Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Aftonbladet är ju inte helt pålitliga heller.
Jag klättrar upp på berget med vinägerchips igen: Cirkus Lakers är här! 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
100 % överens. Han är inte en av dom som borde lämnaPrimeau wrote:Tror inte Shinnimin vill ta en vända till i KHL, mitt tips blir Luleå eller Brynäs. Tyvärr.
Lakers är rökta, sjukt dyra föredettingar på kontrakt. Shinnimin underpresterade i år, han var mer en belastning än en tillgång, men det skulle ändå vara jobbigt att se honom i ett annat lag i SHL. Det är dom andra blyrövarna som Evertssons borde försöka få loss...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Om nu man försöker bli av med shinimin kan man ju gissa på några orsaker, för ojämn, för mycket negativt fokus, exitsamtal där andra dissat honom som en god kamrat/medspelare? Tuffa spekulationer men ändå. Vi har ju gnällt på energitjuvar under säsongen, han har kanske blivit en av dom utanför isen?
Skulle säga att AB är väldigt pålitliga. Ros och Abrahamsson har byggt upp en väldigt trovärdig relation till sina källor så detta stämmer säkert. Och finns det minsta sanning i detta kommer det nog ske, det går inte att ha spelare i laget som inte vill vara där eller som tränare/sportchef vill ha kvar.StenhårtSlagskott wrote:Aftonbladet är ju inte helt pålitliga heller.
Jag hörde även under säsongen att Shinnimin tog jävligt mycket energi ur gruppen när det gick som sämst. Han funkar nog bra i ett lag som går bra men kanske inte lika bra i motgång.
-
- c/o LL´s Forum
Förra silly gick de ut stort med två övergångar som sedan inte var sanna. Jag säger inte att det är så den här gången men de har inte de säkraste källorna. Nu det ju inte helt otroligt att evertsson försöker byta någon spelare efter sämre resultat.
Antar att vi får se hur det blir.
Antar att vi får se hur det blir.
-
- Forumdemon
Samtidigt,Person wrote:Skulle säga att AB är väldigt pålitliga. Ros och Abrahamsson har byggt upp en väldigt trovärdig relation till sina källor så detta stämmer säkert. Och finns det minsta sanning i detta kommer det nog ske, det går inte att ha spelare i laget som inte vill vara där eller som tränare/sportchef vill ha kvar.StenhårtSlagskott wrote:Aftonbladet är ju inte helt pålitliga heller.
Jag hörde även under säsongen att Shinnimin tog jävligt mycket energi ur gruppen när det gick som sämst. Han funkar nog bra i ett lag som går bra men kanske inte lika bra i motgång.
Säsongen tidigare var ju verkligen ingen höjdare heller, då var shinnimin i stort sett den enda sevärda spelaren vi hade i laget och det verkade ju inte vara snack om att han skulle vara någon energitjuv heller. Speciellt inte med tanke på att man slantar upp rejält med deg för att förlänga i 2 år direkt efteråt...
Last edited by smashinlovely on 10 April 2020, 19:14, edited 2 times in total.
Det vore en mardröm att se #24 i ett annat lag, exempelvis Luleå...
Nä, skicka vem som helst utom Josen eller RR istället...
Nä, skicka vem som helst utom Josen eller RR istället...
-
- c/o LL´s Forum
Calof, nu är också Wellman fri. Eventuellt något billigare än Calof men ändå med stabil produkten.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ey-wellman
Behövs några R i truppen.
Landar någon av de i Lakers är det en riktigt bra värvning!StenhårtSlagskott wrote:Calof, nu är också Wellman fri. Eventuellt något billigare än Calof men ändå med stabil produkten.
Det märks att det gått dåligt ett par säsonger och att många tappat tron på verksamheten. Folk söker mest gamla nostalgiska lösningar på dagens problem.
-
- c/o LL´s Forum
Tror vi kommer få se ett par spännande j20 spelare presentera sig under säsong. VLK.
Men ska Shinnimin och Pettersson ut ska någon in.
Eller ser du att det finns två tre juniorer som kan gå in och leverera ca 30 poäng redan nu?
Men ska Shinnimin och Pettersson ut ska någon in.
Eller ser du att det finns två tre juniorer som kan gå in och leverera ca 30 poäng redan nu?
En ”stjärnspelare” i Lakers, som saknar svenskt körkort, har åkt dit för fortkörning i vintras och riskerar dryga böter sa dom på radion i morse.
Shinnimin...? Det skulle kunna förklara varför han, av alla, ska lämna. Om nu det ryktet stämmer.
Shinnimin...? Det skulle kunna förklara varför han, av alla, ska lämna. Om nu det ryktet stämmer.
PS. Detta är såklart inget för MinJockey att rota i, mer relevant då att berätta om att Kalle Kaijomaa, som spelade här för typ 7 säsonger sedan, hastigt och lustigt har bytt klubb i ungerska ligan 

Har du nån länk till det radioinlägget. För jag hittar inget ens via Google? Står inget i SMP heller, och hittar inget på SR Kronobergs nyhetssida heller??
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Nej Putte, lyssnade på en gammal hederlig transistorradio (P4 Kronoberg ca kl.08.30 i morse). Men efter visst snokande hittar inte jag heller någon länk... att inte MinJockey, som ligger med örat mot rälsen vad gäller exakt allt som har med VLH att göra, ännu inte har yppat ett ord om detta är rätt märkligt. Snyter sig Joel Persson borta i Nordamerika så får vi veta det, men detta nämns det inget om... 

Låter ju lite märkligt..... En sån sak borde t.o.m riksmedia nappat på.Primeau wrote:Nej Putte, lyssnade på en gammal hederlig transistorradio (P4 Kronoberg ca kl.08.30 i morse). Men efter visst snokande hittar inte jag heller någon länk... att inte MinJockey, som ligger med örat mot rälsen vad gäller exakt allt som har med VLH att göra, ännu inte har yppat ett ord om detta är rätt märkligt. Snyter sig Joel Persson borta i Nordamerika så får vi veta det, men detta nämns det inget om...

Håller med dig, inte minst SMP borde redan ha satt tänderna i denna feta påsk-lax, serverad på silverfat! Men förr eller senare dyker sånt här alltid upp till ytan, lär inte vara överbemannat på en lokaltidningsredaktion på en påskafton, i Corona-tider dessutom.
Jag vet inte hur det står till med det. Men Shinnimin tillhör de som inte fick till magi förra säsongen. Här kritiseras laget med rätta, förändringar krävs (med rätta) men sedan sviker modet. Shinnimin har inte fyllt sin plats i laget. För osynlig långa perioder, och då menar jag inte vår lååånga väg till båset i andra perioderna.
Jag älskar evildoers. Men de måste bidra med mer än det. Hårt jobb byte efter byte exempelvis.
Jag älskar evildoers. Men de måste bidra med mer än det. Hårt jobb byte efter byte exempelvis.
En evildoer ska kunna kontrollera sitt agerande och spel. Det kunde inte Shin förra säsongen. Han förstörde enormt mycket genom sina vansinniga utvisningar i kritiska lägen.Varanen wrote:Jag vet inte hur det står till med det. Men Shinnimin tillhör de som inte fick till magi förra säsongen. Här kritiseras laget med rätta, förändringar krävs (med rätta) men sedan sviker modet. Shinnimin har inte fyllt sin plats i laget. För osynlig långa perioder, och då menar jag inte vår lååånga väg till båset i andra perioderna.
-
- c/o LL´s Forum
Shinnimin är i min tycke ingen poängspelare så tycker han gjort vad jag förväntar mig. Problemet är väl ifall han har betalt som en sådan. Pettersson har mycket mer potential när det gäller spel i första eller andra.
#24 har en passion och ett hjärta som är extremt ovanligt! Han är ”one of a kind” och en av SHL’s största profiler!
I år var det skit i hela maskineriet och ingen i hela laget förutom möjligen Karlström kom upp i förväntad nivå!
Shinimin borde vårdas ömt - han är ensam värd entrépengen!
Som sagt: Skicka vem ni vill men inte #24!
I år var det skit i hela maskineriet och ingen i hela laget förutom möjligen Karlström kom upp i förväntad nivå!
Shinimin borde vårdas ömt - han är ensam värd entrépengen!
Som sagt: Skicka vem ni vill men inte #24!
Sitter och tittar på sm-finalen 2015. Herregud vilken fart i spelet vi hade. Både med och utan puck. Det är ju fan som dag och natt jämfört med nu.
Ja det var verkligen kul att se. En helt annan grundinställning till sporten i det laget. Där gjorde INGEN något halvdant utan det var all in i varje läge. Studerade backarna speciellt med puck och det var betydligt snabbare första pass och gap controll var något man var rejält skickliga på. Welch tackling på Pesonen på defensiv blå är ren och skär hockeyporr. Attacken på mål var ungefär 200% bättre än det vi såg den gångna säsongen.
Jag saknar den hockeyn.
Jag saknar den hockeyn.

-
- Forumproffs
Vad fan ska vi med Emil Forslund till?
Jag fattar ingenting....
Kan säkert göra Shinnimins jobb, utom alla utvisningar och till halva lönen?
Eller istället för Marre.
Nej det kan han inte...bratsson wrote:Kan säkert göra Shinnimins jobb, utom alla utvisningar och till halva lönen?
-
- c/o LL´s Forum
Kan vara ekonomiska aspekter liksom i övriga samhället
Ja, med befintlig trupp på forwardsidan finns bara smulor kvar.
Killen som hade högst expected goals i höstas men inte gjorde några..
26 år, inte lyft i sin karriär. Har haft chans i SHL tidigare utan att lyfta. Måste ta nästa nivå hos oss om det ska bli bra. Dejavu.....

-
- c/o LL´s Forum
Inget fel på värvning då laget är en helhet. Gynge hade också en hög xG vilket i grunden är bra. Nu sitter chanserna.västrastå wrote:Killen som hade högst expected goals i höstas men inte gjorde några..
Växjö kan behöva lite intensiva skridskoåkare och Boxolay spelare som kan kontra in lite mål som reddox i för stora dagar.
-
- Forumproffs
Okej jag säger såhär, lycka till med att sälja nya säsongskort genom dessa värvningar i år igen. Jag har ugnen lust att lägga över 5000:- för att få se det. Jag är också ekonomiskt bakbunden och väljer Cmore hellre då..
Nu är vi i samma onda cirkel som för ett år sedan.
Nu är vi i samma onda cirkel som för ett år sedan.