LHF-VLH 5/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: LHF-VLH 5/1
Nu får någon förklara regeln som vi nu fick till oss i slutet av matchen??? Ett felaktigt byte när mv trillar? Ingen utvisning men avblåsning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Jag fattar ingentingPutteA wrote:Nu får någon förklara regeln som vi nu fick till oss i slutet av matchen??? Ett felaktigt byte när mv trillar? Ingen utvisning men avblåsning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Men då kan man ju alltid spela med 6 utespelare och bara hävda att man tänkt byta MV. Vilken komedi.
Mycket skönt med en vinst...
-
- c/o LL´s Forum
REGEL 224 – FÖR MÅNGA SPELARE PÅ ISEN ORSAKAD AV MÅLVAKTEN
DEFINITION: En målvakt får inte spela pucken eller ta kontakt med en motståndare efter det att hans
ersättare han trätt in på isen.
I. Alla regler gällande för många spelare på isen, gäller även för målvakter (se regel 166).
Vilket betyder att det ska vara två minuter om utespelaren i Luleå var inne på isen och deltog i spelet. Spelar ingen roll om målvakten trillar.
DEFINITION: En målvakt får inte spela pucken eller ta kontakt med en motståndare efter det att hans
ersättare han trätt in på isen.
I. Alla regler gällande för många spelare på isen, gäller även för målvakter (se regel 166).
Vilket betyder att det ska vara två minuter om utespelaren i Luleå var inne på isen och deltog i spelet. Spelar ingen roll om målvakten trillar.
Exakt. Och väldigt logiskt, annars skulle det ju revolutionera hela sporten i grunden. SHL är en riktig skitliga för tillfället. Hitta ett rätt.
Ja, det är den ena kalkonen efter den andra....
-
- c/o LL´s Forum
Obesegrade 2019! Gott så.
Nu bygger vi vidare på det här...
Nu bygger vi vidare på det här...
Shinnimin bäst på isen. Medan resten av laget ser otränade ut har han lyckats ta bort perioderna då han försvann från matcherna.
Hoppas vi inte förstör Cederqvist utan låter han kötta på. Kombinationen av rå vilja, teknik och evildoing är något jag är svag för.
Jag vill få ut energi när jag tittar på hockey. Annars kan jag titta på mästare spela backgammon.
Hoppas vi inte förstör Cederqvist utan låter han kötta på. Kombinationen av rå vilja, teknik och evildoing är något jag är svag för.
Jag vill få ut energi när jag tittar på hockey. Annars kan jag titta på mästare spela backgammon.
Se det positiva. Det ser inte så bra ut som man vill eftersom att alla vet att de flesta spelarna kan bättre. Och ändå är vi 3p från serieledning. Det är nästan imponerande.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skön vinst, vi förtjänade det. Underbart att se att Lule är mänskliga för oss igen, att vi kan slå dem både på hemmaplan och borta.
LHF å deras tränare skyllde förlusten på något av de få PP Växjö fick
.
LHF fick ju chans efter chans på slutet, till och med 5-3 läge efter någon billig abuse of official utvisning.
Det är väl andra matchen i rad vi tar en sådan utvisning, samtidigt begriper jag det, frustrationen som uppstår hos spelarna över att ständigt få domslut mot sig hade väl tärt på vilken spelare som helst till slut.
Vi måste snart återigen var det mest utvisade bortalaget i SHL.
LHF å deras tränare skyllde förlusten på något av de få PP Växjö fick

LHF fick ju chans efter chans på slutet, till och med 5-3 läge efter någon billig abuse of official utvisning.
Det är väl andra matchen i rad vi tar en sådan utvisning, samtidigt begriper jag det, frustrationen som uppstår hos spelarna över att ständigt få domslut mot sig hade väl tärt på vilken spelare som helst till slut.
-
- c/o LL´s Forum
Wolin wrote:Skön vinst, vi förtjänade det. Underbart att se att Lule är mänskliga för oss igen, att vi kan slå dem både på hemmaplan och borta.
LHF å deras tränare skyllde förlusten på något av de få PP Växjö fick.
Nej! Vi är ganska disciplirnade/snälla iår. (till skillnad från förra året)
Tittar vi på borta/hemma, ser det ut såhär(Sorterat på
2:or)
https://www.shl.se/statistik/lag/penalt ... vert=false
tittar vi på 2:or på bortplan, ser det ut såhär:
https://www.shl.se/statistik/lag/penalt ... vert=false