Första den av säsongen ska summeras och stängas och vad kunde vara bättre än att stänga ner DIF på hemmais. Trots många skador har laget krigat på och hos mig gör det gott för bredden när spets börjar trilla efter nyår. Idag finns en liten chans att ta sig över strecket in bland de sex främsta. Det år ett läge jag tycker vi ska ta.
HALLÅ. Nu tycker jag vi alla gemensamt i denna sal ska sjunga WE SHALL OVERCOME!
Hoppas laget inleder med lika mycket puckinnehav som senast. Såg bra ut fram till Claessons icke-utvisning.
Festligast i torsdags? Wikegård som för sent inser att alla tittare sett honom knyta näven och jubla över Djurgårdens ledningsmål och "diskret" låtsas hålla på med annat. Som om det inte redan framgått vad han hoppas på i en sån match...
Jag måste säga att jag fattar ingenting av hur lite agerande vi ser från sportledningen? Det här laget måste gå på knäna just nu och detta har pågått länge utan något agerande över huvudtaget. Det måste finnas många begåvade hockey spelare i HA som gärna skulle ta chansen till SHL spel och avlasta det här laget. Spelar ingen roll hur det går idag, jag tycker det är jävla tjänstefel från HE att inte agera alls.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Var ju en sak med två spelare borta och man inte gör något, men detta? Det är ett SHL lag för fan...
Börjar snart tro att Evertsson inte värvar bara för att se hur långt han kan ta det, som om det är en rolig lek typ
Det vi dock kan konstatera:
-Glenn och Hugo ska spela ihop, typ alltid. Perfekt synergi.
-Våra Juniorer får MYCKET speltid i SHL, vilket kan gynna framtiden rejält.
Last edited by Svartvadet on 11 December 2021, 18:08, edited 1 time in total.
Hoppas Lööf ger Rakhshani en förtjänt fläskläpp. Då slipper vi se honom mer den här matchen eftersom han inte kan hantera "skadan". Irriterande med evildoers som sedan inte står upp fejs to fejs.
Svartvadet wrote:Vilket jävla mål av Holmberg!! Grymt!
Ja, Holmbergs mål och Glenns mål förra matchen är viktiga mål. "Lätta" mål där spelare slår sin spelare och sätter den i mål utan massa fina spel. Det som saknas är lite "Lätta" mål från blå. Kovisto och Persson är spelskickliga men deras skott hör hemma i div2. Kan bli bättre.
Går oväntat bra idag? Visst DIF är rätt bleka. Men trots allt manfall har vi en struktur och våra ordinarie kan steppa in och fylla tomrummet. Eller har vi bara tur? Hade ju säkert carit annorlunda mot något topp-sex lag. Vad gör vi rätt?
Han är inte bra nog för att jämföras med Pettersson. Dock är det inte så lätt att som junior att dominera i ett så dåligt lag som Djurgården är just nu. De är ju helt genomusla.
Last edited by StenhårtSlagskott on 11 December 2021, 20:05, edited 1 time in total.
1. Martin FUCKING Lundberg - äckligt bra
2. Adam Åhman - tänk vad lite självförtroende kan göra?! Fenomenal
3. Juuso Vainio - tar för sig på riktigt idag, en grym insats
4. Hugo & Glenn - Gustafsson-duon har sådan energi, grymt!
5. Holmberg - kör, så som han ska. Orädd och tävlar ALLTID.
6. Josen - en utav hans piggaste matcher, krämar ut allt!
7. Juniorerna - Johnsson, Hagman och Lööf. Framtiden ser bra ut!!
Minus?
Det märks att Gynge är ur form målmässigt. Så SJUKT gött han fick sätta en!
Vanligen gör han hattrick en match som denna!
Hardy håller knappt för HA, sedan två månader tillbaka dessutom...
Men, det jag vill framhålla mest - laginsatsen!! Fy fan vad vi slet idag!
En för alla, ALLA FÖR EN ikväll! Det är VLH för mig!