VLH - HV 17/12 2022 kl.18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - HV 17/12 2022 kl.18.00
Sunkig match senast, men likväl 3 sköna pinnar eftersom vi är för bra för SHL. Nu väntar våra rika kusiner från norr. Bästa backbesättningen mot den sämsta. Men går vi in i matchen yrvakna får vi problem. Det som talar för HV är att ingenting talar för de. Svenska lag brukar älska det.
Och bästa av allt: Kossila blev inte anmäld och avstängd vilket nästan garanterar tre pinnar i sig.
Och bästa av allt: Kossila blev inte anmäld och avstängd vilket nästan garanterar tre pinnar i sig.
Re: VLH - HV 17/12 2022 kl.18.00
Vi kommer inte att nå vår peak i PP förrän Cooper får istid där. Så det finns förbättringspotential hos oss trots serieledning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
♡♡ 'COOP' ♡♡
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Hv-71 fyller på med Amerikanske Nick Shore och finska backen Oliwer Kaski.
Trots det ska vi slå Hv. Att skänka lite poäng är okej när de ligger supersist. Men nu har Hv presterat över förväntan så nu ska de få kämpa för poäng och åka hem helt avklädda av ett mycket försvagat VLH.
KÖTTA PÅ VLH
Tycker forfarande det är mycket märkligt att VLH inte flyttar natchen med tre landslagsspelare borta och Hv inga. Förra året krävdes två spelare borta för att flytta en match i Shl.
Trots det ska vi slå Hv. Att skänka lite poäng är okej när de ligger supersist. Men nu har Hv presterat över förväntan så nu ska de få kämpa för poäng och åka hem helt avklädda av ett mycket försvagat VLH.
KÖTTA PÅ VLH
Tycker forfarande det är mycket märkligt att VLH inte flyttar natchen med tre landslagsspelare borta och Hv inga. Förra året krävdes två spelare borta för att flytta en match i Shl.
Kaski är inte riktigt bra att de värvar in. Tyder på att de förstår vad de saknat. Roligare när lagbygget var ett stort skämt.
Men Kaski ska tydligen vara offensivt lagt och inte så skarp i det defensiva? Låter som något som inte behöver i dagsläget?Varanen wrote:Kaski är inte riktigt bra att de värvar in. Tyder på att de förstår vad de saknat. Roligare när lagbygget var ett stort skämt.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Svårt att veta om Hv blir mycket starkare. Ni som hängde med förra året vet att ett stockholmslag plockade in spelare efter spelare för att klara att undvika kval. Det gick som det gick
Ni som läste intervjun med Chiefen på shl.se vet också att fungerar inte gruppen så kvittar det nästa ivad som adderas, för det kommer ändå bli strul med spelet.
Angående matchen.
Hur gör coach Jörgen. Går på tre linor eller fyller upp med en junislina?
Ni som läste intervjun med Chiefen på shl.se vet också att fungerar inte gruppen så kvittar det nästa ivad som adderas, för det kommer ändå bli strul med spelet.
Angående matchen.
Hur gör coach Jörgen. Går på tre linor eller fyller upp med en junislina?
Last edited by StenhårtSlagskott on 14 December 2022, 12:23, edited 1 time in total.
Jag tror något händer med vår trupp innan HV-matchen. Om inte annat så något lån från AS. Ett prospect vi vill känna in.
När vi ändå pratar prospects och hangarounds - undrar om Antti SUOMELA vill lira med Kalle i höst? Två supertroll gör fler poäng än ett.
Lex KOIVU - SELÄNNE..
Lex KOIVU - SELÄNNE..
Äh låt oss köra med juniorer så kan vi stoppa ner det ännu mer i halsen när dom kommer hit med sina legoknäcktar och skriker plast om oss.
Stancl gör hattrick och Tedenby får åka hem gråtandes med 0 poäng (kommer aldrig hända, Tedenby gör alltid hattrick mot oss)
Stancl gör hattrick och Tedenby får åka hem gråtandes med 0 poäng (kommer aldrig hända, Tedenby gör alltid hattrick mot oss)
Ja, en sak som är lite spännande var när vi vann första guldet.
Jag kommer ihåg hur mycket det lipades från HV-håll om legoknektar och framför allt antalet importer…
Det skreks efter begränsningar och att man måste stoppa detta otyg!
Då hade vi 10 importer i laget (vi kryddade förvisso med 2 till i januari)
På lördag ställer HV 13 (TRETTON) importer på isen!
Den diskussionen är inte riktigt lika infekterad och hätsk uppifrån bibelbältet längre
Jag kommer ihåg hur mycket det lipades från HV-håll om legoknektar och framför allt antalet importer…
Det skreks efter begränsningar och att man måste stoppa detta otyg!
Då hade vi 10 importer i laget (vi kryddade förvisso med 2 till i januari)
På lördag ställer HV 13 (TRETTON) importer på isen!
Den diskussionen är inte riktigt lika infekterad och hätsk uppifrån bibelbältet längre
Minns det som igår! Kul spaning 
Ja, men det är ju typisk förlorar-retorik. Man letar alltid efter negativa infallsvinklar för att skylla i från sig och sedan försöka trycka ner sina motståndares framgångar. Standard dubbelmoral a la outbildade supportrar. Man kastar vad man anser är ’’skit’’ på Växjö. Sen när man själv som förening har en liknande miljö så är man tyst.
Det handlar om att vinna och ingenting annat. Det är helt oviktigt vilka som ställs på isen sålänge man vinner matcher.
Det handlar om att vinna och ingenting annat. Det är helt oviktigt vilka som ställs på isen sålänge man vinner matcher.
HV har rustat inför lördagens drabbning med ett par nyförvärv. Ska vi inte ta in någon? Rätt många borta.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Hadde varit gött att lyfta upp ett par juniorer , skön markering mot HV 
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Kul med Smålandsderby!
Helt annan karaktär nu än vad det var för 5-6 år sedan.
Det som oroar något är att HV har allt att vinna, då vi är etta.
Men - kan vi komma upp i den nivån vi haft senaste fem matcherna (utom Brünäs) så borde vi ta detta. Mycket ovisst oavsett.
Helt annan karaktär nu än vad det var för 5-6 år sedan.
Det som oroar något är att HV har allt att vinna, då vi är etta.
Men - kan vi komma upp i den nivån vi haft senaste fem matcherna (utom Brünäs) så borde vi ta detta. Mycket ovisst oavsett.
Hoppas våra smurfar sätter fart på skridskorna från från fösta sekund, de kommer behöva göra det då jag utgår från att det är HV:s sätt att angripa matchen. Är lite orolig för att vi saknar Lundberg och Nilsson ikväll.
HV har varit det minst fysiska laget i SHL så här långt. Så avsaknaden av de du nämner behövs inte för att kontra något, däremot hade de varit ett bra vapen att ha och något HV inte hade haft motmedel mot. Men HV åker mycket skridskor. Ibland för mycket. Så det måste vi vara beredda på. De försöker åka sig ur krisen. Eftersom de är mjuka Ken-dockor kan de inte tackla sig ur den.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Jag är mest orolig för ifall Åhman klarar pressen tycker det var fel att ställa honom i första mötet med tanke på hans historik med HV i våras . Hadde sett fram emot en heltaggad Larmi i målet i returen men så blir det inte , hoppas att Åhman har nerverna under kontroll den här gången , att hela laget är med från start . Då ska inte detta bli några problem , vi pratar trotts allt om liga ettan vs jumbon !
HV71 lär punkta Kossila ikväll.
Känns som allt hängt på honom senaste matcherna vilket inte är bra i längden.
Tedenby och André lär vara sjukt taggade och kommer göra årsbästa så klart.
Läste en intervju med Kaski, och han "tror" han har ett bra skott. Självförtroende verkar han inte ha i alla fall...
Känns som allt hängt på honom senaste matcherna vilket inte är bra i längden.
Tedenby och André lär vara sjukt taggade och kommer göra årsbästa så klart.
Läste en intervju med Kaski, och han "tror" han har ett bra skott. Självförtroende verkar han inte ha i alla fall...
Vad baserar du detta på? Om det är känslan, då är den felaktig. Deras fjärde, med Hansson och Lindbäck, har varit väldigt bra och fysiska (de få matcherna jag sett). Men har också hört i Sanny & Svensson att flera SHL lag var intresserade av Lindbäck, och då är det ju givetvis inte hans målskytte de är ute efter..Varanen wrote:HV har varit det minst fysiska laget i SHL så här långt.
Edit: Vi ligger för övrigt sist i tacklingstabellen, så vet inte var du hittade denna spaningen faktiskt.
Ja, känslan av de matcher jag sett. Möjligen att deras 4:a kör, men all fysik är inte tacklingar. Jag räknar också in sargbök och kampen framför kassarna. HV, av det jag sett och det är en del, har känts svaga i kampmomenten. En av nycklarna till att de ligger där de ligger i tabellen.
Och att vi ligger där vi ligger i tacklingsligan är ingen överraskning. Vi är ju Hobbittarna med hela svenska folket. 
Får man önska, så önskar man att både KOSSILA och SUOMELA är på rejält spelhumör idag. Du vill dryga ut avståndet ner till skräplagen (från SAIK på 2:a plats och nedåt).
Saik verkar ta det. Rätt låga odds på VLH - Saik i final. Frölunda håller inte med har jag hört..
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
VLH går på tre linor. 
Inga J20 just ikväll med så många borta? Brukar alltid vara någon eller några med. Har de match i topptio?
Inga J20 just ikväll med så många borta? Brukar alltid vara någon eller några med. Har de match i topptio?
Last edited by StenhårtSlagskott on 17 December 2022, 16:47, edited 2 times in total.
Åkte förbi Vida för en stund sedan och var redan mycket folk som väntar på att komma in så känns som att det borde bli nära fullsatt! 

#10 Duchon
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Dannedd wrote:Åkte förbi Vida för en stund sedan och var redan mycket folk som väntar på att komma in så känns som att det borde bli nära fullsatt!
Lapp på luckan skrev VLH igår.
Vi ser små ut tyvärr
Så jävla trött på Joel Perssons misstag som han gör titt som tätt. Att han ALDRIG lär sig
Ja, han är slarvig i egen zonStupet wrote:Så jävla trött på Joel Perssons misstag som han gör titt som tätt. Att han ALDRIG lär sig
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Jaha, säsongens mest väntade förlust!
Matchens behållning är Cooper mosar Hjalmarsson iaf
Matchens behållning är Cooper mosar Hjalmarsson iaf
Känns nästan som vi skämmer ut oss
-
Dysterqvist
- Forumdemon
0-3 snart så är det avgjort , en time out kannske?