Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Härmapan
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Härmapan »

Så jävla underbart! :D

Då ska vi "bara" ha in Gynge-isch och Svartis superspjut på forwardssidan - plus två riktigt bra backar, typ Hearsly och en ny Cory Murphy - sen jääävlar är vi med!

Gynge – JFK – Mr X
Shinimin – Davidsson – Horak
Sylvegård/Cederquist – Holmberg - Lundberg
Engström - Josefsson – Nilsson

Rahimi - NY
PA - NY
Bernhardt - Bohm
Högberg - Nässen
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Roliga nyheter om det stämmer... 8)

Som ovan skriver, lägg därtill två riktiga snipers och minst en PP back så jäklar kommer bävern att runka i blindo i vinter!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Shin shin shinnimin :clap:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Där var det officiellt för övriga också

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Person
Forumdemon

Post by Person »

2 år dessutom!!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Shinnimin älskar Växjö
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Man blir ju inte direkt överraskad över den första meningen i pressreleasen:

- Jag är extremt taggad över att har skrivit på för två nya år.

Hehe...med någon annan hade man kanske tyckt det är en överdrift. Inte den här gången.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Helt klart det bästa som hänt på länge!
Svävar runt på små långfingermoln just nu 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En äkta profil i ligan. Mängder med uppsidor, ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Men energi och närvaro behövs i alla lag. Dessutom har jag tjatat om bristen på attityd. Med Shinnimin får vi en stor slev av just det. Gott!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:En äkta profil i ligan. Mängder med uppsidor, ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Men energi och närvaro behövs i alla lag. Dessutom har jag tjatat om bristen på attityd. Med Shinnimin får vi en stor slev av just det. Gott!
Ingen ungtupp glider runt på träningen med shinnimin efter sig. Trodde någon annan klubb skulle knipa honom. Men han älskar Växjö. En reddoxsaga pågång?

Vill tro att shinnimin blir mer och mer smart i sitt spel för varje år utan att tappa den där unika edge:n han besitter.

Inte ett år. Utan två. Nästa för bra för att vara sant :clap:
Last edited by StenhårtSlagskott on 27 May 2019, 19:00, edited 2 times in total.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

De där gångerna det blir lite väl bra vägs upp så fruktansvärt snabbt av allt bra han kan uträtta i övrigt! Förra säsongens största, och allt för ofta enda, anledning till att faktiskt tycka det var underhållande att gå på ishockey!
Att större delen av övriga hockeysverige verkligen hatar honom gör det dessutom ytterligare utsökt 8)
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Två år. Tyder på att trivselfaktorn funkar i Växjö Lakers. Jättenöjd. Tyder på gott rykte! (...men det var ju inte gratis...)

In med två renodlade snipers och en PP back nu med så jävlar.

:D
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Smashin - Håller med. Men måste säga att jag är lite förvånad ändå. Jag har alltid trott chiefen föraktar evildoers, spelare som ofta är inblandade i "incidenter". Hoppas vi inte försöker tämja honom mer än absolut nödvändigt. SHL måste bli bättre på att bedöma vad som är vad ute på isen. Det är bara att jämföra med VM nu senast. Och denna gången kan vi inte skylla på att spelarna är bättre eftersom finnarna mestadels var från SM-liiga. Märkligt hur svenska domare kan hockey när de är på internationella uppdrag men glömmer bort så fort de är tillbaka i Svedala. Kanske är det inte domarna som är knas, utan ligan i sig - arbetsgivaren?
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Dom sa det på Rapport nu också!

Äh skojar :wink:

Men 2 år är för bra för att vara sant :wallbang:
Lär suga på tummen resten av kvällen jami
Kenpa
Forumamatör

Post by Kenpa »

Svartvadet wrote:Det är ingen spelare som kommer bestämma sig närmsta tiden. Signar han, då gör han det efter han checkat läget med NHL-klubbarna en sista vända. Mitten av Juli mao.
Joe Thornton har sagt att han vill spela på andra sidan pölen innan han lägger av. Tror dock att han vill till Schweiz men det är ju en rolig tanke att sätta i huvudet på folk :-)
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Riktigt GYTT att få in Shinnimin på 2 år till. Ska bli intressant om det blir 1 eller 2 forwards till in i truppen. Hade suttit fint med Gynge och nån transatlant eller finne till!! Sen hoppas jag att det kommer in 2 nya backar. Helst en som är en offensiv back och en som är bra i bägge riktningar. Just nu känns backsidan alldeles för defensiv. Hade suttit fint med en ny Joel Persson och en ny bättre version av Erik Martinsson.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Kändes ändå väldigt hoppfullt med Evertsson på scen idag. Kanske är man så svältfödd att man dreglar över att de bara säger ordet hockey. Enligt Evert ska alltså 2 forwards och 2 backar till in. Om det blir innan seriestart återstår att se. Han för också dialog med både Gynge och Emil P vilket egentligen är självklart men känns ändå skönt att höra. Speciellt då han lägger till att Emil är aktuell även om han också säger att NHL är hans förstaval.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag kände samma sak när jag satt där...

Skippa Emil säger jag!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Skippa Emil??? Är du galen??

Låt Emil göra ett försök på NHL-plats under hösten och lyckas han inte är Växjö perfekt i november/december för honom.

Emil är förmodligen den bästa offensiva centern i SHL...

Sedan handlar förstås allt om hur centrarna presterar också. Men en Revanchsugen i Emil är jag beredd att göra plats för. Handlar också om att ta hand om spelare som gillar Växjö! De ska man ge en chans när de är i sina bästa år.
Last edited by StenhårtSlagskott on 27 May 2019, 20:25, edited 1 time in total.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Emil Petterson är ingen sniper i min bok. För klen för de platser som är kvar.

Mellis.

Mäsk, diesel och dynamit är välkommet. Med en touche av finess...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kloker wrote:Emil Petterson är ingen sniper i min bok. För klen för de platser som är kvar.

Mellis.

Mäsk, diesel och dynamit är välkommet. Med en touche av finess...
Han kan göra poäng. Inga problem där. Få av våra spelare har ett bättre track Record.

Centersida med:
JFK
Pettersson
Horak
Josefsson

Sveriges bästa centersida.

Och då har vi åndå Davidsson, Karlström och Holmberg som centrar om man vill plocka in Horak som vinge.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag håller med.
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Känslan nu , yes !!!!

Last edited by vlk on 27 May 2019, 20:46, edited 3 times in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Josen med C:et på bröstet? Någon som utmanar?
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Om Josen vill va kapten känns det som att det är ganska självklart att det blir han.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Har vi möjlighet att få hem Emil måste vi ta den. Det som är lite läskigt med vår trupp är att om alla bitar faller på plats så är många högvilt för KHL/NHL/vad du vill. Emil kanske är en spelare att bygga vidare på om NHL-drömmen spricker. Kan han tänka sig 3 år i Lakers? Addera med Rosén så har vi topp-två centrar för några säsonger.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Grymt med Shinnimin! Behövligt.

Gällande Kaptener så skulle jag nog säga C:et på Rahimi, A på Josen och kanske ett A till just nämnde Shinnimin?
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Varanen wrote:Märkligt hur svenska domare kan hockey när de är på internationella uppdrag men glömmer bort så fort de är tillbaka i Svedala. Kanske är det inte domarna som är knas, utan ligan i sig - arbetsgivaren?
Till viss del tror jag absolut att alla olika direktiv från ligan år efter år har en negativ effekt på domarnas förmåga att vara konsekventa i sina bedömningar. Men sen är det ju också självklart att de påverkas av media och publik på ett helt annat sätt när de dömer hemma.
Shinnimins mer teatrala talanger är delvis en produkt av våra domare. Åker man runt och får stryk varenda byte match efter match utan att få med sig några utvisningar lär man sig snart att det gäller att trilla så det verkligen syns att det ska vara en utvisning. I #24's fall hjälpte det en aning i början innan det övergick till att han började bli straffad för sin nya stil och fick ännu färre utvisningar med sig.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Tycker inte Shinnimin ska ha ett A, han driver laget på ett annat sätt. Josen eller Rahimi är givna. Bohm?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

smashinlovely wrote:Till viss del tror jag absolut att alla olika direktiv från ligan år efter år har en negativ effekt på domarnas förmåga att vara konsekventa i sina bedömningar. Men sen är det ju också självklart att de påverkas av media och publik på ett helt annat sätt när de dömer hemma.
Om det ändå hade varit publik och media, men jag sticker ut hakan och säger att det är tränarna som bidragit mest till knaset. Deras behov under matcherna att ha en dialog med rättskiparna, eviga gnäll under säsongen i alla möjliga forum, och rädsla för att motståndartränaren skaffar sig fördel har gjort att SHL-matcher ibland mer kan liknas vid en bokdiskussion på Oprah Winfrey Show. Bjäbb, bjäbb, bjäbb. Tränare och domare umgås inte under matcherna internationellt. Själva spelet är i fokus. Visst tokar förbundskaptenerna också loss men de får ha sina utbrott utan att det ska daddas och förklaras i absurdum. Tränarna är inte objektiva under match, knappt vid sina sinnens full bruk faktiskt. :lol:
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Du har helt rätt.
Och sällan har väl en större belöning för domargnäll utbetalas än det Peter Andersson fick efter sitt fula ankungen utspel.
Det sorgliga är att de försök som gjorts med utländska domare på besök knappast visat sig vara bättre. Annars har jag länge tänkt att en lösning vore ett större utbyte av domare i Europa. Men det skulle ju förmodligen aldrig fungera,i dagsläget ska ju domare helst bo inom en 5 mils radie, så räkna med att vi även i fortsättning får hålla tillgodo med PC och MJ som domare i så gott som alla hemmamatcher.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Vad säger ni om Alexander Bergström i Växjö?
Om han väljer ett SHL lag så måste det ligga i närheten av familjen hemma i Karlskrona. Där ligger ju Hv, Malmö, Rögle och vi bäst till. Kanske även Oskarshamn.
Hade även varit kul att sno David Ullström eller Adam Almquist mitt framför ögonen på Hv.
Sen hade ju Patrik Hersley varit en bra ersättare för Joel.
Lär ju forfarande finnas en hel del pengar kvar i kassan för spelare.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Stupet wrote:Vad säger ni om Alexander Bergström i Växjö?
Om han väljer ett SHL lag så måste det ligga i närheten av familjen hemma i Karlskrona. Där ligger ju Hv, Malmö, Rögle och vi bäst till. Kanske även Oskarshamn.
Hade även varit kul att sno David Ullström eller Adam Almquist mitt framför ögonen på Hv.
Sen hade ju Patrik Hersley varit en bra ersättare för Joel.
Lär ju forfarande finnas en hel del pengar kvar i kassan för spelare.
Jag ser gärna Bergström i Lakers. Av de du nämner ser jag gärna alla i Lakers utom Ullström, han är alldeles för skadebenägen.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Hersley hade ju varit en våt dröm, dock lär den stanna där. Malmö hostade upp allt de hade och fick ett "skratt tillbaka" av Hersleys agent
Person
Forumdemon

Post by Person »

Palola stannar i Kunlun en säsong till. Jag hade hellre sett Palola än Gynge i laget. Tycker Palola bidrar mer i spelet, och är nästan lika bra sniper.

Post Reply