Sparta Prag - VLH 17/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
ZAP
Forumamatör

Sparta Prag - VLH 17/1

Post by ZAP »

Visas på Eurosport 2 idag kl 18.30. Netterberg och Bailen skall vara spelklara, men Pettersson får ju inte spela.
Kloker
Forumterrorist

Re: Sparta Prag - VLH 17/1

Post by Kloker »

Det vore för jäkla najs att få möta och vinna över Frölunda i CHL finalen och dessutom tjuva dom på seriesegern.

Minen på Rönnbergs läppar då vore värt allt smör i småland!

(...jag tror att vi vinner tämligen komfortabelt i afton - blodad tand och nästintill komplett (förutom lååångtidarna) lag borde göra susen...)

:D
Last edited by Kloker on 17 January 2017, 14:18, edited 1 time in total.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Jag tror det blir ganska tufft att ta sig vidare i afton. Match senast mot Prag var ett riktigt bottennapp, men kan inte riktigt bestämma mig för om vi var dåliga eller om Prag gjorde oss dåliga. Det dom oroar mig. :D

Hur som, en final i FrölundaBorg skulle vara intressant!

Edit: tycker det är jävligt märkligt att Växjö inte sköter det här med papper korrekt så att samtliga spelare finns tillgängliga om S Hallam vill spela dem I CHL som i första mötet? Varför var inte spelarna klara för spel?
Last edited by StenhårtSlagskott on 17 January 2017, 18:18, edited 1 time in total.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

vet inte vad jag ska tro om denna matchen egentligen, men magkänslan säger mig att det blir torsk på ett oavgjort sätt
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Två PP och inget bra spel och en jävla indianare av Växjö och Prag missar öppet mål i BP.

Intressant att man kan höra domarn under match och gillar kamera vinkeln där man ser hela zonen pga av att kameran är långt ifrån.

Prag är riktigt farliga.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

ja... det är ju inte orättvist med 3-1 hittills. Är verkligen i underkant. Publiksiffra 11000? bara det gör Prag till mer värdiga som finalister än oss.
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Riktigt underhållande match. Prag är livsfarliga och spelar med riktigt fysiskt!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

uppenbart att vi inte hänger med. hade motivationen varit högre i första mötet hade vi haft en chans men nu blir det uppenbart att vårt spel inte funkar mot "tjeckiskt"spel
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Chanslöst

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

helt otroligt, klass-skillnad. 5an i extraliga är helt enkelt överlägsen 2an i SHL. Precis när man börjar önska att vi ska gå till en final i chl mot frölunda haha.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Om vi fortsätter så här vinner vi inte ens om Sparta spelar utan målvakt!
TVÅ skott på mål per period...

Lika bra att det tar slut så vi kan fokusera på SHL. Vi vill ju inte vara med i CHL...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror vi är vettskrämda eftersom dj:n kör lite låtar med distad gitarr.
Do you even looksmaxx, bro?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Skönt att få återgå till serielunken igen. Internationella matcher är skrämmande.
Do you even looksmaxx, bro?
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Pinsamt.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Klen och intetsägande match. Bra för turneringen att det inte blir två svenska lag i finalen med tomma läktare och gnälliga svenskar hemma i vardagsrummen. Låt turneringen växa sig starkt i övriga Europa.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
nature
Forumdemon

Post by nature »

Snälla låt oss slippa CHL nästa säsong. Vi har inte gjort en bra match hela turneringen. Att vara chanslösa mot ett lag som ligger på en 5e plats i tjeckiska ligan ger ingen bra känsla :oops:
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Sparta bättre i alla moment. Denna gång kändes det som att Lakers ändå försökte men helt enkelt var en klass sämre som lag. De höll oss på utsidan hela matchen då det inte fanns fart eller fysik att ta sig runt deras backar. Spartas anfall var distinkta med mycket fart och finess.

Nu får vi hoppas Sparta kör över frölunda, känns lite bättre i så fall.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

nature wrote:Snälla låt oss slippa CHL nästa säsong. Vi har inte gjort en bra match hela turneringen. Att vara chanslösa mot ett lag som ligger på en 5e plats i tjeckiska ligan ger ingen bra känsla :oops:
Eller kanske det hör till utbildningen av laget att lära sig internationellt spel. Eller kör vidare i den inavlade egna ligan.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Niles wrote:Klen och intetsägande match. Bra för turneringen att det inte blir två svenska lag i finalen med tomma läktare och gnälliga svenskar hemma i vardagsrummen. Låt turneringen växa sig starkt i övriga Europa.
Tycker tvärt om. För att hockeyn skall komma från sin inavel och utvecklas behövs internationellt spel i framtiden. Vi kanske inte är mogna ännu men ett måste för att på sikt utveckla produkten, Hur kul är det i framtiden möta t.ex. möta Örebro och Luleå 4 ggr per säsong i grundserien?
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Vafan hur kunde detta ske? Experterna har ju sagt att bara dåliga lag tacklar och spelar fysiskt.

40 åriga Hlinka överglänste alla på plan med sin teknik.

Sveriges idéer om att plocka bort det fysiska spelet straffar sig överallt internationellt.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja det är nått jag sagt länge. Vår egen frångång från fysiskt spel kommer på sikt att straffa oss på internationell nivå där den fysiska närvaron är större. Och jag tycker vi ser detta redan nu ganska tydligt både på klubb och landslagsnivå.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Jepp. Såg inte matchen igår. Men redan förra matchen såg man ju hur obekväma vi var av att bli tacklade. Och vad roligt det såg ut när hockeyn var lite mer fysisk, tänk att ha det från båda lag. Inte undra på att folk gillar slutspel och delvis struntar i serielunken.
Och jag vill inte gå tillbaka i tiden utan ha både farten och fysiken, eller åtminstone en gyllene kombination av de båda.
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Man kan ju hoppas att detta blir ett slags memento mori inför kommande matcher. Lätt att segla iväg när man vinner mycket.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
nature
Forumdemon

Post by nature »

Vi snackar fysisk hockey hit och dit men hur kommer det sig att de övriga SHL lagen har inga problem med sparta prag? De var helt utspelade av HV71 och Färjestad i deras hall denna säsong medans vi har mött de 4 ggr och aldrig ens varit nära i CHL sammanhang
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

nature wrote:Vi snackar fysisk hockey hit och dit men hur kommer det sig att de övriga SHL lagen har inga problem med sparta prag? De var helt utspelade av HV71 och Färjestad i deras hall denna säsong medans vi har mött de 4 ggr och aldrig ens varit nära i CHL sammanhang
Å andra sidan blev väl även utslagna av just Sparta, de var väl i den returen tjeckerna kom på hur man fick svensken på fall.
nature
Forumdemon

Post by nature »

smashinlovely wrote:
nature wrote:Vi snackar fysisk hockey hit och dit men hur kommer det sig att de övriga SHL lagen har inga problem med sparta prag? De var helt utspelade av HV71 och Färjestad i deras hall denna säsong medans vi har mött de 4 ggr och aldrig ens varit nära i CHL sammanhang
Å andra sidan blev väl även utslagna av just Sparta, de var väl i den returen tjeckerna kom på hur man fick svensken på fall.

Jag menar generellt. Lag som hv71, Färjestad och Linköping har bra mycket större chans att slå ut tjeckerna i bäst av 2 än vad vi har. Minns första säsongen av CHL där sparta slog ut oss i gruppspelet men sen kom Linköping och slog ut sparta utan några större problem.

Sen har vi en hel del att lära av Frölunda. Gång på gång malar de på trots att de har inget att spela för. Den inställningen drömmer man om i lakers
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Jag anser att vi inte ens försökte slå dem hemma!
Att använda en tombola i laguttagningen och sätta RR i fjärdelinan signalerar tydligt att man inte bryr sig!
Post Reply