Hyr ut Vida Arena

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tycker DU vi ska hyra ut VIDA?

Ja - Har de gått upp så hjälper vi självklart till och ger rimlig hyra
11
31%
Nja - Jag vet inte om jag gillar det. Kanske om de får pröjsa 1-1,5 mille per match
6
17%
Nej - Jag vill absolut inte se TAIF som hemmalag i vår SM-GULDS-BORG
14
40%
X - Avstår från svara, då jag tycker man ska ha egen arena
4
11%

Total votes: 35

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Hyr ut Vida Arena

Post by Svartvadet »

Intressant diskussion om just Arenor i SHL nu, där vi omtalas ganska ofta i samband med de räliga.

Vad tycker ni? Ska vi hyra ut Vida? Är det okej att ett lag inte har en hemmaarena alls? Ska TAIF ens få kvala?
Aleks
Forumdemon

Re: Hyr ut Vida Arena

Post by Aleks »

Det viktiga är väl att det står klart och tydligt vems arenan är. Hyr de den matchdag för att spela sin match är det ju bara dollars in för oss. Finns fler lag som delar arenor så spelschemamässigt borde det gå att lösa. Dessutom blir det magiskt att få sjunga ut på hemmaplan trots att det är borta om ni förstår vad jag menar :lol: . Kanske kan man tvinga dem att skriva under på att västra tillhör oss oavsett match.

Problematiken blir om de inte kan skilja på vad som är deras och vårt. En lite parasit blir det med skillnad på att vi tjänar pengar på den.
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

I det här fallet om det nu kommer hända så i slutändan är det bara en fråga styrelsen kommer undra över hur mycket pengar det handlar om per match /säsong
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

:lol: Att hyra ut till ett lag från en annan..st.. sorry byhåla..är inte ens en tanke. Har väl aldrig ens hänt i historien. Inte ens om man fick 1 mille per match. Öman hoppas jag har nån slags integritet i frågan och han värnar nog mer om stadens lag och publik än lite extra utgående fakturor som lär sluta hos fogden.

Hur som helst är det ju en fråga som inte ens lär bli aktuell.
Last edited by Niles on 21 February 2016, 19:08, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Inga problem med det, Pengar luktar inte och jag är av den uppfattningen att vare se vi vill eller inte kommer ett sportsligt samarbete bli en realitet, frågan är bara hur många år det dröjer.

Nu är det inte troligt att de ens behöver nyttja vår hall då de säkert inte går upp och skulle så ske finns väl en ombyggd hall i Karlskrona som då borde vara ledig.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Aldrig TAIF i Vida. För inga pengar i världen. Går de upp får de lösa det själva. Vi som varit med sedan innan 97 vet turerna med Taifare.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Jag har varit med sedan långt innan 97 och har Inga problem med taif eller några andra heller. Men som tur är har alla rätt att ha en egen uppfattning. I annat fall får det bli Nordkorea.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jocke86 wrote:Aldrig TAIF i Vida. För inga pengar i världen. Går de upp får de lösa det själva. Vi som varit med sedan innan 97 vet turerna med Taifare.

Lite så jag känner med. Hade vi vänt på det, så hade de aldrig hjälpt oss. Inte för alla pengar i världen.
Jag känner noll sympati för dem. De är slask och ska inte få känna sig hemma i vår fastighet av världsklass.

Sen gillar jag inte kortsiktiga lösningar, hur de än vrider och vänder på det, så måste de ha en egen arena någon dag.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Baker wrote:Jag har varit med sedan långt innan 97 och har Inga problem med taif eller några andra heller. Men som tur är har alla rätt att ha en egen uppfattning. I annat fall får det bli Nordkorea.
Klart du får ha en egen åsikt [WHITE SMILING FACE]. Mina problem med TAIF grundar sig på personliga erfarenheter. Sedan blir det inga bra affärer mellan "Fiender". Vi ska inte glömma hur illa vi tycker om TAIF, så hatar de oss ännu mer.

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Här känner jag mest att jag kan tacka ja till att dom hyr iom att jag egentligen vet att de aldrig, aldrig, aldrig skulle gå med på detta. Då hyr de nog hellre av KHK. Skulle vara en bättre deal för båda dessutom, för isf vore det väl förmodligen på just khk's bekostnad taif skulle spela i shl och khk är redan nu i ekonomisk kris.
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

smashinlovely wrote:Här känner jag mest att jag kan tacka ja till att dom hyr iom att jag egentligen vet att de aldrig, aldrig, aldrig skulle gå med på detta. Då hyr de nog hellre av KHK. Skulle vara en bättre deal för båda dessutom, för isf vore det väl förmodligen på just khk's bekostnad taif skulle spela i shl och khk är redan nu i ekonomisk kris.
Äntligen någon som fattar...
#10 Duchon
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

Klonis wrote:Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy
Ja hur blir det där egentligen
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Mackan75 wrote:
Klonis wrote:Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy
Ja hur blir det där egentligen
Det är väl bara att ställa lite krav i kontraktet om de skulle vilja hyra VIDA. När de har hemmaplan är sektion H, G och F vårat. När vi har hemmaplan får de hålla till godo i buren. Man får tänka lite som när 08-klubbarna möter varandra, varsin kortsida.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Västra stå skulle aldrig ens kunna vara öppet för diskussion om vilka som står där oavsett match. Sen undrar man ju hur ja-sägare tänkt. Tack och lov att en sån infekterad diskussion aldrig behöver tas i ens med handskar. Mamma mia.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Hur ja-sägare tänkt är väl ganska uppenbart, eller? Köper också fullt ut de som inte tycker att det är öppet för diskussion.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nej direkt uppenbart är det knappast, antingen gillar man .... eller älskar man lite mer pengar. Tänkte mer på hur man tänkt efter det. Tror inte jag behöver vidareutveckla, låt fantasin flöda..rejält.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Låt dom hyra svindyrt med förbehållet att VS är vårt oavsett hemma/borta!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Betalning i förskott, TACK! :evil:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

För oss som gillar både TAIF och Lakers så är det ju en win-win. =)
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lite synd att du inte har några kompisar på andra sidan, annars kunde ni ju hejat åt båda håll. :D
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Tyckte först det här var för osannoligt för att ens disskutera men har märkt att TAIF-stödet är större än vad jag trodde så kunde inte hålla käften.

Jag förstår faktiskt inte hur ni ja-sägare tänker. Vida arena för mig är som ett andra hem och jag skulle aldrig hyra ut mitt hem till några där hatet är så stort och dessutom ömsesidigt.

Hur skulle man någonsin kunna lita på att Tingsryd ens skulle betala hyran efter alla deras ekonomiska problem?

Hur skulle man kunna lita på att TAIF supportrarna inte kommer vandalisera Växjö dekorationen i arenan matchdagar mot andra lag?

Ska vi ge TAIF tillträde till souvenirshoppen, materialarnas rum och andra rum "bakom kulisserna?

Ska vi verkligen HORA ut oss till TINGSRYDS AIF och ge dom en biljett till SHL?

Nej det är klart som han vi inte ska.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Var inte orolig, kommer inte bli aktuellt. Tror inte Lakers vill reta upp supportrar och publik till den graden.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Som jag sa innan - visst, jag kan tänka mig att hyra ut. Men det ska kosta fan.

Dock kvarstår ju deras problem: De behöver en egen arena. En by, som Tengsry, kommer aldrig kunna ha en arena med rätt kapacitet. Bättre de skänker bort platsen istället.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

Om man bara ser på det ekonomiskt. Så skulle lakers känna en bra slant på detta
då lakers äger arenan så borde lakers driva barer restuanger mm plus hyran,
och skulle något gå sönder så måste taif betala det.

Ser inte problemet faktiskt bara straffet att taif måste spela sina matcher i våran borg hadde jag skrattat lite åt
sedan alla taifare som lovat dyrt och heligt att aldrig sätta sin fot i vida arena :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Mackan75 wrote:Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet
Dock får han ju en Vida Arena för det priset, ingen National Arena med 20k i kapacitet :asshole:
Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

Svartvadet wrote:
Mackan75 wrote:Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet
Dock får han ju en Vida Arena för det priset, ingen National Arena med 20k i kapacitet :asshole:
Hahaha det var mer på skoj, du vet sånt man får ta med en nypa salt så spekulera inte nu Svartvadet och börja sprida mer pinsamma rykten :oops: :oops: :oops:
Har ju sagt till dig att skaffa ett liv du vet flytta ut från pojkrummet göra något med ditt patetiska lilla liv :bash:
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

I hur många år delade DIF och AIK på Globen?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Mackan75 wrote:
Svartvadet wrote:
Hahaha det var mer på skoj, du vet sånt man får ta med en nypa salt så spekulera inte nu Svartvadet och börja sprida mer pinsamma rykten :oops: :oops: :oops:
Har ju sagt till dig att skaffa ett liv du vet flytta ut från pojkrummet göra något med ditt patetiska lilla liv :bash:
Ironi är inte din starkaste sida ser jag?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

noneedforaname wrote:I hur många år delade DIF och AIK på Globen?
Inte det minsta relevant som jämförelse. En arena ägd av ett privat arenabolag delades med 2 lag från samma stad.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

mollers wrote:Tyckte först det här var för osannoligt för att ens disskutera men har märkt att TAIF-stödet är större än vad jag trodde så kunde inte hålla käften.

Jag förstår faktiskt inte hur ni ja-sägare tänker. Vida arena för mig är som ett andra hem och jag skulle aldrig hyra ut mitt hem till några där hatet är så stort och dessutom ömsesidigt.

Hur skulle man någonsin kunna lita på att Tingsryd ens skulle betala hyran efter alla deras ekonomiska problem?

Hur skulle man kunna lita på att TAIF supportrarna inte kommer vandalisera Växjö dekorationen i arenan matchdagar mot andra lag?

Ska vi ge TAIF tillträde till souvenirshoppen, materialarnas rum och andra rum "bakom kulisserna?

Ska vi verkligen HORA ut oss till TINGSRYDS AIF och ge dom en biljett till SHL?

Nej det är klart som han vi inte ska.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Har inget med Tajf-stöd att göra - tvärt om!

Kan iofs inte heller säga att jag hatar tajf! Däremot har jag ingen som helst respekt för dem efter att på nära håll sett hur de "fostrar" sina barn och ungdomar in i det hat du beskriver!
Det är en rakt igenom patetisk förening och jag tycker uppriktigt synd om de barn som tvingas genomgå denna "hjärntvätt"!

Sen är väl alla horor? Handlar ju bara om antal nollor...

För mig kan tajf gärna hyra Vida men det ska vara äckligt dyrt för dem!
Förskottsbetalning ser jag som självklart!
Det om nåt skulle svida i de inavlade banjospelarnas hatiska hjärtan!

Skulle de (vilket naturligtvis är högst troligt) vandalisera så är det bara att skicka notan och säga upp kontraktet! DÅ får de riktigt feta problem :)
Jck
Forumamatör

Post by Jck »

Skulle Växjö kräva de summor som diskuteras i den här tråden samt förskottsbetalning så skulle Tingsryd kursa 12 gånger om innan dom gjorde sin första SHL-match.

Däremot att man direkt får en del av biljettförsäljning i samband med varje match är mer genomförbart men en hockeyförening i allmänhet, och Tingsryd i synnerhet, har definitivt inte råd att betala en hyra i förskott innan några intäkter.

Min poäng är att ska detta ens vara värt att diskutera får man hålla sig till verkligheten :)
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Har ni glömt en liten sak här? Utan Taif hade Växjö inte varit där dom är idag.
Från början så tog Växjö ganska så rejält många spelare från ett visst grön vit lag däribland en vis Jakobsson.
Och jag tycker faktiskt att det skulle vara väldigt häftigt med två lag i Vida Arena. Lakers ska självklart ta betalt för det. Men det hade varit mycket folk på varje match och det skulle spelas match varannan dag i Vida.
Tänk alla derbymatcher mot Taif. Visst att det finns en vis rivalitet mellan Växjö och Hv MEN den blir aldrig så hög som mellan Tingsryd och Växjö.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Stupet wrote:Har ni glömt en liten sak här? Utan Taif hade Växjö inte varit där dom är idag.
Från början så tog Växjö ganska så rejält många spelare från ett visst grön vit lag däribland en vis Jakobsson.
Och jag tycker faktiskt att det skulle vara väldigt häftigt med två lag i Vida Arena. Lakers ska självklart ta betalt för det. Men det hade varit mycket folk på varje match och det skulle spelas match varannan dag i Vida.
Tänk alla derbymatcher mot Taif. Visst att det finns en vis rivalitet mellan Växjö och Hv MEN den blir aldrig så hög som mellan Tingsryd och Växjö.
Det sista du säger är sant...vilken rivalitet det skulle vara .....

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Post Reply