Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Towen
Forumterrorist

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Angående #87 och #60 är jag trygg med att man - från båda håll - landar i rätt beslut oavsett utgång. Man vill förstås se dem på is igen.

Just här och nu hoppas jag mest få se två nya år på Keegan. Generalämne med stigande erfarenhet av ligan. Och lägg på ett år på 'COOP' redan nu - så har vi ett guldkalibrigt lås där med lite kontinuitet.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varför inte ta in Petteri Lindbohm?
Vi kan lära honom hur man gör när en forward lägger pucken bakom ryggen och åker vidare.

Tycker han var lagom tuff och elak. Jag störde mig något enormt på honom och vi behöver en tuffare back.

Och det funkade bra med en Bohm i laget förra gången
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Vem ska vi ersätta Rahm med? Tror inte Hallam kommer släppa greppet om sin polare.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

StenhårtSlagskott wrote:Vem ska vi ersätta Rahm med? Tror inte Hallam kommer släppa greppet om sin polare.
Ansvarar Rahm för pp även i Tre kronor? Det såg ut exakt likadant ut som här :oops:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Nordberg presenterad och får kämpa om en plats. Blir intressant att följa.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mycket bra värvning. Är vad jag kallar en ÄKTA tvåvägsback. Hoppas han fortsätter våga vara defensiv. Med det sagt så gillade jag hans offensiva initiativ. Särskilt de längre "tjeck"-passen.

Det här kan bli hur bra som helst.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Och där kom Martinsson!

Det som känns bäst är att HV betalar hans lön
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Oavsett vem som betalar hans lön så måste han höja sig. Hvnivå räcker inte i VLH. Är han slut eller har mer att ge????
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Kan vi få Bohm att spela som en världsback så ska vi nog få igång Martinsson igen.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är ju lite av vår specialitet. Spelare som inte nått sin potential och som får ny schwung på grejerna hos oss. Och denna gång är han inte försteback. Kan inta en mer tillbakalutad roll. Likt den Koivisto hade.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

bratsson wrote:Kan vi få Bohm att spela som en världsback så ska vi nog få igång Martinsson igen.
Med Martinsson kan det nog vara tvärtom. Han måste sluta spela spela som en världsback. Förhoppningsvis känner att han inte behöver skapa framåt eftersom Joel har den rollen. Han kan fokusera på defensiven för att då brukar det lösa sig framåt också.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Dags att uppdatera THE GRID:

MV1: Larmi
MV2: Åhman

B1: Persson
B2: Cooper
B3: Martinsson
B4: (Lowe) - Har option
B5: (Martinsen Lilleberg) - Ny från IKO
B6: Nordberg - Ny från SSK
B7: (Grans) - Ny från AHL
B8: Hurtig

C1: Kossila
C2: Kellman
C3: Stjernborg
C4: Eriksson

V1: Sexton
V2: Lundberg
V3: M.Sylvegård - Ny från MIF
V4: Nilsson
V5: Rieder
V6: Ågren
V7: Blichfeld
V8: E.Sylvegård - Ny från MIF
V9: H.Gustafsson

Spelarna i parantes är rykten eller med option. Har jag missat någon? Jag vet att RR och Kaptenen finns med i bilden. Känns spontant som att jag vill ha in en toppback till och gärna båda "gubbarna". Då ser det helt ok ut.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det ser helt okej ut ja , men back besättningen är inte ens i närheten av förra .
Det kan väl ändå inte vara meningen att vi ska ersätta VM-spelaren Bengtsson med Martinsson ? Bengtsson var SHLs bäste back , sen får Pudas o allt vad dom heter ursäkta. Jag ska inte kritisera Evertsson för han har gjort vin av vatten , guld av matjord , förr . MEN nån smäll karamell till måste han nog bjuda på ifall guldet ska ha en chans att försvaras!
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

UNIBET tippar utgången 23/24 i ett tidigt skede:

Det är Växjö, tillika de regerande mästarna, som har lägst odds med 5.75 gånger pengarna.

Luleå är närmast med 6.5 gånger pengarna.

Frölunda (7), Rögle (7.5), och Skellefteå (7.5) tillhör också topp fem-skiktet.

Glappet till Färjestad (8) och HV71 (10) är inte alltför stort.

Noterbart i övrigt är att Linköping, Malmö och nykomlingarna Modo bedöms ha sämst möjligheter, enligt Unibet. Dessa lag ger hela 51 gånger pengarna.

I POLE alltså :clap:
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Towen wrote:UNIBET tippar utgången 23/24 i ett tidigt skede:

Det är Växjö, tillika de regerande mästarna, som har lägst odds med 5.75 gånger pengarna.

Luleå är närmast med 6.5 gånger pengarna.

Frölunda (7), Rögle (7.5), och Skellefteå (7.5) tillhör också topp fem-skiktet.

Glappet till Färjestad (8) och HV71 (10) är inte alltför stort.

Noterbart i övrigt är att Linköping, Malmö och nykomlingarna Modo bedöms ha sämst möjligheter, enligt Unibet. Dessa lag ger hela 51 gånger pengarna.

I POLE alltså :clap:
Märkligt, är det Glenn Hysén som tippat måntro.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Dysterqvist wrote:Det ser helt okej ut ja , men back besättningen är inte ens i närheten av förra .
Det kan väl ändå inte vara meningen att vi ska ersätta VM-spelaren Bengtsson med Martinsson ? Bengtsson var SHLs bäste back , sen får Pudas o allt vad dom heter ursäkta. Jag ska inte kritisera Evertsson för han har gjort vin av vatten , guld av matjord , förr . MEN nån smäll karamell till måste han nog bjuda på ifall guldet ska ha en chans att försvaras!
Nä, jag håller med!

Ska man hitta någon som ens liknar Bengtsson får man leta högt upp i hierarkierna i topp-landslagen!

Just nu känns det inte som en trupp som utstrålar ”Total dominans” men som sagt: är det någon som har koll så är det E Image
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Förstår hur ni menar. Men släpp det där med Bengtsson, han var för bra för SHL och det är bara tacka att vi fick en sån spelare en säsong i ligan.

Historiken säger att vi får vänta länge på de sista namnen väl?
Overkill
Forumamatör

Post by Overkill »

Jönsson behöver ta Martinsson lite i örat och förklara vad som är skillnaden på Hv och Lakers!
Ingen minns en fegis!
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

venomizer wrote:Förstår hur ni menar. Men släpp det där med Bengtsson, han var för bra för SHL och det är bara tacka att vi fick en sån spelare en säsong i ligan.

Historiken säger att vi får vänta länge på de sista namnen väl?
Jag väntar gärna , bara jag vet att nåt in i h*lvetes bra kommer . Kruxet med den ekvationen är väll att när man kollar Varanens grid känns truppen redan fylld …?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag skulle tro vi får in minst två backar till!
Hurtig 100% utlånad till HA samtidigt som Norberg troligen blir samma. Han kan bli nya HHA men måste få tid!
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Jakob Lilja lämnar Ryssland. Jag vet inte bak grunden men jag vet att internet kommer braka samman ifall Växjö värvar honom :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Dysterqvist wrote:Jakob Lilja lämnar Ryssland. Jag vet inte bak grunden men jag vet att internet kommer braka samman ifall Växjö värvar honom :lol:
Nej tack till spelare från Ryssland.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

StenhårtSlagskott wrote:
Dysterqvist wrote:Jakob Lilja lämnar Ryssland. Jag vet inte bak grunden men jag vet att internet kommer braka samman ifall Växjö värvar honom :lol:
Jag håller med dej .

Nu såg jag att Lasch får lämna Frölunda , han vill jag inte heller ha hit .
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Dysterqvist wrote:
StenhårtSlagskott wrote:
Jag håller med dej .

Nu såg jag att Lasch får lämna Frölunda , han vill jag inte heller ha hit .
Lasch fick ju gå ifrån Lakers för att han satte jaget före laget - så jag har väldigt svårt att se E ta tillbaka honom.

Möjligen om han gör avbön och spelar gratis…
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Lasch kommer aldrig spela här, där kan vi vara lugna. Vår forwardsuppställning är typ full, tror både Rosén och Josen skriver ett år till och då är det inte någon Lasch man jagar som komplement.

Tänker sitta lugnt i båten med lagbygget denna silly, försöka njuta av att vi hittar vägar till slut. Det finns faktiskt uppsida i truppen som underpresterad förra säsongen bland våra forwards. Backsidan går inte ersätta rakt av men det är bra att spelare som Hurtig och Nordberg får kontrakt. På sikt är det de kontakten som gör att vi kan spela med en toppback för billig peng likt HHA förra säsongen och Persson när han slog igenom.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Landat lite med Martinsson

Han kommer alltid ge delade känslor för mig, då han är definitionen av "ömsom vin, ömsom vatten". Finns få backar i SHL som har hans högsta nivå, liksom hans lägsta. Hoppas han får en rejäl boost och finner inspo för kommande säsong! Fylla Koivisto på bästa sätt
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

När jag tittar på backbesättningen så står en plats mellan Lowe och Martinsen Lilleberg (säkrande roll) och så bör vi ta in en hårdskjutande back för PP, helst rightare som alltid. Men vi vet att chiefen tycker sånt är trams så jag nöjer mig med en leftie EHT-back med ett internationellt skott, alltså att han kan skjuta direkt på ass och har en relativt kort skottrörelse. VM har tydligt visat att slagskott inte är förlegat.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varanen wrote:När jag tittar på backbesättningen så står en plats mellan Lowe och Martinsen Lilleberg (säkrande roll) och så bör vi ta in en hårdskjutande back för PP, helst rightare som alltid. Men vi vet att chiefen tycker sånt är trams så jag nöjer mig med en leftie EHT-back med ett internationellt skott, alltså att han kan skjuta direkt på ass och har en relativt kort skottrörelse. VM har tydligt visat att slagskott inte är förlegat.
Skott från blå känns förlegat på något sätt.
Dom scoutas oftast bort (Lex Bengtsson) och det blir inget av det.
Bättre med en rörlig back som kan få pucken förbi täckande spelare och ta styrning eller retur. (Lex Högberg).
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Ingen som hört något mer kring Keegan LOWE eller Helge GRANS? (Andra källor än Hockeynews.se tack.. :) ).
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Jag gissar att Lowe blev lite för dyr för att behålla efter slutspelssuccén.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Sexton stannar tydligen i USA, så honom kan vi stryka.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

vlk wrote:Sexton stannar tydligen i USA, så honom kan vi stryka.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är han klar för NHL då eller ? Han förlängde ju med Växjö tidigare i våras.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Att Sexton lägger av behöver inte vara så illa. Det är en toppspelare som i perioder levererat, men har också i många matcher försvunnit. När det stämt så var han bra, men i den ålder han är kan det gå snabbt utför. Jag är övertygad om att Evert hittar en minst lika bra spets för de pengarna.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, det känns inte som en katastrof - snarare lite spännande att se vad som kommer istället…?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Undra om inte Josefsson också kommer till det beslutet.
Post Reply