Alltid skönt att sänka dem.
HV71 - VLH 28/1-2021
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Hv passar i hockeyallsvenskan! 
Alltid skönt att sänka dem.
Alltid skönt att sänka dem.
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Möjligt men för min del ser jag gärna dem i SHL även nästa år. Tyvärr känns det bäst för SHL att Oskarshamn ryker.StenhårtSlagskott wrote:Hv passar i hockeyallsvenskan!
Alltid skönt att sänka dem.
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
98% av fansen till de andra SHL-lagen vill att VLH ryker och helst lägger ner.
Det bästa är om de som kan hockey sämst åker ur.
Det bästa är om de som kan hockey sämst åker ur.
Do you even looksmaxx, bro?
-
smashinlovely
- Forumdemon
- Posts: 1810
- Joined: 27 June 2013, 11:00
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Det roligaste vore om Brynäs åkte ut. Hade blivit stora ändringar i seriesystemet igen i ren desperation för att få tillbaka dom så fort som möjligt. Dessutom gillar jag att vi är tre smålandlöag i ligan.
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Jag hoppas alla plastlag är kvar. Kulturen får gärna åka ur.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Hv71 känns allt för bra för att åka ur...
Ännu en match där vi exploderar målmässigt men en hel period där vi inte är med alls.
Jag förstår mig inte på det här laget.
Ännu en match där vi exploderar målmässigt men en hel period där vi inte är med alls.
Jag förstår mig inte på det här laget.

Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Melat anmäld
”Melart håller klubban i båda händerna och stöter med stor kraft upp sin högra hand med klubban i handsken i ansiktet på Sandberg som inte kan försvara sig”
Han åker alltså för en spearing i ansiktet - och Sandberg fick ont i tummen...
Det blir säkert 5-7 matcher..?
Det är väl som det är men jag förstår jag ff inte hur de kan missa den solklaraste av alla slewfoots när Gynge är fri???
”Melart håller klubban i båda händerna och stöter med stor kraft upp sin högra hand med klubban i handsken i ansiktet på Sandberg som inte kan försvara sig”
Han åker alltså för en spearing i ansiktet - och Sandberg fick ont i tummen...
Det blir säkert 5-7 matcher..?
Det är väl som det är men jag förstår jag ff inte hur de kan missa den solklaraste av alla slewfoots när Gynge är fri???
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Jag vet inte om jag är för vinklad (förmodligen) men jag tycker inte Melarts smäll är sååå hemsk som alla skriver? Max 3 matcher allt annat är sjukt. Jämför en blind side huvudtackling som får 5 matcher med detta..
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Vi måste smuggla Melart ut ur landet ASAP ifall de tillfälligt inför dödsstraff bara för detta fallet. Varför är alla kaxiga men helt oförberedda på konsekvenser i svensk hockey? Patetiskt.
Do you even looksmaxx, bro?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Klubbasäl är numera förbjudet enligt lag. Men att klubba kaxig hvspelare är det inte. Ser ingen anledning till avstängning mer än det straff melart redan fått. Hv fick chans att avgöra matchen men sumpade det. Inget mer med det. Hvspelaren som spelade över i situationen fick en hård puck på näsan som straff så det renderade också i lämpligt straff under matchen.Varanen wrote:Vi måste smuggla Melart ut ur landet ASAP ifall de tillfälligt inför dödsstraff bara för detta fallet. Varför är alla kaxiga men helt oförberedda på konsekvenser i svensk hockey? Patetiskt.
Men lär väl bli några matcher. Får se det positivt och minskar belastningen på melart och ger honom mer tid fôr träna upp sin tidigare skada.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
3 matcher får melart träna upp kroppen inför slutspelet.
HVs 1-2 slew foots anmäls inte och ingen utvisningar heller. Inkonsekventnämden?
Men uv kan få retroaktivt straff och få lämna shl.
HVs 1-2 slew foots anmäls inte och ingen utvisningar heller. Inkonsekventnämden?
Men uv kan få retroaktivt straff och få lämna shl.
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Bra att DN tar alla värnlösa barn i försvar. Nu vågar lille Filip sova igen.
Do you even looksmaxx, bro?
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Efter att Melart delat ut Goliat-näven på Sandberg och denne tar sig för ansiktet, drar till med döende svanen, fäller en tår och balettstapplar ut till avbytarbåset med förmodad grav hjärnskakning så spelar hen i nästa byte.
Trissan hen fick i plytet senare kallas karma. Synd bara att den inte var krutad bättre.
Trissan hen fick i plytet senare kallas karma. Synd bara att den inte var krutad bättre.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
- Posts: 6833
- Joined: 7 April 2007, 22:13
- Location: Vaaho
Re: HV71 - VLH 28/1-2021
Nästan så man vill betala boten år Melart!
Priceless att se två HV-spelare ligga i fosterställning inom loppet av fem sekunder

Priceless att se två HV-spelare ligga i fosterställning inom loppet av fem sekunder