Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Person
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Person »

Jag misstänkte att det var det hon menade, men känns som att det kunde presenteras på ett snyggare sätt.

Rosén ska enligt Minhockey vara klar. Flera oberoende källor har uppgett det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Nu börjar klubbarna släppa vilka som får vara kvar eller ej.
Ska bli spännande.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Som jag skrev för några dagar sedan så är Rosén klar. 3 år!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

PutteA wrote:Som jag skrev för några dagar sedan så är Rosén klar. 3 år! Image

Fint! Kiiskinen in på ett år?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

StenhårtSlagskott wrote:
PutteA wrote:Som jag skrev för några dagar sedan så är Rosén klar. 3 år! Image

Fint! Kiiskinen in på ett år?
Ja man kan ju hoppas!!

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Vackert. Poesi värdig en Oscarsvinnande Hollywoodfilm om 'Robban' rundar av karriären med ett tredje SM-guld, i den vackraste av klubbar.

Undrar hur C-more placerar ribban för tv-avtalen inför 20/21 - kommer man med SHL ta höjd för en fullvärdig serie om 52 omgångar + sjumatchers slutspelsträd?
Ser man för sig en plan B, med en grundserie om 26-30 omgångar och tre-femmatchers slutspelsträd? I det senare fallet skulle säsongen kunna bantas med över två månader - vilket skapar flexibilitet i händelse av att man t ex tvingas pausa allt ligaspel på nytt för en period i höst/vinter givet pandemin.

CHL tror jag utgår kommande säsong.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vore nog klokt att planera för en kortare säsong med utrymme för avbrott, än att riskera en säsong till som aldrig hänt.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Folk bunkrar ärtsoppa och skithuspapper, själv har jag köpt ett berg av vinägerchips; vi står inför den mest spännande sillyn någonsin, t o m mer rafflande än inför första säsongen i ES!

Hur ska Evert Hall reda ut allt detta:
Svindyra spelare som inte levererar ett skit, vem blir kvar och vem försvinner?
En JVM-målvakt men som typ bara stått en match i SHL + en ung målvakt på utlåning till Finland, även helt oprövad i SHL. Låter inte helt optimalt, kör Fasth en säsong till och vad händer då med en av dom två unga...?
Rosén tillbaka. Underbart, men vad beror den plötsliga dippen i KHL på? Börjar han dala?
Lyckas man behålla Holmberg? Kan tänka mig att vartenda toppklubb rycker i honom.
Davidssons hjärnskaknikng?? Hur är det egentligen där, mörkas något annat?...?
”Boxplayspelet från Helvetet”, det var vad vi fick bevittna i vinter. Jag förutsätter att det blir ordning på torpet här, antingen via en ny ansvarig eller nya spelare som förstår Lakers taktik i denna spelform.
Josen gjorde en bra säsong själv, men är han en kapten? Lakers fick loser-stämpel på sig och fick absolut noll gehör de få gånger man påpekade något för motståndarna/domarna. Jämför Josen med t ex Joel L:s pondus och agerande...
Rahimis plan var nog att avsluta i Björklöven, vad händer där nu?
Vem f-n ska göra målen?? Två år med måltorka! Och hur stort tålamod har man med Thermell och hans obefintliga anfallsspel??
Och vad har årets abrupta slut för inverkan på VLH:s (och övriga lags) budget till kommande trupp?

Många frågor - satan i gatan så spännande!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Du sammanfattade frågeställningarna rätt bra Primeau.

Särskilt så måste vi kravla oss upp ur SH-helvetet. Man kan betona vikten av att inte ta onödiga utvisningar hur mycket man vill. Men även med den bedömningsnivån jag vill ha så är utvisningar ofrånkomliga. Våra keepers hade en räddningsprocent i SH som får en att undra om det inte varit bättre med tomt mål och en extra utespelare istället.

Jag vet inte vad VLH har testat, men mitt råd är att låta Källgren och Eliasson lägga upp spelet så som de vill ha det. De är det yttersta försvaret mot insläppta mål. Låt de vara med vid videogenomgångarna och ha ett TUNGT ord när SH-taktiken ska sättas.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

14 kommer dominera kommande säsong. Rosen tar förstacentern och Pettersson slipper lite press att leverera framåt som ensam toppcenter. Kan spela mer avslappnat.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Vi skriver 12:e mars 2021. I HA har både Modo och Björklöven spelat Sovjet-hockey hela säsongen, man har 500 poäng ner till 3:an. Längtande, SHL-drömmande, genuint trånande och svultna supportrar i Ö-vik och Umeå har gått man ur huse. 40.000 förköp till HA-final och kvalserier är sålda. Samtidigt i SHL: Leksand och Oskarshamn är avsågade sedan länge, krisrubriker och interna konflikter har avlöst varandra och lagen ses som stukat juniormässiga i sitt spel. Blivande munsbitar för jagande HA-klubbar.

Men denna förmiddag kallar Michael MARCHAL till presskonferens.. Han har ett styrelsebeslut att tillkännage om innevarande säsong.. :roflol: :roflol:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:14 kommer dominera kommande säsong. Rosen tar förstacentern och Pettersson slipper lite press att leverera framåt som ensam toppcenter. Kan spela mer avslappnat.
Inga fler ”hoppas på” lag. Emil visade inte ett skit som motiverar att centra en av två konstruktiva kedjor. Han har haft sin chans. Faktum är att båda gångerna han skulle leda oss så har vi vikit ner oss mentalt.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ödlan, jag glömde utvisningarna. Har har Lakers lite att jobba på, och man gör det i motvind (Claesson och Morgan J). I år upplevde jag Lakers som dåligt tränade, man hängde många gånger inte med. Jag förutsätter att man ser över fysträningen och vidtar åtgärder.

Sen en sak till, vad gäller skills i HA: planen för Dahlén var nog att spela upp Timrå i SHL och ta en säsong med dom där. Går han till SHL nu ändå, och vilka blir i så fall dom lyckliga? Det blir i så fall till en toppklubb med god chans på guldet, alltså INTE Lakers. Att Elias gjorde succé för två år sedan spelar ingen roll i hans val, broder Emil har klart klart o tydligt visat att det går att floppa här - rejält dessutom. Hoppas det jobbas på en brytning av kontraktet.

En sista sak: Vad har hänt med Evertssons näsa för nordamerikaner? Bailey, Bodie och MicFlickier är nog de blekaste jänkare vi sett i klubben...?
Last edited by Primeau on 16 March 2020, 19:23, edited 1 time in total.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Primeau wrote:Ödlan, jag glömde utvisningarna. Har har Lakers lite att jobba på, och man gör det i motvind (Claesson och Morgan J). I år upplevde jag Lakers som dåligt tränade, man hängde många gånger inte med. Jag förutsätter att man ser över fysträningen och vidtar åtgärder.

Sen en sak till, vad gäller skills i HA: planer för Dahlén var nog att spela upp Timrå i SHL och ta en säsong med dom där. Går han till SHL nu ändå, och vilka blir i så fall dom lyckliga? Det blir i så fall till en toppklubb med god chans på guldet, alltså INTE Lakers. Att Elias gjorde succé för två år sedan spelar ingen roll i hans val, broder Emil har klart obetydligt visat att det går att flippa här - rejält dessutom. Hoppas det jobbas på en brytning av kontraktet.

En sista sak: Vad har hänt med Evertssons näsa för nordamerikaner? Bailey, Bodie och MicFlickier är nog de blekaste jänkare vi sett i klubben...?
Rögle som tagit alla bra nordamerikaner....
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Den svaga svenska kronan kan också ligga bakom eftersom de vill ha betalt i dollars så blir en medelmåttig jänkare lika dyr som en toppspelare för 4 år sedan.

@VIK alla lag i SHL är väl hoppas-på-lag och risken är att det blir än värre komman år när det gäller chansning är eftersom lönerna ökar men intäkterna minskar. Jag förbereder mig åtminstone på det. Tror knappast VLH har råd att bryta kontraktet med så många spelare och hitta något bättre. Gäller att bygga med stenarna man har. Det är den krassa sanningen. På gott och ont.

Vad tror vi om Alexander Johansson som lämnar sin tyska klubb. Kan inte skriva sitt bästa kontrakt kommande säsong?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

StenhårtSlagskott wrote:Den svaga svenska kronan kan också ligga bakom eftersom de vill ha betalt i dollars så blir en medelmåttig jänkare lika dyr som en toppspelare för 4 år sedan.

@VIK alla lag i SHL är väl hoppas-på-lag och risken är att det blir än värre komman år när det gäller chansning är eftersom lönerna ökar men intäkterna minskar. Jag förbereder mig åtminstone på det. Tror knappast VLH har råd att bryta kontraktet med så många spelare och hitta något bättre. Gäller att bygga med stenarna man har. Det är den krassa sanningen. På gott och ont.

Vad tror vi om Alexander Johansson som lämnar sin tyska klubb. Kan inte skriva sitt bästa kontrakt kommande säsong?
Hade det berott på en svag svensk krona så borde fler SHL-lag ha haft samma ljumma jänkare som VLH, vilket dom inte har. Evertsson har helt klart tappat mark här gentemot flera andra sportchefer.
Japp, Evert lär få bygga med stenarna han har till sitt förfogande, det är därför som jag har laddat upp med ett chips- och popcornberg av sällan skådat slag 8) Detta kommer bli mycket intressant att följa ...

Alexander Johansson var grym en gång i tiden, men peakade för ett antal år sedan. Honom vill jag verkligen inte ha hit igen.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Fast så många tokvassa jänkare finns väl inte i SHL? Rögles lyckoträff var ju bra men i övrigt? Får ju tänka på laget de spelare i också.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Kollade A Johansson på EP bara för att.. Såg att han gjorde 1st match med J20 i FBK förra säsongen. Hur fan då? Han är ju 30... 8O
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

:clappy: Dahlén då? Eller kör han ett år till allsvenskan eller vill han försöka slå EP40 poängrekord i SHL.

Kisskinen-Rosen-Dahlen
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Att värva Rosén och prata om att värva Alexander Johansson : är det inte lite som att köra mot framtiden, men bara titta ut genom backspegeln?

Nostalgi är inte vägen framåt....
Motivation slår klass...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Läktarexperten wrote:Att värva Rosén och prata om att värva Alexander Johansson : är det inte lite som att köra mot framtiden, men bara titta ut genom backspegeln?

Det är silly. Sedan måste vi hitta en eller ett par 30-taggare som kan ersätta Mörrum och mackflicker.

Finns många unga som jag tror på men högst oklart om de är redo att leverera.

Vi har ju nästan ett färdigt lag redan om alla kan och får fortsätta.

Viktigt att förlänga Holmberg om det går.

Gynge-Rosen-Skager
Davidsson-pettersson-Söderlund
Shinnimin-karlström-sylvegård
JFK-Kapten- nilsson
edmonds/Thomsson
Last edited by StenhårtSlagskott on 16 March 2020, 23:05, edited 3 times in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

MalZon wrote:Kollade A Johansson på EP bara för att.. Såg att han gjorde 1st match med J20 i FBK förra säsongen. Hur fan då? Han är ju 30... 8O
J20 i Hockey är lite som OS i Fotboll - du får ha tre överåriga och de får vara hur gamla som helst.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:
Läktarexperten wrote:Att värva Rosén och prata om att värva Alexander Johansson : är det inte lite som att köra mot framtiden, men bara titta ut genom backspegeln?

Det är silly. Sedan måste vi hitta en eller ett par 30-taggare som kan ersätta Mörrum och mackflicker.

Finns många unga som jag tror på men högst oklart om de är redo att leverera.

Vi har ju nästan ett färdigt lag redan om alla kan och får fortsätta.

Viktigt att förlänga Holmberg om det går.

Gynge-Rosen-Skager
Davidsson-pettersson-Nilsson
Shinnimin-karlström-sylvegård
JFK-Kapten- söderlund/edmonds/Thomasson
Det måste se förändringar där. Det laget kan åka ur SHL

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Eller bli ett mittenlag med häng på toppen. Problemet är ju att de etablerade inte leverar. Men kan knappast skicka alla topp sex spelare.

Kommer ske förändringar men först vill man ju gärna ha lite info om ekonomin i klubben.

Främst JFK och Davidsson tror jag hänger löst.
Last edited by StenhårtSlagskott on 16 March 2020, 23:14, edited 1 time in total.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:Eller bli ett mittenlag på gång på toppen.

Kommer ske förändringar.

Främst JFK och Davidsson tror jag hänger löst.
Bara man inte bygger laget på förhoppningen att var och en nu helt plötsligt ska genomgå en metafor som hockeyspelare. Det finns en anledning att vi är bottenlag. Spelarna var inte bättre.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Dahlen-Rosen-kiiski
Calof-Rasmussen-Pettersson
Karla-homis-sylve
Nilsson-Kapten-shinnimin

Gynge,JFK, Davidsson får kämpa om en plats eller tradas för att få loss lite guld.
västrastå
Forumentusiast

Post by västrastå »

StenhårtSlagskott wrote:Dahlen-Rosen-kiiski
Karla-homis-sylve
Nilsson-Kapten-shinnimin

Gynge,JFK, Davidsson får kämpa om en plats eller tradas för att få loss lite guld.
Tror Kiis känner sig färdig med Växjö för den här gången. Calof hade varit guld
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Karla-homis-sylve
Nilsson-Kapten-shinnimin

Shinnimin med 300k i lön i en fjärde? Tjena, tjenixen, tjoflöjt
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Svartis, du har väl inte glömt våra rötter? Vi är ju ett KÖPELAG. Vi får inte göra alla våra antagonister därute i hockeysverige besvikna :wink:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Svartvadet wrote:
Karla-homis-sylve
Nilsson-Kapten-shinnimin

Shinnimin med 300k i lön i en fjärde? Tjena, tjenixen, tjoflöjt
Du sa att laget vi har kan åka ur SHL och att något måste göras. Då snodde jag ihop något chansliknande lag som kostar. inte för att jag tror att alla de spelarna kommer utan mer för att det finns en minimal chans. Förstår inte hur ni vill lösa det utan att ösa på med pengar vi förmodligen inte har?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag älskar ändå att Evertsson inte ens pratar med Högberg och Andrén om framtiden.

Tydligt statement - "ni kan fara åt helvete, den prestationen är inte okej" :lol:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Så här vill jag se det på forwardssidan nästa år!

NY – RR – Gynge
Shinimin – Horak – NY
Karlström – Holmberg – Sylvegård
Nilsson - #60 – Lundberg

Davidsson, Skager och Edmonds får bevisa sina platser

Tack och hej till EP och JFK och in med två riktiga jävla etablerade spjut till målgörare!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Högberg var fullständigt katastrof förra slutspel och bjöd nästa Luleå ensamt på en semi. Iår har han varit för anonym.

Andrén har jag varit nöjd med förutom sista året och nu vill ha mer pengar och mer speltid och då är det bättre att säg tack och hej snabbt som fan.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Davidsson var antagligen bäst i laget när vi gick som tyngst. Förstår inte varför han skulle ha särskilt att bevisa.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Davidsson var antagligen bäst i laget när vi gick som tyngst. Förstår inte varför han skulle ha särskilt att bevisa.
Enig. Dock har väl samtliga spelare en växel till om gruppdynamik och laget före jaget fungerar. Den enda som omöjligt kan prestera bättre i laget är väl Melart.
Post Reply