Viktor Fasth
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Viktor Fasth
till nästa säsong är det väl dags?
-
- c/o LL´s Forum
Ja, det börjar iaf närma sig rejält! Vill dock säga att jag tror han har ett år till i KHL. Skulle gissa att han satsar på att komma hem när han är 35
Enligt AB är Viktor FASTH på väg tillbaka till Sverige och VÄXJÖ (!) Tycker inte artikeln har så mkt substans, men vilken ROOSTER på målvaktssidan vi skulle få. Bäst i Europa utanför KHL..
-
- Forumamatör
Hehe:)) Du tror väl inte på allvar att Andrén o Eriksson skulle vara kvar oxå?
tror nog Viktor kör 1 pengaår till i khl om nu inte nån av Viktor eller Jocke vill lämna själva
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Intressant absolut men skulle inte skeppa iväg någon av våra målvakter för en 36 årig Fasth..tyvärr.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
36 är ingen ålder för en målvakt. Närmar man sig 45 så är det andra grejer
Skulle skeppa vem som helst för Fasth!
Det är nog den målvakt jag helst vill ha av alla!
Det är nog den målvakt jag helst vill ha av alla!
Vad jag Vet så går flyttlasset hem till Växjö för Viktors familj nu i veckan, vad det nu betyder för Viktors fortsatta hockeykarriär lämnar jag åt er insatta hocketgurus. 

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
Absolut ingen ålder men Eriksson är grym och har hela framtiden framför sig. Och Andren lär också bli en framtidsmålvakt. Men tror inte Evert skulle tacka nej till Fasth om det fanns en enda möjlighet att få hit honom.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ja åldern är väl inget hinder, vi har ju haft både Gerber och Norrena här som gjorde bra ifrån sig
-
- c/o LL´s Forum
Självklart har vi det men sedan måste vi börja om igen med nya målvakter och det är inte alltid oproblematiskt
-
- c/o LL´s Forum
Bergfors till LHC -> DIF
Ullström 3 matcher i KHL -> HV71
HV kan bli riktigt vidriga, kan helt klart snipa guldet som en underdog
Ullström 3 matcher i KHL -> HV71
HV kan bli riktigt vidriga, kan helt klart snipa guldet som en underdog
Men --> Svartis --> Skall inte du åka och byta nu? Den här tråden handlar ju om Viktor FASTH. Du pratar ju inte ens målvakter.. 

-
- c/o LL´s Forum
Hahaha whoops

Alltid gillat honom. Hoppas det faller väl ut.
-
- Forumdemon

Riktigt kul.
Inte nog med att det är en grym målvakt men det är också en vinnarskalle som kommer få in en attityd i laget som jag tycker saknades i slutspelet denna säsong. Det är inte okej att misslyckas, det är inte okej att underprestera.
Jag är väldigt glad att ha Viktor tillbaka i laget.
Välkommen
Inte nog med att det är en grym målvakt men det är också en vinnarskalle som kommer få in en attityd i laget som jag tycker saknades i slutspelet denna säsong. Det är inte okej att misslyckas, det är inte okej att underprestera.
Jag är väldigt glad att ha Viktor tillbaka i laget.
Välkommen

-
- Forumdemon
Grattis Viktor till Honken trophy, för tredje (!) gången.
Själv var jag övertygad om att Reideborn skulle knipa den i år så detta blev en positiv överraskning.
Själv var jag övertygad om att Reideborn skulle knipa den i år så detta blev en positiv överraskning.
Även med sina 6 nollor så känns det inte direkt rättvist att han vinner priset. Reideborn har varit bättre.
-
- Forumdemon
Och jocke lindström får guldhjälmen. Känns som juryn satte sig ner och bestämde detta innan omgång 1 haha. För helt ärligt, Fasth var inte bästa målvakt, jocke var inte bästa spelare. Om man inte utgick från "på papperet" innan säsongen.
Ja, det känns lite som lata beslut de tog redan innan serien startade. 

Viktor Fasth
Jocke Lindström Guldhjälmen alltså. Inte alls förvånad då han är medias gullegris. Skellefteå kom alltså 5:a i serien, 29 poäng bakom Växjö. Lindström kom 3a i poängligan.
E.P vann poängligan, kom 2a i skytteligan, vann +\- ligan, var enormt värdefull i PP, flest poäng någonsin av en junior etc.
[TAR BORT DENNA DELEN FÖR ATT JAG HAR LÄSPROBLEM]
E.P vann poängligan, kom 2a i skytteligan, vann +\- ligan, var enormt värdefull i PP, flest poäng någonsin av en junior etc.
[TAR BORT DENNA DELEN FÖR ATT JAG HAR LÄSPROBLEM]
Last edited by Kenpa on 16 March 2018, 12:46, edited 1 time in total.
Guldhjälmen är framröstad av spelarna själva.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Så är det ju, helt rätt, jag som blandar ihop priserna.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Man måste ju bara älska denna mannen - en ultimat lagspelare!
Trodde verkligen han var helt slut förra säsongen, men han knäpper en återigen på näsan.
93,4%, 1,79 GAA osv - FY FAN vad grym han är!
Dessutom att göra detta som 38 år... Ofattbart. Förra året hoppades jag nästan "detta blir det sista" - nu drömmer jag om att han kan spela tills han är 45! En Svensk variant på Hasek
Något år till, så är han farligt nära en pensionerad tröja. 60 känns redan given, liksom 87. Månne en 30 flagga i taket med?
Trodde verkligen han var helt slut förra säsongen, men han knäpper en återigen på näsan.
Dessutom att göra detta som 38 år... Ofattbart. Förra året hoppades jag nästan "detta blir det sista" - nu drömmer jag om att han kan spela tills han är 45! En Svensk variant på Hasek

Något år till, så är han farligt nära en pensionerad tröja. 60 känns redan given, liksom 87. Månne en 30 flagga i taket med?
Med facit i hand så var aldrig Andrén den kombattant han behövde för att steppa upp.Svartvadet wrote:Man måste ju bara älska denna mannen - en ultimat lagspelare!
Dessutom att göra detta som 38 år... Ofattbart. Förra året hoppades jag nästan "detta blir det sista" - nu drömmer jag om att han kan spela tills han är 45! En Svensk variant på Hasek![]()
Man såg i Fasth ögon efter att Kjellgren storspelat att det hänt något med Fasth.
Men däremot undrar jag var Källgren säger av att inte spela så mycket... Men laget före jaget.
Hoppas Källgren ser möjligheten att utvecklas tillsammans med decinniets bästa SHL-målvakt. Någonstans vet han också att han har alla möjligheter att ta förstaspaden i ett stabilt topplag nästa år eller året efter. Om Källgren inte gillar läget kanske Ersson är något att plocka upp om BIF åker ur?bratsson wrote:Med facit i hand så var aldrig Andrén den kombattant han behövde för att steppa upp.Svartvadet wrote:Man måste ju bara älska denna mannen - en ultimat lagspelare!
Dessutom att göra detta som 38 år... Ofattbart. Förra året hoppades jag nästan "detta blir det sista" - nu drömmer jag om att han kan spela tills han är 45! En Svensk variant på Hasek![]()
Man såg i Fasth ögon efter att Kjellgren storspelat att det hänt något med Fasth.
Men däremot undrar jag var Källgren säger av att inte spela så mycket... Men laget före jaget.
Ersson vill jag inte se i Växjös tröja nästa säsong!
Överskattad målvakt i mina ögon. Då ser jag hellre att Reto Schurch gör comeback!
Överskattad målvakt i mina ögon. Då ser jag hellre att Reto Schurch gör comeback!

Jag hoppas vi har samma par nästa säsong. Finns ingen anledning för Fasth att sluta - rent hockeymässigt i alla fall.
Jag tror att han fundera på att sluta.
Men man ska ju göra det när man är som bäst.

Men man ska ju göra det när man är som bäst.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Tar vi guld vill jag att han ska sluta. Vill verkligen inte att han ska gå samma öde till mötes som Granqvist gjort i landslaget. Fasth har vid ett guld ingenting att vinna av att fortsätta.
Så otroligt synd om Fasth.
Spelar hur bra som helst men skadar sig återigen i ett slutspel, och kan gå miste om att få spela sig till ett guld.
Spelar hur bra som helst men skadar sig återigen i ett slutspel, och kan gå miste om att få spela sig till ett guld.