Växjö Lakers-Frölunda 1/10
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers-Frölunda 1/10
Revansch ikväll
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Växjö Lakers-Frölunda 1/10
Har svårt att se hur vi ska kunna rubba Frölunda
Går in i matchen med 0 förväntningar
Går in i matchen med 0 förväntningar

börjar lika bra som vanligt 1-3
Gynge känns ju helt bortkastad i denna tunna trupp, sjukt synd då han verkligen levererat hittills
3-12 i skott på mål
Det är här håller inte
Det är här håller inte
Detta måste vara den sämsta perioden vi någonsin gjort sen vi gick upp? ser helt ärligt ut som ett AS lag möter ett SHL lag. Man kan knappt fatta att vi faktiskt är svenska mästare. Vad håller spelarna på med?
Glest på läktaren också....
Glest på läktaren också....
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Vi håller inte på den här nivån. Kommer bli kval om det inte blir några förändringar! 

Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Är det juniorerna som spelar för Frölunda i kväll också ?
Något måste göras och det snabbt!
Skickat från min SGP321 via Tapatalk
Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Nihlstorp kan de ju sparka, bättre med en plint i mål!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Jag håller med om Nihlstorp. Agerande vid 2-4 måste föranleda både drogstester och utredning om eventuell inblandning i en spelskandal. Jag har aldrig sett en målvakt agera så konstigt och då har jag ändå sett en del knas. Varför beslutar han sig för att tackla Murphy som har full koll på sin spelare? Detta var droppen som fick min bägare att rinna över. Skicka!
Härligt nu är vi sist igen
Det går inte bra nu kan man säga. Rent o skärt pisslag för tillfället. Ta tillbaks Andrén och bänka Nihlstorp tills vidare.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Nästa år får vi kanske se Tingsryd i Vida smaka på den
Mickeman Tror du verkligen Taif avancera till SHL till nästa säsong
och angående Nihlstorps agerande vi 2-4 målet ja vad fan säger man....Murphy skulle gjort vad våran allas Håkan Lönngren sa ( skulle man fört en klubbjävel rätt mellan ögonen på han så hade inte gjort om det fler gånger )
Skämt åsido tror inte man behöver vara raketforskare för att räkna ut att minst 2 av 3-4 ny spelare blir klara nästa vecka.........

och angående Nihlstorps agerande vi 2-4 målet ja vad fan säger man....Murphy skulle gjort vad våran allas Håkan Lönngren sa ( skulle man fört en klubbjävel rätt mellan ögonen på han så hade inte gjort om det fler gånger )
Skämt åsido tror inte man behöver vara raketforskare för att räkna ut att minst 2 av 3-4 ny spelare blir klara nästa vecka.........
-
- Forumentusiast
Det måste kännas märkligt för Steen att sitta på bänken och inse att det måste krävas en hjärtattack på Nihlstorp för att han skall blir förstemålis i Lakers!!!!
Men skall man vara helt ärlig var det inte bara Nihltorps fel. Förvarsspelet är obefintligt. Obegripligt att det kan ändra sig så från i våras....

Men skall man vara helt ärlig var det inte bara Nihltorps fel. Förvarsspelet är obefintligt. Obegripligt att det kan ändra sig så från i våras....
Motivation slår klass...
Men summan av kardemumman ÄR ju att VLH (Henrik Evertsson) signat en av SHL's bäst betalda målvakt.
Hade Torpet INTE stått så hade det också blivit ifrågasatt. (Tyvärr)...
Detta är ett momentum (status quo) som är förbannat alarmerande och som VLH snabbast möjligast måste ta itu med. Denna taffliga inledningen kan ju inte kommit som en blixt från klar himmel.
PUNKT!
Hade Torpet INTE stått så hade det också blivit ifrågasatt. (Tyvärr)...
Detta är ett momentum (status quo) som är förbannat alarmerande och som VLH snabbast möjligast måste ta itu med. Denna taffliga inledningen kan ju inte kommit som en blixt från klar himmel.
PUNKT!
Ja, båda målvakterna vi har måste stå. Men just därför måste Nihlstorp lämna truppen. Vi har också en ny mv-tränare efter ubåtsdesignern som måste ifrågasättas.
Cyklopet Roger Rönnberg har ett bitskt, smart och ironiskt munläder. Jag tycker om det men blir samtidigt irriterad när han verbalt (med all rätt...) urinerar på Mitt lag.
I första eller om det var i andra periodpausen så sa han något i stil med;
"...detta är ju en bra träningsmatch..."
På presskonferensen;
"...jag tycker att våra JUNIORER gör det bra mot de regerande SVENSKA MÄSTARNA..."
En kaxig typ den däringa Rönnberg. Jag hoppas att han får sota för sin dumma trut framöver...
I första eller om det var i andra periodpausen så sa han något i stil med;
"...detta är ju en bra träningsmatch..."
På presskonferensen;
"...jag tycker att våra JUNIORER gör det bra mot de regerande SVENSKA MÄSTARNA..."
En kaxig typ den däringa Rönnberg. Jag hoppas att han får sota för sin dumma trut framöver...
Vet inte hur man sammanfattar detta men droger och spelskandaler kan inte vara långt från sanningen.
Och skavsåret verkar sprida sig till alla kroppsdelar…
Kul att några på isen gav det en chans åtminstone.
Och skavsåret verkar sprida sig till alla kroppsdelar…
Kul att några på isen gav det en chans åtminstone.
Tror inte vi har vunnit 10 sargdueller sen Lajunen och Johnsson försvann det var väl lika många som dom förlorade tillsammans på hela säsongen....
Vinner vi inga man man situationer så skapar vi inga lägen heller. Nä dom som kommer (och det kommer att komma) måste har styrka i närkampsspelet som signum i första hand. Lirare har vi redan gott om, riktiga jobbiga jävlar har vi i dagsläget dåligt med.
Inte ens Varakas eller Laakso vill gå in i hetluften utan bara duttar lite försynt i duellerna...
Jag ser hellre en en 2:a i utvisningsbåset för roughing än en för hakning. Nä smäll på och led laget med en fet jävla tackling som visar att nu jävlar är det nog..
Vinner vi inga man man situationer så skapar vi inga lägen heller. Nä dom som kommer (och det kommer att komma) måste har styrka i närkampsspelet som signum i första hand. Lirare har vi redan gott om, riktiga jobbiga jävlar har vi i dagsläget dåligt med.
Inte ens Varakas eller Laakso vill gå in i hetluften utan bara duttar lite försynt i duellerna...
Jag ser hellre en en 2:a i utvisningsbåset för roughing än en för hakning. Nä smäll på och led laget med en fet jävla tackling som visar att nu jävlar är det nog..
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Delar din uppfattning. Utom när det gäller Varakas kanske. Tycker han trycker till när han kan. Men han har aldrig spelat i finska landslaget (det jag kallar EHT-nivå) så då hinner man inte alltid med. Skönt att vi ändå har några som inser att deras kroppar är till för närkontakt, Rydahl exempelvis. Men de vi har är ännu inte sk bärande spelare. AJ undantaget.