Malte Strömwall
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumentusiast
Re: Malte Strömwall
När tv-kameran zoomade in på Strömwall under gårdagens match såg han totalt frånvarande ut. Nån mer som tänkte på det?
Jag tror att det är bra att Strömwall får chansen att utvecklas vidare i ett annat lag. Den dagen han har blivit både skickligare och mer ansvarstagande som lagspelare kanske han får chansen att komma tillbaka - om nu det skulle ligga i hans intresse, vem vet...
Bra att Växjö har mer utrymme för ett ordentligt nyförvärv. Lönemässigt gjorde väl (varken Åslin eller) Strömwall till eller från, så man har i alla fall inte gjort bort sig ur den synvinkeln.
Jag tror att det är bra att Strömwall får chansen att utvecklas vidare i ett annat lag. Den dagen han har blivit både skickligare och mer ansvarstagande som lagspelare kanske han får chansen att komma tillbaka - om nu det skulle ligga i hans intresse, vem vet...
Bra att Växjö har mer utrymme för ett ordentligt nyförvärv. Lönemässigt gjorde väl (varken Åslin eller) Strömwall till eller från, så man har i alla fall inte gjort bort sig ur den synvinkeln.
Bra beslut. Satsa den speltiden på Micke istället. Han kan vi ha kvar längre och sannolikt bli en nyttigare lagspelare oxå. Strömvall bör lira allsvenskt med strama tyglar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Efter vad jag förstod på Enestubbens snack i Powerplay så var det han själv som ville lämna klubben.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
10 mål nu på 7 matcher för AIK. Snacka om att vara het!
-
- c/o LL´s Forum
11 mål och 3 assist på 7 matcher ska det vara...
Malte Strömwall
Lite kul svar:
"– Jag har blivit mer självisk, säger AIK-forwarden efter 7–3-krossen."
Det är väl just det han måste slipa bort för att bli riktigt bra för rent tekniskt är han duktig, men han sätter jaget före laget.
"– Jag har blivit mer självisk, säger AIK-forwarden efter 7–3-krossen."
Det är väl just det han måste slipa bort för att bli riktigt bra för rent tekniskt är han duktig, men han sätter jaget före laget.
#10 Duchon
Det är därför han funkar i HA, men inte i SHL.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Forumdemon
Sån jävla hype på malte nu, men är en jävla skillnad på att vara stjärna i allsvenskan kontra shl. Aftonbladet har en omröstning om Malte till tre kronor, suck. Det själviska är ju som sagt hans problem när motståndet blir bättre och kvalitén höjs ett par snäpp. 

-
- Forumentusiast
När Aftonbladet gör en sån grej är tanken att det är stockholmare som ska klicka.smashinlovely wrote:Sån jävla hype på malte nu, men är en jävla skillnad på att vara stjärna i allsvenskan kontra shl. Aftonbladet har en omröstning om Malte till tre kronor, suck. Det själviska är ju som sagt hans problem när motståndet blir bättre och kvalitén höjs ett par snäpp.
Ang. Malte: Det var hans själviska spel som gjorde honom bänkad i andra lag, ihop med odisciplin när han inte hade pucken. Hur många matcher förlorade inte VLH förra hösten när Malte tog klantiga utvisningar? Enda höjdpunkten var hans två mål mot LHC...
Fan, vi skule inte ha släppt honom så tidigt
-
- c/o LL´s Forum
Hade du hellre bytt bort SM-GULDET mot Malte?Ahbez wrote:Fan, vi skule inte ha släppt honom så tidigt
Det som en kan fundera på är om SAIK hade haft bättre tålamod i motsvarande situation. Sett talangen, satt spelaren på utveckling (utan istid i SHL) och bidat sin tid tills spelaren var redo. Lex Heed tror jag principen kallas...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Men var inte problemet att det kom ett antal externa och aggressiva krav på att han skulle få mer speltid????
-
- Forumdemon
Tycker vi hade kvar honom för länge. Får väl se om jag får äta upp det uttalandet om ett par år.
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Två års kontrakt med rangers den såg man inte komma precis 

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Nä det kändes lite oväntat.Kenny jönsson wrote:Två års kontrakt med rangers den såg man inte komma precis