LHF-VLH 21/1 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

bratsson
c/o LL´s Forum

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Post by bratsson »

PutteA wrote:Fantastiskt skön seger. Och det är definitivt spelet utan puck som segrar idag. Och sen utnyttjar vi det lilla vi får i sista perioden. Men jag tycker vi borde kunna skapa mer än vi gör. Det är jag kritisk mot.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Håller med....
Defensiven ger oss poäng... Kan vi hålla på så här ända fram till guldet? Inte ens Viktor Fasth orkar hålla den nivån så länge tror jag.

Visserligen kommer Jack Drury tillbaka...

I den här matchen hade vi CF% på 32. Det är inte bra... Luleå hade ca 67.

Sedan slänger Luleå in pucken på mål hela tiden och försöker böka in dem.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Nä i slutspel krävs det effektivitet eller längre anfall. Men gillar hur laget spelar och efter 1-0 hade vi flera lägen där något bör sitta. Så hade laget gjort 1-0 tidigare hade laget ägt mer anfall och skapat mer när luleå fick släppa sitt defensiva tänk. Så kan laget skrälla även i ett slutspel.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

bratsson wrote:
PutteA wrote:Fantastiskt skön seger. Och det är definitivt spelet utan puck som segrar idag. Och sen utnyttjar vi det lilla vi får i sista perioden. Men jag tycker vi borde kunna skapa mer än vi gör. Det är jag kritisk mot.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Håller med....
Defensiven ger oss poäng... Kan vi hålla på så här ända fram till guldet? Inte ens Viktor Fasth orkar hålla den nivån så länge tror jag.

Visserligen kommer Jack Drury tillbaka...

I den här matchen hade vi CF% på 32. Det är inte bra... Luleå hade ca 67.

Sedan slänger Luleå in pucken på mål hela tiden och försöker böka in dem.
Vi är långt ifrån någon favorit än, men vi har uppenbarligen hittat något. Härligt att se att laget kan vinna genom tät defensiv, ett av flera sett vi visat att vi kan avgöra på. Låt oss leka med tanken att vi nyss med denna seger brunkat oss till första matchen i en finalserie och sedan ska spela match 2 i vida där vi är starka. Då är det inte så illa.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Att nolla 'Fuleå' borta och flyga genom halva nordeuropa hem - med TRE cannacas - är ALLTID respekt, oavsett spel. Har #13 en nivå till när vårsolen börjar bränna, då blir vi livsfarliga..
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

DeLarge wrote:april
sm-guld
stortorget
josefsson lyfer lemat
...och 8 pers i publiken! Image

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jäkligt go trea igår! Jag tycker att vi spelar solitt i tre perioder och skapar flera bra lägen. Visst finns det saker att anmärka på och som kan bli bättre, men definitivt ingen turmatch för vår sida. En förbannat bra laginsats framför allt defensivt. Tre raka BP mot oss som reddes ut med bravur. Fortsätter Fasth så här så ringer väl snart Kronorna och hör sig för.

Däremot när man lyssnar på Bulan (PK'n) så verkar det ju bara ha funnits ett lag på isen och att Luleå i stort sett körde över oss i sextio minuter. Nä, jag har svårt för den där självgoda Skoter-Lappen. Hoppas dom åker ur...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ska de åka ur får HV verkligen ta och skärpa sig. Och det vet vi kommer inte hända. :lol:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag har plockat fram min Ouijabräda med ett kort på Bulan i mitten och hoppas på att andarna ska vara med mig... 8)
Post Reply