Växjö Lakers-Luleå 1/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Växjö Lakers-Luleå 1/10

Post by Klonis »

Nya tag imorgon
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
vlk
c/o LL´s Forum

Re: Växjö Lakers-Luleå 1/10

Post by vlk »

Tränade Laakso idag ???

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
nature
Forumdemon

Post by nature »

Tröjhissning idag

Kan vi förvänta oss 3 bra perioder av vårt kära lag?

Hoppas på fullsatt arena. Förra matchen var pinsam....4100 pers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inför kvällens match har vi 3 spelare på +6 i +/-, Everberg, Holm och CalleR. Hennessy och Platt har +5.

Första kedjan har hittills spelat: Kiiskinen +3, RR +1 och Palola +/- 0. Dags för de att börja vinna sin match i matchen. Eller snarare centern och högervingen får gärna göra deras LW sällskap. :wink:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Om Joakim Eriksson står idag så vill jag se pondus och en enkel självsäkerhet mellan stolparna. Matchen senast var inte grann vare sig från utespelarna eller målvakt. Första kassen han släpper är ju för jävla dåligt. Målisen är sista och viktigaste utposten - och Joakim Eriksson tycker inte jag har imponerat nämnvärt de matcher som han har stått.

Upp till bevis.

Super-duper-sisu-krigaren Laakso, hur är läget med honom? Vattengympa som gäller tills vidare, eller?

:dontknow:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Tyvärr räcker inte defensiven till i detta lag , varken backar eller målvakt

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ärligt talat, Jocke är kass. Inse...

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Fy fan vilket lågvattenmärke till match. Och varenda jävla lag åker ifrån vårat försvar.
ALLT saknas.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

In med andren nu och tuta och kör i sista

Kenny jönsson
Forumamatör

Post by Kenny jönsson »

Ja ikväll så är det dåligt försvars spel och obifintligt målvakts spel det krävs skärpning :bash:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Joakim är ett stort jävla skämt. Defensiven är under all kritik. Offensiven är så in i helvtes ineffektiv. Hockey-/krona?

Fy fan!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det är samma typ av mål som vi släpper in hela tiden. Samma spelvändningar och backar som inte hänger med

vlk
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers-Luleå 1/10

Post by vlk »

Och klasskillnad på målvakterna . Man kan inte ha en målvakt som kastar in en eller två puckar varje match

Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Lite för oroväckande att vi har en första målvakt som släpper in i genomsnitt 3 mål per match. Hört många som sagt att Jocke är den bästa målvakten som Lakers haft. Jaha du det har han verkligen INTE visat upp. Jag hoppas verkligen att Andren sätts in i nästa match. Sen till detta försvaret. Det spelet vi såg i slutspelet från Rosen och Martinsson förra året är bortblåst nu. Och dessa killarna har ambitionen att spela i NHL. Jaha okej. Då får du nog fan börja spela nu. Tillbaka till Jocke Eriksson. Förra året så var det (vad jag hörde) bara Modo som ryckte i honom sen åkte Modo ur och då blev det istället Växjö. Varför var det inte fler lag som ville ha honom? Har dom andra lagen sett något som Lakers inte har sett.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det är väl som att svära i kyrkan här inne, men jag kan tycka det här med MARKUSSONS tröja i taket ändå andas lite "KULTUR-JÄGAR-DESPERATION". All respekt för namnes hockeygärning. Jag tänker dock att det finns fler namn som kunde hänga där på premissen "gedigen gärning för laget över tid". I min bok reserveras takutrymmet på den här nivån namn som både gjort en KLUBBGÄRNING -och- KARRIÄR AV KALIBER PÅ NATIONELL (LANDSLAGS)NIVÅ.
Jag menar, vet t ex EVERBERG ens vem MARKUSSON är? :)
Med det sagt, jag säger inte att det är "fel" att pensionera tröjan där. Jag säger bara att man kan se olika på kriterier och motiv.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:Det är väl som att svära i kyrkan här inne, men jag kan tycka det här med MARKUSSONS tröja i taket ändå andas lite "KULTUR-JÄGAR-DESPERATION". All respekt för namnes hockeygärning. Jag tänker dock att det finns fler namn som kunde hänga där på premissen "gedigen gärning för laget över tid". I min bok reserveras takutrymmet på den här nivån namn som både gjort en KLUBBGÄRNING -och- KARRIÄR AV KALIBER PÅ NATIONELL (LANDSLAGS)NIVÅ.
Jag menar, vet t ex EVERBERG ens vem MARKUSSON är? :)
Med det sagt, jag säger inte att det är "fel" att pensionera tröjan där. Jag säger bara att man kan se olika på kriterier och motiv.
Han var lagkapten och fick tröjhissningen för sitt agerande både på och utanför isen. Ett föredöme , en ledare , en kulturbärare. Inte alla som lever upp till de kriterierna. Men det vet vi som fans väldigt lite om, vad som sker i gruppen utanför isen.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag kan förstå vad du menar, dock var man väldigt tydliga med att det inte handlade om "skicklighet" osv.

Markusson är i taket för att spelare och ledare ska kunna kolla upp, speciellt när det blåser motvind och se Markussons tröja och tänka "Hur skulle han gjort?" och förhoppningsvis ge lite inspiration.

Vår slogan är ju "Stort hjärta" och pga detta är han helt given att hänga där
defence
Forumamatör

Post by defence »

Ja våra backar var väl inte på topp igår, men som det hattas runt med dessa tror jag inte heller det blir någon stabilitet. Dom kan bättre och det vet vi.

I mitt nästa liv skall jag dock bli en toppforward i SHL, bara glida runt utan att få någon som helst kritik eller krav på mig från något håll. Som vanligt mycket lätt hänga ut och kritisera de som kanske inte för dagen är på topp (läs målvakter och backar). Ställa krav på toppforwards, vad är det? Vi har ju Rosén, Platt (för bra för SHL) och fler...
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Nä , det hjälper inte på isen vilka meriter man än har på papper. Jag har lite grann tappat tron på platt redan. Tyvärr.

24 bör vi försöka skeppa omgående . Har helt kört fast

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Fast han är ju för bra för SHL. Har man sett honom i VM etc, så vet man hur vidrigt bra han är. Otroligt att han inte får ut mer på rinken
Mickeman
Forumamatör

Post by Mickeman »

Varenda jävla säsong så är det några gnällkukar som gnäller på målvakten så fort han släppt in några mål
Det har gått 5 matcher så ge han 10 matcher till innan ni får hybris :bash:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Nä, säg för fan inte sanningen. Säg-/skriv för allt i världen inte att spelet suger nått så in i helvete, att det finns spelare i laget som inte levererar ett skit med tanke på vad dom tjänar OCH sist men inte minst, kritisera inte målvakten även fast han har varit så in i sjuhelvetes jävla svajig och osäker.

Håll bara käften och applådera, capicé?

Pajas!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Mickeman wrote:Varenda jävla säsong så är det några gnällkukar som gnäller på målvakten så fort han släppt in några mål
Det har gått 5 matcher så ge han 10 matcher till innan ni får hybris :bash:
Alltid spännande när nya förmågor kommer in och tillrättavisar. Tack. Skall genast rätta in mig i ledet.

Kesoo
Forumamatör

Post by Kesoo »

Är det någon som vet om det finns en video på hela Markusson ceremonin? Dem visade inte ett skvatt på Cmore :(

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
För alltid Lakej!
Kesoo
Forumamatör

Post by Kesoo »

Kesoo wrote:Är det någon som vet om det finns en video på hela Markusson ceremonin? Dem visade inte ett skvatt på Cmore :(

Haha bara för det kom hela upp nu på hemsidan

För alltid Lakej!
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

http://www.hockeysverige.se/2016/10/05/ ... sk-viking/
denna va inte med bland hyllningarna som kördes under matchen va? kul att han var nöjd med något under sin här iaf :wink:
Post Reply