmare. Dags att utbilda publiken snart. Skamligt
DeLarge wrote:Omark utdelar en armbåge på en Leksandspelare som tappar en bit av sin tand. Omark hånar honom och tycker han filmar, och publiken ropar även dom filmare. Dags att utbilda publiken snart. Skamligt
Glöm det! Luleåpubliken är obildbar!
Jag tror helt seriöst att det är mycket inavel där uppe - majoriteten av dom är ju förståndsbegränssade…
Sveriges helt utan konkurrens mest patetiska publik!
Och Omark är ju grym på hockey men har ju nån form av grav störning…
Tung kväll för hv. Både Malmö och Modo tog poäng. Tveksam till om de kan resa sig från det.
hv mot Oskarshamn på lördag. Om iko vinner där blir det fullständig panik.
Otrolig tur att Oscar Engsund inte blev klar för oss. Kolla in hans agerande vid HV:s 2-0 mål idag. Inte ok på någon nivå oavsett klubb, men ännu sjukare är att han är KAPTEN. Moralsänkningarnas moralsänkning. Inte konstigt att resultatet blev 10.-1 när IKO-kaptenen sätter an tonen för matchen genom det slappaste jag sett i SHL någonsin. Han blir enkelt bortknuffad och ger bort pucken för att sedan se ut som ett offer när HV gör mål.
Jag undrar om ens spelarfacket SICO skulle kunna hävda att deras medlem gör sitt bästa här.