Linus KARLSSON, 21 år och högerskytt som snittar drygt en (1) point per game i Karlskoga - en riktig KANON redo för SHL?
Vill tro att 'Ninja' var där och nosade när pjäsen harvade i Karlskrona.
Intressant i mina ögon. Särskilt som högerfattad. Tröjnumret torde ju bli givet - 91:an KARLSSON
Glenn Gustafsson skadade sig allvarligt idag. Såg ut som att foten/knät fick sig en rejäl smäll... Så Gustafsson och Nilsson kommer ha en lång rehab tillsammans i vår.
Aftonblaskan's WENNERHOLM rankar de 25 bästa guldlagen of all time - någon vänlig själ med AB-PLUS som vill dela med sig topp-3 på listan, och vart Lakers 2017/18 landar?
Towen wrote:Aftonblaskan's WENNERHOLM rankar de 25 bästa guldlagen of all time - någon vänlig själ med AB-PLUS som vill dela med sig topp-3 på listan, och vart Lakers 2017/18 landar?
Låt mig gissa....
Färjestad
Hv71
Djurgården från 1900-frös ihjäl...
Det är Wennerholm... Tror inte VLH 2018 är på topp 5 ens.
Skulle jag personligen ranka topp fem så säger jag att:
1. Frölunda 2004/05 - Lockouten var galen och så även deras lag.
2. Färjestad 2001/02 - Jönsson, Nordström, Jenni osv osv. Grymt lag.
3. Växjö 2017/18 - Elias, Dennis, Rosén, Calof - listan kan göras oändlig.
4. SAIK 2011/12 - Bellmare, Holloway osv. Riktigt bra lag, spelade totalhockey.
5. HV71 2007/08 - Komplett lag med Voutilainen, Davidsson, Liv och gänget.
Michael Kapla ryktas till SHL. Enligt mrmadhwk är det Växjö, HV och Oskarshamn som rycker i honom. Där bör ju vi ligga i framkant eftersom de övriga lagen är bottengäng.
Vad tror ni om Rasmussen nästa säsong? Han gör det bra i KHL men har en något mer defensiv roll i år än tidigare.
Är det någon säsong för tidigt eller är det nu han plockas ”hem” på 3-4 säsonger? Vi har ju sett väldigt många sådana värvningar senaste säsongerna.
Everberg 5 år
Brithén 4 år
Jacob Josefsson 4 år
Lindholm
Pudas 4 år
Lindholm 4 år
– Skulle jag hem var det till Växjö. Det är den klubb jag känner för. Henrik Evertsson och Sam Hallam har jag mycket att tacka för. Jag visste att jag kunde lita på dem. Dessutom sved det lite extra att jag lämnade senast när klubben vann första guldet.
Jag tror att han genuint känner väldigt mycket för Växjö. Och lägenheten i Stockholm kan han ha kvar medan han är bosatt i Växjö.
Hade hans tjej inte varit från Växjö så hade det kanske varit ett långskott, nu är det snarare logiskt att han kommer tillbaka hit.
78,5% chans att Rasmussen vänder hem och lirar i Lakers nästa säsong. Såvida han inte förlänger i KHL eller prövar en ytterligare utlandsejour i ex. Schweiz
Tingsrydsbacken Ludvig Cleasson ryktas till VLH nästa år. https://www.eliteprospects.com/player/1 ... g-claesson
Har inte riktigt bra koll på honom men gillar att det skulle bli en lite mer naturlig väg att gå från klubbarna i småland till Växjö ifall man är bra.