Taif
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Taif
Inte riktigt.
http://www.smp.se/sport/politikerna-sag ... t-forslag/
http://www.smp.se/sport/politikerna-sag ... t-forslag/
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
SHL har aldrig varit sämre???? Vi har inte förlorat speciellt många spelare i ligan från förra säsongen, medan det däremot har återkommit en mängd spelare från bl.a KHL. Magnus Nygren, Ilkka Heikkinen, Richard Gynge, Patrick Thoresen, Jimmie Ericsson, Jonas Holös, Andreas Thuresson, Martin Thörnberg m.fl. Ligan har blivit bättre jämfört med i fjol. Vi får se till våren hur HA står sig mot SHL. Facit får vi då!nature wrote:Inte räcker till? När Karlskrona är på god väg till att bli tidernas sämsta nykomling.....
SHL har aldrig varit sämre
Modo, Rögle, Malmö, karlskrona är ju urusla
Jämför med tiden vi gick upp. Modo och Södertälje då var klassen bättre än dessa
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

SHL har aldrig varit sämre???? Vi har inte förlorat speciellt många spelare i ligan från förra säsongen, medan det däremot har återkommit en mängd spelare från bl.a KHL. Magnus Nygren, Ilkka Heikkinen, Richard Gynge, Patrick Thoresen, Jimmie Ericsson, Jonas Holös, Andreas Thuresson, Martin Thörnberg m.fl. Ligan har blivit bättre jämfört med i fjol. Vi får se till våren hur HA står sig mot SHL. Facit får vi då!nature wrote:Inte räcker till? När Karlskrona är på god väg till att bli tidernas sämsta nykomling.....
SHL har aldrig varit sämre
Modo, Rögle, Malmö, karlskrona är ju urusla
Jämför med tiden vi gick upp. Modo och Södertälje då var klassen bättre än dessa
Så är det med det, som det

Rögle, Modo, Karlskrona håller lägre klass än förra säsongens LIF
Malmö ligger på deras nivå.
Spelmässigt är det bara Frölunda som håller bra klass. Inget annat lag imponerar nämnvärt i ligan. Inte förvånande heller att det är bara Frölunda som är kvar i CHL av SHL lagen.
Malmö ligger på deras nivå.
Spelmässigt är det bara Frölunda som håller bra klass. Inget annat lag imponerar nämnvärt i ligan. Inte förvånande heller att det är bara Frölunda som är kvar i CHL av SHL lagen.
-
- Forumdemon
Taif går som tåget (inte ett sj-tåg då) i allsvenskan och det är halvfullt i hallen. OK för att det är ett litet samhälle men med tanke lokalpatriotismen där så borde det vara fullsatt hela tiden nu. och jag som tycker det är för dåligt att vi inte snittar 5k med ett lågpresterande lag.
-
- c/o LL´s Forum
Dyrt att gå på hockey här
Kommunalråd i Tingsryd kontaktar SHL om arenakravet
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sma ... r-for-hoga
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sma ... r-for-hoga
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Det ska bli intressant att se om dom rent sportsligt tar sig hela vägen. Trots att jag inte har mycket över för TAIF, så måste jag ändå säga att jag är imponerad att de med den "billiga" truppen presterat så bra. Gruppen måste vara otroligt homogen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumdemon
Nästan så jag skämdes när jag kände en liten glädje när taif precis vände match 5. E nåt med David vs Goliat grejen som stället till det för mig. Tycker ungefär lika illa om AIK som TAIF så nu känns det rätt att "heja" på de gröna
-
- Forumdemon
Med risk att låta för engagerad och konspiratorisk så tror jag domarna rättar till situationen snabbt
-
- c/o LL´s Forum
Taif hade haft chansen om man hade slagit ut AIK och fått KHK, för Modo hade de fan inte slagit ut. Synd om bygden men för klubbens bästa var nog det här det rätta. Tror klubben får reda upp med ekonomin och på sikt bygga en ny arena om de nu på allvar menar att de är ett lag för SHL.