Färjestad vs Lakers 19 sep 2019
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019n
Skulle inte bli förvånnad om vi torskar idag igen pga utvisning och vårt kassa boxplay.
Extremt billig utvisning på Andersson dessutom. Ser inte vart han hittar den alls!
Extremt billig utvisning på Andersson dessutom. Ser inte vart han hittar den alls!
Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019
Det säger väl sig självt att vi torskar idag. Man är fullständigt överlägsna i första, leder rättvist med 2-0 med bud på mer. Det första man gör i andra är att hamna på hälarna, spela försvar och släppa in 1-2 direkt.
Försvarsspelet ser exakt likadant ut som slutspelet förra säsongen. Något orörligare till och med.
Försvarsspelet ser exakt likadant ut som slutspelet förra säsongen. Något orörligare till och med.
Är GRYMT imponerad av vad Växjö visar upp i matchen. 4 jämna kedjor, konstant puck-jag och ett uppoffrande försvar. Det här är tredje matchen för säsongen. De dominerar ju matchen totalt 5vs5. Sylvegård kommer bli mer och mer irriterande, likaså Shinninin. Resultatet speglar väl inte matchen men herrejävlar vad det luktar kvalitet om laget. Ge det lite tid till bara. Du kan ha dina dåliga perioder på hösten men när helgerna/nyår vankas så vaknar jättarna till liv. #vlh2018. Ni som följer NHL vet även hur det gick för STL
Då ser vi inte samma backuppsättning ...jag ser orörliga och stabbiga backar som strular till det för laget gång på gång.Kenpa wrote:Är GRYMT imponerad av vad Växjö visar upp i matchen. 4 jämna kedjor, konstant puck-jag och ett uppoffrande försvar. Det här är tredje matchen för säsongen. De dominerar ju matchen totalt 5vs5. Sylvegård kommer bli mer och mer irriterande, likaså Shinninin. Resultatet speglar väl inte matchen men herrejävlar vad det luktar kvalitet om laget. Ge det lite tid till bara. Du kan ha dina dåliga perioder på hösten men när helgerna/nyår vankas så vaknar jättarna till liv. #vlh2018. Ni som följer NHL vet även hur det gick för STL
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vi spelar bra 5 mot 5 men detaljer är inte bra. Dessa gör att det ändå är 2-2. Fasth är tveksam på 2-2 målet
-
- Forumdemon
Jag ser det som klart mer troligt att fbk kommer förbättra sitt 5vs5 i sista än att vi förbättra vårt box-play. Det är också troligt att vi kommer få minst 2 utvisningar i sista perioden.
-
- Forumdemon
Det som räddar oss nu är ju snarare FBK's dåliga självförtroende än vårt eget spel...
Tur att moder justicia kan rycka ut och rädda fbk... vilken parodi
Tur att moder justicia kan rycka ut och rädda fbk... vilken parodi
Last edited by smashinlovely on 19 September 2019, 20:53, edited 1 time in total.
ÄNNU en HORRIBEL och felaktig utvisning - fy fasaan!!!
Hahaha, vilken jävla utvisning
Haha fan va patetiskt!
-
- Forumdemon
Synsam sponsrar fel liga
Varför gick inte Horak rakt istället? Han kom ju helt fel nu istället.
Vad i helvete håller Fasth på med? Han bäst före datum har passerats
-
- Forumdemon
hej hå hej hå...
Kräftskiva på lördag iaf, de e väl gôtt.
Kräftskiva på lördag iaf, de e väl gôtt.
-
- c/o LL´s Forum
Skönt med ännu en förlust

Fast agerar som att han är skymd. Är han det förstår jag att han släpper den, annars håller jag med. Han ger inte samma förtroende längre är känslan.
Det blir en tung säsong ....mycket tung.
-
- Forumdemon
Herregud...
x2
x2
Last edited by smashinlovely on 19 September 2019, 21:09, edited 1 time in total.
Kan vara en av de sämsta domarinsatserna jag bevittnat
Hahaha - jag ger upp!
Grattis domarkåren - ni gör ett fantastiskt jobb - NOT
Grattis domarkåren - ni gör ett fantastiskt jobb - NOT
Sorgligt att se hur vi ändå lyckas tappa detta efter en helt perfekt första period.
Herregud domaren kan ju dra åt helvete i denna matchen. Han ser ju BARA det som Växjö gör och sen blundar han för det som Färjestad gör!!
3-4 förluster till sen hänger Hallam löst , kanske kommer det omöjliga att hända. Sämre försvarsspel i inledningen av en serie har jag aldrig sett
Jag ger upp nu. Det ska inte vara möjligt att hitta så många billiga utvisningar i en match. Okej att någon ibland är billig/tveksam men tre stycken?! Kom igen för helvete! Bodies, Shinnimins och Anderssons är patetiska ju!
-
- Forumdemon
Tror det ska jäääävligt mycket till... men jo, 7 raka förluster är kanske gränsen.vlk wrote:3-4 förluster till sen hänger Hallam löst , kanske kommer det omöjliga att hända. Sämre försvarsspel i inledningen av en serie har jag aldrig sett
Sen måste det ju inte per automatik släppa in mål för att det blir boxplay.Person wrote:Jag ger upp nu. Det ska inte vara möjligt att hitta så många billiga utvisningar i en match. Okej att någon ibland är billig/tveksam men tre stycken?! Kom igen för helvete! Bodies, Shinnimins och Anderssons är patetiska ju!
-
- c/o LL´s Forum
Gjorde Evertsson rätt analys varför det gick som det gick förra säsongen? Kanske bättre han satsar på fler transatlanter och finnar, verkar vara det han är bäst på.
Last edited by Lakershjärta71 on 19 September 2019, 21:28, edited 2 times in total.
-
- c/o LL´s Forum
Sam ska ingenstans.vlk wrote:3-4 förluster till sen hänger Hallam löst , kanske kommer det omöjliga att hända. Sämre försvarsspel i inledningen av en serie har jag aldrig sett
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ni kan väl för fan inte skylla den patetiska domarinsatsen på Hallam????
-
- Forumdemon
Vad är det för tomtar som dömer ikväll?
Nog för att det brukar va extra förfördelat i Karlstad men den här matchen måste ändå va något extra.
Nog för att det brukar va extra förfördelat i Karlstad men den här matchen måste ändå va något extra.
Det var inte domarna som avgjorde detta, även om de var dåliga. Experternas analys var inför säsongen att vi hade en svag backsida. De hade rätt. Boxplayet är en katastrof. Målvaktsspelet har heller inte varit bra . Det måste upp.
-
- c/o LL´s Forum
När man bygger ett lag måste man börja bakifrån..
Visst att domarinsatsen är totalt värdelös idag men samtidigt så har vi nu 3 raka förluster och en målskillnad på 5 - 12.
12 mål bakåt säger en hel del om extremt svagt målvaktspel och försvar. Hoppas inte på Fasth i målet på lördag.
12 mål bakåt säger en hel del om extremt svagt målvaktspel och försvar. Hoppas inte på Fasth i målet på lördag.
Nu är det fan en måstematch på lördag. En svag insats där och det är fan godnatt.