Crabb-effekt direkt och ingen Hudashow för första gången denna säsongen eller fortsätter Lakers på inslagen väg?
Vem faller lättast, torpet eller hudas? Frågorna är många så lika bra att starta tråden i tid denna gången
http://www.vaxjolakers.se/artikel/70655/
Crabb "förhoppningsvis" klar till Örebro. Tänker att vi förmodligen får vänta på Crabbeffekten till mötet med Bandyklubben från Ängelholm.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
En klart starkare offensiv insats än tidigare. Forechecking finns helt plötsligt med i repetoaren. Men defensiven måste ju stabiliseras, Lundgren saknas för mycket. Heikkinen vill jag minnas som bättre defensivt förra gången han var här, eller var det pga backpartnern.
Lakershjärta71 wrote:Det blev en dyrbar utvisning med för många spelare..
Hur var Crabb? Det känns ju inte som att Hillding är rätt kedjekompis..
Tycker han såg riktigt bra ut. Tacklade, krigade och vann dueller. Hela kedjan fick ett lyft + att de andra kedjorna lyfte sig. Kan bli riktigt bra när Alex är tillbaka och ökar konkurrensen i truppen ännu mer.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Tycker att 22 har gjort det bra i sin roll hela säsongen. Jobbig att möta och vinner mycket puck. Han saknar finess när han kommer in i boxen men i övrigt inget att klaga på. Honom ska vi inte släppa någonstans
Det stora problemey dagens match var ju dock fortfarande spelet i egen zon. Sanslöst vad det går att röra ihop det för sig och sedan bli helt stillastående efter att motståndare vunnit puck och satt upp ett spel. Känns som rädslan för att göra misstag orsakar misstag så att säga.
Tyckte även Torpet gjorde en helt godkänd insats. Släpper på tok för mycket returer och är alldeles för ivrig med att hålla igång spelet, men väldigt följsam och tät i övrigt denna matchen. Många av alla grava misstag i försvaret hade kunnat straffat sig mycket hårdare i denna matchen.
Gillar det jag ser i Crabb, honom kommer vi ha nytta av denna säsongen. Nog många som kommer irritera sig över honom och precis en sådan spelare som #22 ska lära sig av.
Men varför kör man #67 i boxplay? Är inte han en offensiv back?
defence wrote:Varför skicka in Rahm om han är "katastrofalt dålig" ?
Gemene man bör förstå syftet med föregående inlägg, men såklart finns det undantag. Redigerade inlägget om du vill läsa det på nytt. Eric Martinsson är katastrofalt dålig och behöver skeppas iväg från vår förening.
Om vi utgår ifrån var vi faktiskt står just nu så känns det som att det går sakta men säkert framåt.
När man hamnat i den situationen där vi befinner oss så gäller det att göra små förbättringar hela tiden och det känns som att man lyckats med det. Förhoppningsvis förstärks truppen ytterligare framöver vad det verkar.
Säsongen är ung ännu och man börja se en liten ljusglimt i horisonten åtminstone. Men det är mycket arbete kvar innan vi är där vi vill vara.