Växjö Lakers-Färjestad 21/10
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers-Färjestad 21/10
Dags för ett dubbelmöte
hoppas vi kan fortsättas pela som vi lirade igår
hoppas vi kan fortsättas pela som vi lirade igår
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Växjö Lakers-Färjestad 21/10
Fortsätta med den höga pressen vi hade igår och kör fast FBK i egen zon
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Sex pinnar mot Värmlänningarna och vi är och nosar i tabelltoppen. Konstigt med Alexander Johansson med FBK-tröja också...
Let's go!
Let's go!
Alexander Johansson vem?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Bra inledning på andra. Fantastiskt uppoffrande spel
Fan bland det sämsta jag sett
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Inte ens roligt att titta längre , så dåligt är det
Robert rosen måste börja rannsaka sig nu. Om han är dålig framåt är det ju inget mot vad han är bakåt
Spelar man nummer sextiofyra i Powerplay kan man omöjligtvis klaga på att vi inte gör mål.
Våra två offensiva linor är en katastrof .....
Vid första målet är det väl #39 som går bort sig och #67 försöker vara back. Vid andra är det #21 som hamnar på efterkälken och #87 misslyckas med att vara back…
Sparka hela förstakedjan
Inte ens nära. Bra match av FBK dock.
Växjö skulle behöva en hel match för att änns ha en chans att vända 1-3 till 3-3. 1-3 målet är bara sååå jävla pinsamt. Tydligen så är det inte så att det är slut när domaren blåser utan när Färjestad gör mål. Sen kan man undra vart faan håller Robban på med? Varför kan inte Sam bara säga att vi är inte bättre än såhär just nu.
Viktigast ändå är att vi ser sköna ut när vi håller i pucken. Stilpoängen till VLH. Mysigare dudes får man leta efter. Catwalken i Paris nästa. Svettiga pannor göra sig icke besvär.
-
- c/o LL´s Forum
Ingen passion alls.
Varför betala för att gå dit när de inte ens försöker? Skämmigt.
Varför betala för att gå dit när de inte ens försöker? Skämmigt.
Jag uppmanar alla eventuellt inblandade att vägra spelarna sex tills de börjar visa upp den nödvändiga hockeyilskan/frustrationen. Anger is a gift.
Så jävla dåligt! Kollade #87 ett par byten å han är fan i mej rädd för att vara där pucken är!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- Forumamatör
Pinsamt dåligt. Underhållningsvärde noll. Primadonnaspel. Går inte att hitta en spelare som är godkänd, möjligen Andren. Sönderlästa. Ingen kuk i nån bara småflickor. Fy fan. Man borde spela J-laget och kicka alla. Gäller även ledarna. In med Janne K;)
-
- Forumamatör
CMore uppsagt...
För om åren då det börjat knackigt har vi haft ett spel men inte fått utdelning samtidigt som vi varit naiva i försvarsarbetet.
Nu har vi varken anfallsspel eller försvarsspel. Lojt, likgiltigt och oengagerat. Man gäspar sig igenom matchen och går hem med vetskapen att matchen blev precis som man förväntat sig.
Nu har vi varken anfallsspel eller försvarsspel. Lojt, likgiltigt och oengagerat. Man gäspar sig igenom matchen och går hem med vetskapen att matchen blev precis som man förväntat sig.
Som sades tidigare är det inte kul att kolla... Jag kan ta en förlust om spelarna faktiskt visar att man försöker och vill... Nu sitter jag mer eller mindre apatiskt framför TVn och bara hoppas på poäng. Då känns det inte lika givande längre.
Ja, det är ljusår ifrån guldåret när vi spelade bra men hade motstuds i början! Nu finns ju ingenting!
Det är så håglöst att man får både klåda och illamående...
Det är så håglöst att man får både klåda och illamående...
Det som är SKÖNT, och värt att nämna är att det finns lag i dagsläget som det går sämre för, tro det eller ej... 

Ja herregud vilket gäng. Lagledningen har ingen aning och spelarna är på en annan planet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumamatör
Det är alltid OK att förlora om man har hedern i behåll. Om man tar några slagsmål och gör nån ful tackling och står upp för sitt lag och sin publik så är det alltid OK att förlora mot ett bättre lag. Dagens förlust är så fullständigt katastrofdålig att jag just nu hoppas att dom förlorar imorgon också.. Då kanske det händer något.
Jag hoppas på ett gäng förluster , först då kan det vända....Sjön suger wrote:Det är alltid OK att förlora om man har hedern i behåll. Om man tar några slagsmål och gör nån ful tackling och står upp för sitt lag och sin publik så är det alltid OK att förlora mot ett bättre lag. Dagens förlust är så fullständigt katastrofdålig att jag just nu hoppas att dom förlorar imorgon också.. Då kanske det händer något.
Jag hoppas aldrig VLH förlorar.
Det enda som kan vända utvecklingen är att spelarna tar tag i sina egna insatser. Tårögda kan de givetvis skylla på tränare, lagkompisar, dålig mat, tråkig stad osv. Men någonstans måste de försöka vara ärliga mot sig själva och erkänna att de inte offrat tillräckligt för att lyckas bättre. Skit in - skit ut.
Det enda som kan vända utvecklingen är att spelarna tar tag i sina egna insatser. Tårögda kan de givetvis skylla på tränare, lagkompisar, dålig mat, tråkig stad osv. Men någonstans måste de försöka vara ärliga mot sig själva och erkänna att de inte offrat tillräckligt för att lyckas bättre. Skit in - skit ut.
usch o fy och urk ny match om mindre än 24 timmar allt kan bara bli bättre
Nu blir det som vanligt på fredagskvällen töm och glöm så laddar vi om imrogonbitti
Nu blir det som vanligt på fredagskvällen töm och glöm så laddar vi om imrogonbitti
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jag tror inte de tar tag i det förrän det rasat lite till...Varanen wrote:Jag hoppas aldrig VLH förlorar.
Stort hjärta! Gäller visst inte spelare.. känns som det är för många som är här för sko sig.
Men efter regn kommer solsken
Men efter regn kommer solsken
Missgynna tajf!
-
- Forumdemon
Jag tror faktiskt tvärtom...Får vi med oss lite segrar av ren tur så kommer det bli bättre, glömma bort att vi inte kan överleva en andra period, att vi inte sätter en enda första pass i uppbyggnadsspelet, att det är stört omöjligt att spela något som påminner om powerplay och glömmer att vi är totalt förvirrad i egen zon.vlk wrote:Jag tror inte de tar tag i det förrän det rasat lite till...Varanen wrote:Jag hoppas aldrig VLH förlorar.
Vem eller vilka i laget tar på sig en ledarroll i omklädningsrummet? Känns inte som att någon alls gör det nu.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw