Hyllningen av laget på stortorget

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Dannedd
Forumproffs

Hyllningen av laget på stortorget

Post by Dannedd »

Var det bara jag som tyckte att hyllningen i fredags sög?
Vad hände med spelarpresentationen som man så brukligt brukar ha? Spelarintervjuerer? Tacktal från spelare?
Och musiken tycker jag var under all kritik... Och pejja, vad fan....
Blir så mycket smygreklam och politik, var så j-a drygt....

Nä, nu får detta planeras så att det är klappat och klart till nästa år!
#10 Duchon
Härmapan
c/o LL´s Forum

Re: Hyllningen av laget på stortorget

Post by Härmapan »

Håller med!

Tycker det var katastrofdåligt!

Fokus låg på landshövdigar, kronofogdar och borgmästare och fan och hand mormor istället för på Lakers!

Ingen känsla alls och när spelarna kommer ut drar man igång bengaler precis framför scenen så att det tar 3-4 minuter innan de över huvud taget syns?

Och att man tar dit Tajf-Peje som konferencier...?

Musiken säger jag inget om då jag är partisk men varför plockade man inte upp Coffe på scen så att han kunde köra några ramsor?
Ingen av de som var på scen och pratade har ju någon koppling eller känsla för laget...

Obegripligt upplägg?
Jag blev grymt besviken på alltihop!

Totalt antiklimax!
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

När jag menade musiken under all kritik så menade jag en viss Ola Salo...
#10 Duchon
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ok, tycker dock att We are the champions var helt ok!
Däremot var väl vissa av de andra låtarna sådär...

Tycker också generellt att det var för mycket musik!
Hade velat höra mer av spelarna istället!
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Äntligen! Tycker verkligen det var fail på den, och håller helt med ovanstående.

Tänk om nån gett mikrofonen till coffe och han sagt något i stil med, när vi ändå är här så många så skapar vi något som alla i Växjö minns. Nu kör vi "alla ni som älskar lakers hoppar hey".
Hela torget hade ju för böveln gungat!! Stämningen gick och ta på men det blev inget cresendo, mer än ett litet när Hallam tog mikrofonen.
Och nästa år/gång får gärna brandkåren släcka det som förstörde halva festen för ca 14990 av 15000 pers.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Skulle inte bli förvånad om de som chefade för eventet inte vet vem coffe är. Trist att folk hos kommunen utan fingertoppskänsla sköter nått som kunde blivit en härlig fest och gör det till ett drygt sömnpiller. Nä, blir det fler guldfiranden hoppas jag man låter lakers organisation stå för programmet, de vet ju iaf vad folk vill se.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ja, detta blev totalt antiklimax. Det roligaste var när rhett sjöng på Blink -182

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, det var ju enda gången det lyfte lite...

Och som nån sa; upp med Coffe på scen o köra några organiserade ramsor!
Hade varit sjukt mäktigt!

Nu blev det liksom ingenting...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja det sög fullständigt. Långa tråkiga tal. Ingen tändning för fem öre. Laget som gjort detta otroliga kom helt i skymundan. Och det va inte rökens fel. Röken va ju det ända som höll klass. Läcker inramning. Resten va ju katastrof.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Nä, röken var snygg men gjorde att man inte såg ett skit, vilket blev irriterande efter en stund!
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Tror de sex personer som trängde sig förbi mig för att komma undan röken har en annan uppfattning (då var det bara där jag stog, det fanns plötsligt mycket mer plats längst fram när röken blåst bort). Det är inte skitkul att hamna mitt i krutstanken, men bengalbrännare brukar ju inte tänka så mycket på alla andra :). Själv stog jag mest och hostade och blundade för att slippa röken i ögonen. Tack för upplevelsen. Plockade aska ur kavajen hela kvällen.

Att pctflaggan blev sönderbränd säger väl en del om riskerna med såna små jippon, men vad vet väl jag. Läktarkultur osv.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Dannedd wrote:När jag menade musiken under all kritik så menade jag en viss Ola Salo...
Håller med..jag är igen stor fan av Salos skrålmusik. Jag gissade att Måns skulle uppträda och sjunga sin Heroes..
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Det är som vanligt (överallt, inte bara i Växjö), fantasilöst och inrutat i intrampade mönster.
- Vi måste ju för fan ha en artist! Nån känd!
- Ring Salo!
- Ja, för helvete, det kan inte gå fel!

Det är just det. Det kan inte gå fel.

Jag hade mycket hellre sett ett band, vilket som helst, som repat in hejaramsor och kört med publiken i fyndiga arrangemang och medleyn med generöst distade gitarrer. Vilket halvkompetent band som helst fixar det på en dag. 10 minuter av det och publiken är igång. Det kan gå fel. Men går fel blir det ändå givande, närvarande.

Salo och coverbandet är ju helt i sin ordning i sig. Men man börjar klia sig i huvudet efter ett tag:
- Vänta nu...Salo...blandade oldies...och...och Lakers där uppe i residenset. Vad..eller...ja...jo...

Nån säger nåt till nån annan om att:
- Han är ju duktig den där Salo.
- Ja, tänk att han är från Växjö. Precis som Lakers.
- Jag med.
- Och jag med.
- Tänk att vi vann SM-guld.
- Håll käften! Jag lyssnar på Salo.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

rawspont wrote:Det är som vanligt (överallt, inte bara i Växjö), fantasilöst och inrutat i intrampade mönster.
- Vi måste ju för fan ha en artist! Nån känd!
- Ring Salo!
- Ja, för helvete, det kan inte gå fel!

Det är just det. Det kan inte gå fel.

Jag hade mycket hellre sett ett band, vilket som helst, som repat in hejaramsor och kört med publiken i fyndiga arrangemang och medleyn med generöst distade gitarrer. Vilket halvkompetent band som helst fixar det på en dag. 10 minuter av det och publiken är igång. Det kan gå fel. Men går fel blir det ändå givande, närvarande.

Salo och coverbandet är ju helt i sin ordning i sig. Men man börjar klia sig i huvudet efter ett tag:
- Vänta nu...Salo...blandade oldies...och...och Lakers där uppe i residenset. Vad..eller...ja...jo...

Nån säger nåt till nån annan om att:
- Han är ju duktig den där Salo.
- Ja, tänk att han är från Växjö. Precis som Lakers.
- Jag med.
- Och jag med.
- Tänk att vi vann SM-guld.
- Håll käften! Jag lyssnar på Salo.
Så jävla bra! =)
#10 Duchon
utep
Forumentusiast

Post by utep »

Kan bara hålla med alla i tråden... Totalt värdelös tillställning ovärdig våra hjältar.
Det var mycket bättre senast, när vi gick upp i SHL.

Såg dock att Öman lovade på twitter att han skulle ta tag i taktpinnen nästa gång och ordna nått vettigt, så nästa år blir det nog bättre! :twisted: :twisted: :twisted:
2015
Post Reply