Ok. Personligen skulle jag helst slippa MIF, men då blir det antagligen de vi möter. Frölunda är nedtränade för att ta sig vidare.vlk wrote:Vi får möta det lag som tar sig vidare från playin som har sämst placering , kan bli alla utom FrölundaVaranen wrote:Hur blir det i kvarten? Får vi möta det lag med sämst serieplacering om vi vinner serien?
Guldmatchen BIF-VLH 31/3 18:00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Guldmatchen BIF-VLH 31/3 18:00
Matchen Brynäs Färjestad blir helt avgörande
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
200' för CHL avancemang och 800' för serieseger in på kontot. Inte så ögonhöjande mycket kanske men i dessa pandemitider så är det en välkommen peng kan tänkas.
Gott - seriesger!
Gott - seriesger!

BIF och HV är klart sämst i SHL och förtjänar kvalet. Inte nog med att de har lågt kunnande utan de tycker dessutom synd om sig själva. Det gör inte IKO.
Ska vi lämna WO i de två sista matcherna?
Nä, vi har ju precis börjat köra igång efter ett mega uppehåll. Hockeyspelare ska spela hockey.
Varför tog den fula ankungen inte ut keepern i PPt? Vad håller han igen för? Kan antagligen inte läsa tabellen. 

Så j-a enkelt!
Solklar klasskillnad mellan lagen. Och Gyngiläinen fick sin efterlängtade serieseger.

Solklar klasskillnad mellan lagen. Och Gyngiläinen fick sin efterlängtade serieseger.
Vi har inte ens spelat 100% bra en hel match och ändå tar vi förstaplatsen. Grymt 

-
- Forumdemon
Vilket himla hockeyorakel jag är...bratsson wrote:Vi är sämre på bortaplan.
Vi kommer inte ta någon mer poäng.

Du gör det fel bratsson. Självcitera dig bara när du haft rätt. 

Den dagen det händer då ska jag göra det!Varanen wrote:Du gör det fel bratsson. Självcitera dig bara när du haft rätt.

-
- c/o LL´s Forum
Fest på stortorget. Kom! 

Livet som Växjösupporter. Man vinner serien och kör över alla lag. Men är fortfarande inte nöjd.
Håll avstånd på stortorget
Håll avstånd på stortorget
-
- c/o LL´s Forum
Var nog bara jag som satte Växjö etta i tipstråden. Smakar extra bra en dag som denna
Hur fan tänkte jag med HV som tvåa?
1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!
2. HV - Riktigt bra lag. Men lillasyster får lite problem med skador och slutar som första förlorare. Härligt!

Hur fan tänkte jag med HV som tvåa?

1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!
2. HV - Riktigt bra lag. Men lillasyster får lite problem med skador och slutar som första förlorare. Härligt!
Första förlorare hade du ju jävligt rätt i!
Drury anmäld för diving...
Utdrag från anmälan.
Jack Drury, Växjö
Det återstår ett par sekunder av period 1. En Växjöspelare har pucken vid offensiv blå och lägger ner den mot kortsargen. Växjöspelaren Nr 13 Jack Drury åker mot pucken. Brynässpelaren nr 22 Adam Pettersson hakar upp Drury i höften. Drury väljer då att lägga sig ner och ta sig för magen. Detta för att försöka få med sig en utvisning genom att lura domarna.
Men visst får han klubbspettsen i magtrakten å inte på höften.
Jack Drury, Växjö
Det återstår ett par sekunder av period 1. En Växjöspelare har pucken vid offensiv blå och lägger ner den mot kortsargen. Växjöspelaren Nr 13 Jack Drury åker mot pucken. Brynässpelaren nr 22 Adam Pettersson hakar upp Drury i höften. Drury väljer då att lägga sig ner och ta sig för magen. Detta för att försöka få med sig en utvisning genom att lura domarna.
Men visst får han klubbspettsen i magtrakten å inte på höften.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
5000 i böter...
Bra om man börjar bestraffa filmningar och förstärkningar. Hoppas de kan stävja ofoget med att spelare greppar tag i motståndarens klubba och låtsas bli hakade.
Tycker detta ser ut som en Spearing
Och sättet han reagerar på tyder på det
Och sättet han reagerar på tyder på det
-
- c/o LL´s Forum
Kan man säga det går utför för Brynäs efter denna matchen?
Går rykte att Patrik Berglund suttit i fyllecell och en från deras styrelse varit otrogen med en annans fru i samma styrelse
Sedan får Stråhle & PA samtal innan IKO-matchen: "ni sitter säkert" för att sedan ha någon i deras styrelse som läcker ut infon till AFTONBLADET, för att PA ska få ett samtal på bussresan hem... Tydligen ska även Stråhle ha försökt ringa personer från styrelsen, men ingen har svarat än. Framgår ju att han fick ett mail på morgonen iaf.
Sedan värva in två herrar som aldrig varit tränare en endaste minut - ett haveri av sällan skådat slag?!

Går rykte att Patrik Berglund suttit i fyllecell och en från deras styrelse varit otrogen med en annans fru i samma styrelse

Sedan får Stråhle & PA samtal innan IKO-matchen: "ni sitter säkert" för att sedan ha någon i deras styrelse som läcker ut infon till AFTONBLADET, för att PA ska få ett samtal på bussresan hem... Tydligen ska även Stråhle ha försökt ringa personer från styrelsen, men ingen har svarat än. Framgår ju att han fick ett mail på morgonen iaf.
Sedan värva in två herrar som aldrig varit tränare en endaste minut - ett haveri av sällan skådat slag?!

Skiter i vilket, vem som pippat vem, eller hur många promille så länge dom slår ut hv71Svartvadet wrote:Kan man säga det går utför för Brynäs efter denna matchen?
Går rykte att Patrik Berglund suttit i fyllecell och en från deras styrelse varit otrogen med en annans fru i samma styrelse![]()
Sedan värva in två herrar som aldrig varit tränare en endaste minut - ett haveri av sällan skådat slag?!![]()

Jag kan förstå att den tidigare chiefen, Sundlöv, inte ville fortsätta. Särskilt korkat att erbjuda 1 års kontrakt då lagbyggen ska byggas långsiktigt och klokt. Dessutom sägs det att de går 20 mille back i år. Kanske inget konstigt då jag inte vet hur de andra klubbarna klarar ekonomin. Men klarar inte HV av att besegra clownskolan från Gävle så vet jag inte vilka de kan vinna mot.
-
- c/o LL´s Forum
Nu är Sundlöv igång i media och tycker att klubbdirektören ljuger i tv.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... uger-i-tv/
Vilken härva brynäs verkar vara. Guldgruva för en journalist.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... uger-i-tv/
Vilken härva brynäs verkar vara. Guldgruva för en journalist.
-
- c/o LL´s Forum
Var inte fyllecell på Patrik Berglund, dock annat....