När man tittar på IKO och Skellefteå så måste jag säga att vi spelmässigt och taktiskt har tappat rätt mycket. Oskarshamn har ju övertrumfat Evertssons lagbygge med hästlängder. Vilken hockey dom spelar. Deras PP är raka motsatsen till vårat. Hur har det kunnat bli så???
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
En intressant sak är ju att när dom dumpar puckar, och då menar jag båda lagen, så gör dom dumpningarna med en tanke. Och det är alltid eller nästan alltid en medspelare som är först eller tävlar om den. Lakers kan ju dumpa utan att nån åker. Sen kommer det nån trött jävel när motståndaren redan har full kontroll. Frågan är om vi har trötta spelare generellt eller har våra tränare och ledare en svagare kravbild gentemot spelarna?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Oskarshamn har roligt när dom spelar, så även publiken.
Backcoachen gråter däremot
Cooper är ruskigt bra både framåt och bakåt. Hoppas vi kritat med honom och att han inte väljer någon klausul
Måste säga det igen, fast det gör ont... Jag saknar HV!
De är sådant pissigt lag med sviniga supportrar, men i dessa tider så saknar man ett riktigt hett DERBY! IKO i all ära, de är grymma och jag har mad respect för vad de lyckats med. Men HV är något annat!!
Grejen med LIF och IKO, när det kommer till snabbt spel, är att man kan taktiskt utmanövrera det hyfsat bra i ett Slutspel. Sånt lir håller inte i en bäst av sju, de måste ha mycket bättre lag för det generellt sett.
Enda gången sånt fungerat, det är när SAIK vann sist och när vi tog vårt andra. Då är man FÖR bra. Nu säger jag inte att VLH skulle slå LIF, men har ytterst svårt att se de knäcka LHF/RBK/SAIK/FHC med det spelet. Faktiskt.
Svartvadet wrote:Grejen med LIF och IKO, när det kommer till snabbt spel, är att man kan taktiskt utmanövrera det hyfsat bra i ett Slutspel. Sånt lir håller inte i en bäst av sju, de måste ha mycket bättre lag för det generellt sett.
Enda gången sånt fungerat, det är när SAIK vann sist och när vi tog vårt andra. Då är man FÖR bra. Nu säger jag inte att VLH skulle slå LIF, men har ytterst svårt att se de knäcka LHF/RBK/SAIK/FHC med det spelet. Faktiskt.
Men jag får säkert fel...
Tror knappast heller de knäcker de lagen du nämner med det spelet, men de knäcker garanterat oss.
Jag kollade på MIF - IKO (3-4). Båda målvakterna sämst på isen. Marmenlind sämst. Inte för att resten av MIF var bra, men svårt att få ett lugn i egen zon när keepern är en överreagerande sprattelgubbe.
Kollar på Frölunda - Malmö.
Det blir så tydligt att Malmö är mycket starkare och orkar stoppa lag som Frölunda som täcker puck och åker runt i zon.
Vi har inte någon (förutom Lundberg då) som orkar med det.
Sist så orkade vi inte ens trycka ut Lasch ur zonen fast han balanserade pucken på blå. Då blir det svårt att bryta motståndarlagets snurrande i off. Zon.