Lakers - Sparta Prag 27/8 18:05
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Lakers - Sparta Prag 27/8 18:05
This is Sparta!
Lite upp och ner men bättre än senaste matcherna. Lite mer skärpa och matchen vore stängd efter halva matchen. Bra målvakt. Bra powerplay.
Lite upp och ner men bättre än senaste matcherna. Lite mer skärpa och matchen vore stängd efter halva matchen. Bra målvakt. Bra powerplay.
Last edited by StenhårtSlagskott on 27 August 2021, 20:18, edited 1 time in total.
Jag gillar tröjorna skarpt! Mycket snyggare blå färg än den som vi haft i SHL senaste 7 åren.
-
- c/o LL´s Forum
Det är ett utav Europas absolut bästa lag vi möter med - glöm ej!
Solid match, mycket bra för såhär tidigt. PP otroligt bra.
Solid match, mycket bra för såhär tidigt. PP otroligt bra.
Håller med dig. Både Calof och Nättinen spelar som att det gäller något idag.bratsson wrote:Tycker han ser piggare och piggare ut?PutteA wrote:Frågan är vad som spökar hos Calof. Ser väldigt trög ut.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tja la: tja la: Tja la, tja la, tja la la. Tja la la: tja la la la la: Tja la la la la la laa.
Tja la: tja la: ...
There can be. Only One.
Tja la: tja la: ...
There can be. Only One.
68 - 51 i skott?! Jisses...
-
- c/o LL´s Forum
CHL räknar skott totalt, inte skott på målMalZon wrote:68 - 51 i skott?! Jisses...

40-28 var skotten på mål!Svartvadet wrote:CHL räknar skott totalt, inte skott på målMalZon wrote:68 - 51 i skott?! Jisses...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Förövrigt är känslan att FBK gjort bort sig rejält med Lycksell!
Känns som en som kommer vara otroligt nära NHL om allt går vägen
Känns som en som kommer vara otroligt nära NHL om allt går vägen
Hoppas du får rätt i det. Det känns som en nödvändighet. Ibland kan unga spelare hamna lite snett i föreningar och explodera i ny miljöPutteA wrote:40-28 var skotten på mål!Svartvadet wrote:CHL räknar skott totalt, inte skott på målMalZon wrote:68 - 51 i skott?! Jisses...
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Jag är mest imponerad av Janis Kalnins faktiskt. Otroligt lugn mellan stolparna. Känns som vi har både det bästa och sämsta på den positionen den här säsongen. Hoppas jag får fel där.
Håller med om Olle Lycksell, kan visa sig bli en guldklimp för oss. Sen måste jag nämna Arvid Lundbergs defensiva spel. Måste vara frustrerande som fw att möta honom.
Håller med om Olle Lycksell, kan visa sig bli en guldklimp för oss. Sen måste jag nämna Arvid Lundbergs defensiva spel. Måste vara frustrerande som fw att möta honom.
Så är det med det, som det

-
- c/o LL´s Forum
Men vad gör Janis på målet? Är det nackdel med liten målvakt att de inte täcker så mycket slumpskott.
Andra perioden var jag toknöjd med. Man ser att vi går mer på fart den här säsongen. All form av taktik är bra så länge den är lyckosam. Keep on rocking. 

Tror ärligt talat att han var halvt utcheckad. Han såg säkert att det bara var ett par sekunder kvar. Och han verkar ju skita i att ta puckar som han inte måste, tex uppvärmning och träning.StenhårtSlagskott wrote:Men vad gör Janis på målet? Är det nackdel med liten målvakt att de inte täcker så mycket slumpskott.
Slumpskott?Person wrote:Tror ärligt talat att han var halvt utcheckad. Han såg säkert att det bara var ett par sekunder kvar. Och han verkar ju skita i att ta puckar som han inte måste, tex uppvärmning och träning.StenhårtSlagskott wrote:Men vad gör Janis på målet? Är det nackdel med liten målvakt att de inte täcker så mycket slumpskott.

Otroligt bra avslut upp i yttersta krysset av en före detta KHL/NHL-spelare och landslagsspelare.
Kom igen nu, han kan inte ta alla puckar resten av säsongen

-
- c/o LL´s Forum
Han slänger ju skottet lite på chans. Borde gå att kunna täcka av och enkelt styra ut den pucken. Därav min fråga om liten målvakt.
Jag förstår att man känner det är på chans när man är van med våra isare till skott men jag ser det som en klinisk handdragare upp i krysset.StenhårtSlagskott wrote:Han slänger ju skottet lite på chans. Borde gå att kunna täcka av och enkelt styra ut den pucken. Därav min fråga om liten målvakt.
Kanske en större målvakt hade täckt av det men en sådan förlorar vid snabba rörelser åt sidan. Jag har inga problem att han släppte in det skottet i alla fall