Djurgården vs Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders L
Forumdemon

Djurgården vs Växjö Lakers

Post by Anders L »

Vad tror ni?
Jag tror att det blir en riktig seger för Lakers. Dvs. Tre (3) poäng till för Växjös stolthet.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Post by Härmapan »

Otroligt svår match!

Ska vi vinna på Hovet mot både seriens bästa lag och livrädda domare så krävs det underverk!

Idag gäller det att samtliga stäppar upp rejält och att Fast gör sitt livs match!

Vinner vi idag så bevisar laget att de har det som krävs!

Tyvärr tror jag på en smärtsam förlust. Dif gör 1-0 efter 33 sek och vi har 3-0 i röven halvvägs in i första.Sen blir det halvt avslaget och vi förlorar med 4-5 mål.
Hallam är nöjd för vi gör mycket bra därute - men saknar lite edge.

Men jösses vad jag älskar att ha fel!
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Det enda som möjligen talar för en seger idag är... att ingenting talar för en seger 8O :roll:
Nä, idag tror jag vi har tur om vi slipper förnedring.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Djurgårdens flow har faktiskt avtagit sista matcherna, de har spelat jämnt med Timrå (rann iväg till slut), Brynäs och Luleå på hemmaplan. Jag är faktiskt rätt hoppfull till seger, men Horak måste spela! Det är han som kommer kunna leda laget till seger.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Växjö blev första lag med över 500 skott framåt och har just nu 501. Växjös CF% 58.80 mot Djurgårdens 52.83. Totallt. Kan man väl säga att FBK och VLH har bra siffror som borde göra att vi lyfter i tabellen om lagen forsätter såhär. DIF skjuter ungefär lika mycket men släpper till betydligt mer bakåt. Därför spelar de ofta hyfsat målrika matcher.

Samtidigt ligger DIF ca 40 skott på mål bättre än oss vilket gör att de antingen tar skott i bättre lägen eller bättre avslutare. Djurgården ligger alltså också på en skotteffeffektivitet på 11.23% där bara LHC just nu har högre. Växjö ligger på pinsamma 5.37%. :bash:

Så i 5vs5 spelet är DIF något bättre statistiskt när det gället offensiven med betydligt sämre än när det kommer till defensivt. Det borde vi kunna utnyttja även om statistik är av liten eller ingen pålitlighet i enstaka matcher.

Den STORA skillnaden är dock i PP. DIF har gjort 12 mål och vi bara 5 på ungefär samma tid. Intressant är då att vi dessutom skjutit 5 skott mer på mål än DIF.

Så summerar vi det här kommer det handla om DIF PP kommer vara lika bra som tidigare där Josefson styr med 17 poäng. Håller vi 0-0 i pp tror jag vi kan kontra in fler puckar än vad djurgården kan trycka in.

KÄÄÄÄMPA PÅ V L H :clap:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Härmapan wrote:Hallam är nöjd för vi gör mycket bra därute - men saknar lite edge...
En klassisk bortförklaring som man har hört till leda.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Djurgården förstakedja , statistik. Någon som har statistiken för vår förstakedja

Image

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Vad är det med Horak?

Vi behöver ju snarare en ny förstacenter - inte ha vår nuvarande skadad...

Känns nästan som en omöjlig uppgift idag!
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Horak är utan tvekan det värsta av alternativ när det kommer till frånvaro i vårt lag... men men. Under har ju skett
bnils
Forumentusiast

Post by bnils »

Bra tempo och riktigt fysiskt, jämt överlag!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Tycker Netterberg har tappat allt...

bnils
Forumentusiast

Post by bnils »

Fast Fasth är ju SuperFasth i målet!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Herregud vilken filmning vid Redox märkliga utvisning...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

vlk wrote:Tycker Netterberg har tappat allt...

Jag tycker att de flesta har tappat allt med några få undantag.
Last edited by Lakershjärta71 on 27 October 2018, 16:24, edited 1 time in total.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Jävla bra tryck nu några minuter..

Mvh Jonas
Person
Forumdemon

Post by Person »

Burström måste höja sig, kanske det största sparkapitalet hittills.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Netterberg verkar ju inte vilja vara med.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Nån som såg varför Rahimi åkte ut????
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Håller med Petter Rönnqvist. Vi tar inte ikapp detta. Är helt sjukt att vi har så enormt svårt att göra mål. Ingen som tar ansvaret att bli vår målskytt heller.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Spelar liksom ingen roll att man inte är oroliga i laget. Det måste in målskyttar i denna truppen. Tjänstefel av Evertsson att inte vara ute på marknaden. VI MÅSTE VÄRVA SPELARE. Öppna plånboken nu innan det är försent. Matcherna bara tikar på nu och Evertsson gör inte ett skit trots att vi inte gör några mål.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Elitseriens i särklass sämsta forwardsuppställning. De som tvivlade hade rätt. Hur fan kunde evertsson sätta ställa detta på banan...fy fan vad dåligt. Hade vi inte haft Fasth som stod på huvudet ett par matcher hade vi legat tvärsist. Ett uselt lag ju.

Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag har bara en sak att säga.
SKANDAL!
Last edited by Lakershjärta71 on 27 October 2018, 17:46, edited 4 times in total.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Regerande mästare och ställer upp med så enormt svaga forwards det är inte speciellt bra av Evertsson. Sen tycker jag att det är svagt av Sam att inte kunna kritisera laget när man inte gör några mål.
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

Grym insats från Fasth, Persson och Högberg. Men sen tar det ju tvärstopp. Suck...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag hoppas aldrig Hallam sågar laget i TV. Tror han kan vara hyfsat tuff bakom dörrarna och det räcker. Tror man är ganska medvetna vad som är problemet och man söker garanterat lösningar. Men jag hoppas ändå man är kyliga och inväntar rätt spelare, så man inte tar vad som helst i panik.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Ortega och Juntilla kommer aldrig någonsin göra fler än max 5-6 mål i år aldrig!! Så länge vi inte värvar någonting så får vi aldrig in någon konkurans i laget. Det spelar liksom ingen roll hur enormt dåligt du spelar eller inte levererar ett skit så vet du ändå om att du har din plats kvar och det håller inte.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Man märker lätt om Hallam är besviken eller inte i intervjuerna. Som idag, tex..

Mvh Jonas
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

PutteA wrote:Jag hoppas aldrig Hallam sågar laget i TV. Tror han kan vara hyfsat tuff bakom dörrarna och det räcker. Tror man är ganska medvetna vad som är problemet och man söker garanterat lösningar. Men jag hoppas ändå man är kyliga och inväntar rätt spelare, så man inte tar vad som helst i panik.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, får vi in ytterligare fel spelare nu kan detta bli en katastrof ....

Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Det som är oroväckande är bara att det är så enormt tyst om rykten på spelare till Växjö.
Håller fast vid att händer det ingenting från Evertssons håll då är det tjänstefel.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Jag tycker ändå att vi gör en bra match idag! Tycker faktiskt att vi borde vunnit!

Utvisningen på Rahimi som ger 1-0 är ju direkt löjlig och vi är (för första gången i Hovet på typ 3 år) bättre än diff!

Att vi inte gör mål är ju besvärande men att hitta målskyttar är nog den lättaste uppgiften för en sportchef! Hade varit värre om back- och grundspel inte funkat!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Härmapan,
Hade Lakers gjort 17 mål och släppt in 18 mål borde inte Lakers heller ha vunnit! I så fall borde Lakers ha vunnit samtliga matcher som dom har förlorat.
Last edited by Lakershjärta71 on 27 October 2018, 19:53, edited 4 times in total.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Härmapan wrote:Jag tycker ändå att vi gör en bra match idag! Tycker faktiskt att vi borde vunnit!

Utvisningen på Rahimi som ger 1-0 är ju direkt löjlig och vi är (för första gången i Hovet på typ 3 år) bättre än diff!

Att vi inte gör mål är ju besvärande men att hitta målskyttar är nog den lättaste uppgiften för en sportchef! Hade varit värre om back- och grundspel inte funkat!
Håller med. klart att det kommer plockas in någon ny spelare. Speciellt om RH blir borta. Men...
Det måste finnas någon spelare att plocka in samt möjlighet för utlåning för att ev göra plats i truppen.

Tror ändå vi vinner på att hålla i stålarna till närmare nyår då vi har möjlighet på tex khlspelare osv. Samt att nuvarande tupp skärpt till målskyttet lite.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:Jag tycker ändå att vi gör en bra match idag! Tycker faktiskt att vi borde vunnit!

Jag tycker vi knappt skapar en målchans

teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Spelar ingen roll om spelet är bra.

Gör vi noll mål framåt samt har målvakter som släpper in tabbar efter tabbar så spelar det ingen roll hur bra spelet är.
I always tell the truth, even when i lie
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Förra året är en så perfekt säsong att det får man max uppleva en gång i livet. Därför kan vi inte jämnföra med den på något vis.

Glöm inte heller att det är 5 månader till laget ska leverera som bäst. Vi har fortfarande tid. Dock får det inte gå sämre. Lite poäng och mål måste hela tiden öka successivt så att laget når toppen lagom till omgång 50 :idea:

Men man får glädjas åt det lilla ikväll. HV skjuter snett ligger på kvalplats neråt.
Post Reply