Semifinal 5:7 Frölunda
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Semifinal 5:7 Frölunda
Tror vi blir klara för final redan imorgon. Såg riktigt bra ut senast i alla bemärkelser.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Re: Semifinal 5:7 Frölunda
Ryan Lasch tillbaks?
Endast 6000 biljetter sålda tydligen. Det sänder ju inga bra signaler till frölundaspelarna när inte ens deras fans tror på dem. Som motståndarlag är det ju ganska tacksamt att spela inför ett halvtomt Scandinavium.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Blir en tuff match. Men är säker på att final är ett faktum efter dagens batalj.

Om Torpet gör vad som förväntas och om domarna håller en lika bra nivå som tidigare - då blir det final. Knutarna gällande ineffektiviteten har börjat släppa men siktet måste putsas till.
Jag har en bra känsla.
(en sak som vlh har lyckats med är framför allt att pulvrisera lundqvists roll-/kedja på isen. likadant var det mot örebro där deras tongivande spelare blev helt bortplockade. bra coachat som fan)
Jag har en bra känsla.
(en sak som vlh har lyckats med är framför allt att pulvrisera lundqvists roll-/kedja på isen. likadant var det mot örebro där deras tongivande spelare blev helt bortplockade. bra coachat som fan)
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Inledningsvis ser Lakers osynkat ut och stundtals ser det mest ut som de spelar på resultatet. Sen vill jag inte se att våra backar sjunker ner så djupt ner i egen zon och bjuder Frölunda på ytor. Rätt som det är så smäller det där bakom Torpet. Vi måste täppa till i mittzon bättre.
Last edited by Lakershjärta71 on 6 April 2015, 15:46, edited 1 time in total.
Börja med att bänka Martinsson
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Håller med ang Martinsson. Han kan göra det bättre i utvisningssituationen.
Dom ser lata ut idag
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Frölunda har startat bäst.
Om det beror på VLH's inställning låter jag vara osagt. Men definitivt lite pampersvarning från vår sida i första perioden.
Torpet gör det jättebra hittills. Tack och lov.
Om det beror på VLH's inställning låter jag vara osagt. Men definitivt lite pampersvarning från vår sida i första perioden.
Torpet gör det jättebra hittills. Tack och lov.
Tamt...
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Varför i h-e låter vi FHC få glida in obehindrat i vår zon varje gång??? 
-
Läktarexperten
- Forumentusiast
Sömnigt idag.....som tur är verkar Nilstorp ha en riktigt bra dag!
Motivation slår klass...
Jaha, nu filmar de till sig matchen på en klockren tackling...
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Skulle du ha sagt likadant om det hade varit en Lakers spelare? Eller hur va?Härmapan wrote:Jaha, nu filmar de till sig matchen på en klockren tackling...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Säger det samma... Men är han tillbaks i spel så säger jag ngt som inte är lämpligt!
Prällen kan ju inte hjälpa att han är två skitar högre än den tvåskitaren som han proppar. Sjöberg säger att tacklingen riktas mot huvudet. Kikar han på reprisen efter matchen så kommer han få en annan uppfattning. Skrinnar Görtz in på isen i tredje så blir det än mer pinsamt.
Tråkigt att både Prällen och Kiiskinen är satta ur spel.
Strategi från Rönnberg? Tanken är inte helt tokig. Jag skulle inte bli förvånad iaf.
Vinn nu för fan så att vi får se en lipande Rönnberg på press. och skyller på främlingslegion VLH - trots att VLH lirade andra halvan med en spelare mindre. Frölunda som ska vara så vältränade!
Hoppas!!!
Tråkigt att både Prällen och Kiiskinen är satta ur spel.
Strategi från Rönnberg? Tanken är inte helt tokig. Jag skulle inte bli förvånad iaf.
Vinn nu för fan så att vi får se en lipande Rönnberg på press. och skyller på främlingslegion VLH - trots att VLH lirade andra halvan med en spelare mindre. Frölunda som ska vara så vältränade!
Hoppas!!!
Känns som vi kunde förbjuda tacklingar , är bara för trist detta. Fan vad jag tycker illa om Rönnberg , kommer på mig själv att fullkomligt hata fanskapet
Nä, han filmar nog inte, han slår ju huvudet i isen!Lakershjärta71 wrote:Skulle du ha sagt likadant om det hade varit en Lakers spelare? Eller hur va?Härmapan wrote:Jaha, nu filmar de till sig matchen på en klockren tackling...
Tycker du att det är något som helst fel på tacklingen? Eller hur va?
Förlorar alla närkamper idag
Nollade mot detta pisslag. Sjukt besviken...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Nu gäller det fan att tagga till på onsdag 
INEFFEKTIVITET!!!
Fy faaan...
Fy faaan...
-
Läktarexperten
- Forumentusiast
Vart tog laget som spelade i lördags vägen? Inte mycket kvar av det spelet.
Nilstorp har en akilles-häl, det är att släppa in mål mellan benen. Är det scoutat av motståndarna eller tillfällighet?
Nilstorp har en akilles-häl, det är att släppa in mål mellan benen. Är det scoutat av motståndarna eller tillfällighet?
Motivation slår klass...
Hur kan man lyckas med bedriften och bränna så många öppna lägen som Vi hade i tredje?
Helt jävla obegripligt och oförsvarbart.
Snacka om att lyckas med bedriften att (kanske) fitt...musa bort en finalplats på ren jävla lojhet!
Helt jävla obegripligt och oförsvarbart.
Snacka om att lyckas med bedriften att (kanske) fitt...musa bort en finalplats på ren jävla lojhet!
Nä då, vi tar detta på onsdag
Syntes från start att man inte var påkopplade. Säkerhetsavstånd och allmänt lojt. Kass hockeymatch från början till slut. Förväntar mig ett hemmalag som är 3 klasser bättre på onsdag än man presterade idag.
Skulle det mot förmodan bli avstängning för Welch kan man lägga ner hockeyn här och nu. Men så jävla snedögda kan väl inte ens lotterinämnden vara om domarna nu skulle ha den dåliga smaken att ens ta det dit. Man har väl i så fall en bagare, en receptionist, en revisor och en lastbilschaufför eller nåt liknande som skall lotta utgången. Regelboken och tolkningarna måste ses över till nästa år, om inte annat för trovärdighetens skull.
Skulle det mot förmodan bli avstängning för Welch kan man lägga ner hockeyn här och nu. Men så jävla snedögda kan väl inte ens lotterinämnden vara om domarna nu skulle ha den dåliga smaken att ens ta det dit. Man har väl i så fall en bagare, en receptionist, en revisor och en lastbilschaufför eller nåt liknande som skall lotta utgången. Regelboken och tolkningarna måste ses över till nästa år, om inte annat för trovärdighetens skull.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
..han knappt avsluta innan domarna ändrade till matchpenalty för Welch och avstängd i nästa match. Nu har jag tappat tron på svensk hockey iaf. Jävla muppar som ska styra utvecklingen. Beklämmande.
Satans tragiskt för hela sporten. Säsongens tackling alla kategorier döms, helt obegripligt, som regelvidrigt. Att de dessutom ändrar det till match gör mig förbannad. Domarnas magkänsla när tacklingen skedde var att den var schysst eftersom ingen reagerade då. Avgå alla!
Gissar att de har Erik Gustavsson vs Cam Abbott som rättesnöre här. Liknande situationer, en match avstängning som följd.
Man kan argumentera skillnaderna, renare träff osv, men praxis verkar satt att killar med blicken i isen är fredade.
Man kan argumentera skillnaderna, renare träff osv, men praxis verkar satt att killar med blicken i isen är fredade.
2 fel gör ett rätt? Pinsamt ju...
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Känns nästan som det är skit samma om man vinner eller förlorar när regelverk och tolkningen av parodin
i svensk hockey pekar rakt ner i avgrunden.
i svensk hockey pekar rakt ner i avgrunden.
Frågar du mig håller jag med, men ser man till hur en liknande situation bedömdes i kvartsfinalen förstår jag att de uppgraderar straffet till MP. Pga praxis och att man vill försöka ha en jämbördig bedömningsnivå mellan matcherna.
Här har vi Gustavssons tackling: https://www.youtube.com/watch?v=tPz_r1_Samk
Jämför vi den mot Welch är Eriks tackling riktad rakt mot huvudet, vilket syns om man stannar filmen vid 0:26. Welch tackling är inte riktad rakt mot huvudet, men träffar likväl skallen om än inte i samma utsträckning som Erik Gustavssons gör. I fallet slår Görtz dessutom i huvudet en andra gång och jag har en känsla av att den smällen tar värre än proppen Welch delar ut.: https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 9539214337
Hur som hur är praxis satt och tacklingar rakt framifrån har blivit ett stort no-no.
Här har vi Gustavssons tackling: https://www.youtube.com/watch?v=tPz_r1_Samk
Jämför vi den mot Welch är Eriks tackling riktad rakt mot huvudet, vilket syns om man stannar filmen vid 0:26. Welch tackling är inte riktad rakt mot huvudet, men träffar likväl skallen om än inte i samma utsträckning som Erik Gustavssons gör. I fallet slår Görtz dessutom i huvudet en andra gång och jag har en känsla av att den smällen tar värre än proppen Welch delar ut.: https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 9539214337
Hur som hur är praxis satt och tacklingar rakt framifrån har blivit ett stort no-no.
Domaren säger att Welch siktar mot huvudet, bara där brister ju allting och blir komiskt. Synd att isen är så rackans hård. Blir Noah avstängd för detta så spar jag nog penningarna nästa säsong.
Lakers e det gottigaste
Dessutom föreskriver regelboken att ett utdömt Checking to the head alltid renderar MP i fall av skada.
Dvs om de väljer att döma CttH och spelaren blir skadad så måste de också döma MP.
Dvs om de väljer att döma CttH och spelaren blir skadad så måste de också döma MP.