Han får stanna i en match till iallafall. Men Blichfeld har fler poäng, det säger ändå en hel del om hur dålig Kossila är. Men jag vill inte döma ut honom än.Varanen wrote:Kan vi säga att jag får stanna kvar i Vöxjö ett tag framöver nu? Kossila kan knappast betecknas som ett dunder-fiasko, även om han inte gör mål i nästa match.
Örebro - VLH 1/12 2022
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Örebro - VLH 1/12 2022
Nä, men nu kan vi sluta.vlk wrote:Så ja, då var mitt tips inne. Vi slutar nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Löjligt att bua ut sitt lag när man möter VLH. De ska vara stolta över att få spela i samma serie som oss istället.
Hehe...det är därför Kossila presterar som f-n. Inte roligt att vara känd som sämre än Blichfeld.Person wrote:Han får stanna i en match till iallafall. Men Blichfeld har fler poäng, det säger ändå en hel del om hur dålig Kossila är. Men jag vill inte döma ut honom än.Varanen wrote:Kan vi säga att jag får stanna kvar i Vöxjö ett tag framöver nu? Kossila kan knappast betecknas som ett dunder-fiasko, även om han inte gör mål i nästa match.
Stänger av nu inför tredje, hämtar solstolen & champagnen och sätter mig på stortorget!
Du är fan underbar Kloker (och jag menar allvar)Kloker wrote:Joachim Blichfeld - snacka om att slänga hundratusentals penningar åt helvete. Tragiskt.
Att lyckas hitta något negativt att fokusera på när vi leder serien och matchen med 5-1…
Det är fantastiskt hur olika livsåskådning man kan ha
(Och nej, jag är inte heller förtjust i dansken men jag kan ta att inte alla levererar när laget går som en jävla ångvält)
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Blichfeld försöker iaf numera, tycker han krigar på liksom...
Men han har problem med sitt skott! Det må vara hårt, men han siktar som en kråka
Men han har problem med sitt skott! Det må vara hårt, men han siktar som en kråka
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Inget fel på hans skott. Hans problem är att han inte kan åka tillräckligt bra för stor is. Lite tveksam till att det går att fixa, tyvärr.
Hur illa är det med Kellman ?
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Ingen som vet, och har inte så mycket med denna match att göra.vlk wrote:Hur illa är det med Kellman ?
Tack för trevligt svarPerson wrote:Ingen som vet, och har inte så mycket med denna match att göra.vlk wrote:Hur illa är det med Kellman ?

-
Lakers151821
- Forumamatör
Det hade varit roligt om blichfield kunde göra ett
Blichfeld är förbannad på det vi skriver. Bra puckstöld och tog sig starkt till ett bra läge.
Vet inte om det är så smart att formtoppa laget innan jul så här
Så j-a enkelt!
Laget är grymt bra just nu. Och för alla de som oroar sig för en tidig formtopp så har coach Rönnberg lärt oss betydelsen av nedträning i juletider. Problemet med honom är att han aldrig släpper på det.
Kossila är fan ta mig lika bra som Hasse Eklund.
Laget är grymt bra just nu. Och för alla de som oroar sig för en tidig formtopp så har coach Rönnberg lärt oss betydelsen av nedträning i juletider. Problemet med honom är att han aldrig släpper på det.
Kossila är fan ta mig lika bra som Hasse Eklund.
Formtoppat??????bratsson wrote:Vet inte om det är så smart att formtoppa laget innan jul så här
Enligt VLK, Kloker, Stupet och Dysterkvist underpresterar ju ALLA (utom möjligen Kossila) å det grövsta!
Typ ALLT kan ju bara bli bättre - vi är ljusår från formtopp!
Tycker vi är överlägsna rakt över
Örebro - VLH 1/12 2022
Vilket lag vill du byta sits med? Formtoppade vi i oktober 2017 också? Bra lag spelar bra över hela säsongen, jag ser hellre att det ser ut såhär än att vi vinner och förlorar varannan match på ett slumpartat sätt.bratsson wrote:Vet inte om det är så smart att formtoppa laget innan jul så här
Meh, då kommer det vara sådana här tråkiga överlägsna matcher enda fram till StortorgetHärmapan wrote:Formtoppat??????bratsson wrote:Vet inte om det är så smart att formtoppa laget innan jul så här
Enligt VLK, Kloker, Stupet och Dysterkvist underpresterar ju ALLA (utom möjligen Kossila) å det grövsta!
Typ ALLT kan ju bara bli bättre - vi är ljusår från formtopp!

Kommer även ihåg säsongen vi vann serien men förlorade sista 7 matcherna eller vad det var. Åkte ut mot Malmö eller hur var det?Person wrote:Vilket lag vill du byta sits med? Formtoppade vi i oktober 2017 också? Bra lag spelar bra över hela säsongen, jag ser hellre att det ser ut såhär än att vi vinner och förlorar varannan match på ett slumpartat sätt.bratsson wrote:Vet inte om det är så smart att formtoppa laget innan jul så här
Självklart har det har laget väldigt mycket mer och ge och det lär kryddas med 2 gubbar. Så nä, jag skojade lite med formtoppningen
Vi får inte glömma att Örebro är ett lag utan harmoni. Det märks rätt tydligt.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Riktigt bra nivå på spelat nu. Även när målen inte görs så sätter laget upp en hög nivå i spelet som gör att de är med i alla matcher.
Bra match av samtliga idag
Bra match av samtliga idag
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
En otroligt solid bortamatch!
Vi får utdelningen retroaktivt från SAIK-matchen, så det alltid är i idrott skumt nog.
Örebro mäktar alltså med 11(!!) skott på mål ikväll - i en Borg vi aldrig vinner i. Det är väl ett kvitto om något?
Är vi GULD-VLH? Nja, det är långt dit. Men detta spelet är så djävulskt starkt och det kan ingen ifrågasätta
Vi får utdelningen retroaktivt från SAIK-matchen, så det alltid är i idrott skumt nog.
Örebro mäktar alltså med 11(!!) skott på mål ikväll - i en Borg vi aldrig vinner i. Det är väl ett kvitto om något?
Är vi GULD-VLH? Nja, det är långt dit. Men detta spelet är så djävulskt starkt och det kan ingen ifrågasätta
Vill lyfta fram rinkside efter den här matchen. Jag tänker på ledarstaben: Vi är SOLIDA i match efter match. Inte bara Jörgen's förtjänst utan skönt också för Fredrik och 'Nicke' att leverera utan Sam.
Levererar det gör också Varanen: Kalle's ass idag var klass. Snyggare än målet. Skulle säga att Varanen nu köpt sig tid fram till jul.
Samtidigt gjorde vi ett mål på hemmaplan senast, och det är inte slumpen att Jörgen på PK:n - som i match efter match - berömmer målvaktsspel och försvar, men är mer återhållsam med offensiven. T o m när vi petar in fem baljor.
Det vill till att #11 drar det här lasset som en gläfshund in i omgång 52. För allas skull. Inklusive och särskilt Varanen.
'COOP' - andas alltid sex o rock'n roll så fort han har puckkontakt
Levererar det gör också Varanen: Kalle's ass idag var klass. Snyggare än målet. Skulle säga att Varanen nu köpt sig tid fram till jul.
Samtidigt gjorde vi ett mål på hemmaplan senast, och det är inte slumpen att Jörgen på PK:n - som i match efter match - berömmer målvaktsspel och försvar, men är mer återhållsam med offensiven. T o m när vi petar in fem baljor.
Det vill till att #11 drar det här lasset som en gläfshund in i omgång 52. För allas skull. Inklusive och särskilt Varanen.
'COOP' - andas alltid sex o rock'n roll så fort han har puckkontakt
-
noneedforaname
- Forumentusiast
Lätt som en plätt. Bromé, vem är det?
-
Gravitrax Creator
- Forumamatör
Sitter och njuter av highlightsen ifrån gårdagens match.
Visst var Örebro mediokra, men var dom verkligen så dåliga att samma halvchans måste vevas två gånger?
Visst var Örebro mediokra, men var dom verkligen så dåliga att samma halvchans måste vevas två gånger?