PutteA wrote:Vilka problem vi har i egen zon alltså, herre jisses. Det här med att räkna in har man just nu stora problem med. Sen är det ganska lätt för Djurgården att komma in i vår zon. Även om dom måste dumpa så är dom först å puckarna. Medan DIF stänger mittzon på ett föredömligt sätt. Sen är det ju dags att förpassa Gynge till bänken och in med Stjernborg. Gynge är ju på allmänhetens åkning.
Han hade något byte där han inte orkade böja på knäna och åkte med raka ben som en konståkare. Inget fel på konståkning i sig, men jag har aldrig sett en hockeyspelare föra sina raka ben som en pendel. Gyngiläinen måste bänkas. Något är knas. Kanske har han använt coach Rönnbergs träningsprogram och är universums mest nedtränade varelse just nu. Stackaren.
Nej, en naturlig målskytt är han inte. Men han kan göra mål om han kommer ihåg att försöka lägga den högt. Han saknar just den instinkten som du påtalar så det är något lagledningen borde påminna honom om då och då. Ett tag trodde vi inte ens att han kunde få lyft på pucken men då stänkte han in några i nättaket. Nu är han tyvärr tillbaka i gamla synder.
Jag är nöjd med 3 pinnar på de här två matcherna så som spelet sett ut. DIF har imponerat lite på mig faktiskt. De kan bli jobbiga i ett slutspel för vilket lag som helst.
Varanen wrote:Jag är nöjd med 3 pinnar på de här två matcherna så som spelet sett ut. DIF har imponerat lite på mig faktiskt. De kan bli jobbiga i ett slutspel för vilket lag som helst.
Högström och Tom Nilsson riktigt stabila bak, Nardella riktigt farlig framåt. Dom andra backarna har inga problem att hänga med dom heller.
Nä Djurgården är bra, men vi kommer bli bättre med Folin och kananadicken förhoppningsvis. Det är något som saknas så hoppas det är någon av dem....