Semifinal1: Frölunda
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Semifinal1: Frölunda
På söndag så spelas första matchen.
Hur många bussar blir det?
Vad kommer det att kosta?
Hur kommer lakers att spela?
Hur många bussar blir det?
Vad kommer det att kosta?
Hur kommer lakers att spela?
I always tell the truth, even when i lie
Re: Semifinal1: Frölunda
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Den här matchserien kommer se annorlunda ut rent spelmässigt. Frölunda kommer inte lägga lika mycket fokus på att kontrollera vårt spel som Örebro gjorde. Därmed borde RR:s lina synas mer. Oroväckande för oss är att Lundquist sett hetare ut än på mången dar, men vår motsvarighet, Jani Lajunen, är också glödhet. En intressant match i matchen och jag skulle gärna se att coach Hallam försöker ställa de mot varandra. Lite beroende på hur farlig man bedömer Olimb vara. Det ryktas om KHL för norrmannen nästa säsong, men hittills har han varit rätt usel faktiskt. Det blir ofta så i slutspelen för de tekniska backhandflipparna.
Vinner vi målvaktsmatchen blir det final. Gör vi det inte kan det fortfarande bli final, men då kommer det krävas extraordinära insatser från fler än de som klev fram i kvartsfinalen mot Örebro.
Vinner vi målvaktsmatchen blir det final. Gör vi det inte kan det fortfarande bli final, men då kommer det krävas extraordinära insatser från fler än de som klev fram i kvartsfinalen mot Örebro.
Det viktigaste som jag ser det är att vi spelar tufft och rejält för att hindra deras fart. De har väldigt många små spelare och de hatar när man spelar fysiskt på dem. Luleå gjorde detta väldigt bra, men att de sedan var för dåliga offensivt är en annan sak. Tror även första kedjan kommer ha lättare mot Frölunda än mot Örebro. Tror att man börjar med intakta kedjor, men att man byter till samma som nu senast ifall det inte ger frukt. Ska bli fruktansvärt skoj. Hoppas tiden till söndag går snabbt som fan.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi lär väl få dras med både Claeson och Molgan....http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20531901.ab
De dömer semifinalerna:
Huvuddomare:
Tobias Björk, Boden
Pehr Claesson, Alvesta
Wolmer Edqvist, Grums
Morgan Johansson, Ljungby
Mikael Nord, Arboga
Sören Persson, Lidköping
Linus Öhlund, Boden
Patrik Sjöberg, Gävle
2015
Detta visar ju bara på vilken liten konkurrens det är inom domarkåren.
Det är ju inte ett gäng domar-raketforskare som ska hålla i pipan direkt. Morgan "Mogadon" Johansson och Per "Blind" Claesson ska alltså döma semifinalerna.
Jisses...

Det är ju inte ett gäng domar-raketforskare som ska hålla i pipan direkt. Morgan "Mogadon" Johansson och Per "Blind" Claesson ska alltså döma semifinalerna.
Jisses...
Men vi slapp sjökvist !!!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
- Pysslingen
- Forumentusiast
Inte säkert att Claesson och Johansson kommer döma Växjös matcher.
Har bra känsla. Lyckas vi sno denna match tror jag det blir 4-0 eller 4-1 i matcher. FHC känns trötta
FHC har ju haft kniven rejält mot strupen med tanke på att de låg under med 3-1. Inte dåligt att vända det men kan också innebära att de kände sig lite väl nöjda och kanske mentalt inte är 100 i första matchen. Vet att det är proffs men de är människor de också
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Fasiken vad jag hoppas på VLH- SKAIK i final. Om det hade blivit det förra säsongen så vettifan vilka som hade fått skrinna runt med guldhjälmarna.
Både Vi och Skaik spelar bra hockey och matcherna är alltid en frisk fläkt och roliga att titta på.
Men först ska Vi ta oss an Frölunda och det passar oss bra. Att börja på borta is ser jag definitivt inte är en nackdel. Lajunen och Prällen hoppas jag har fått sin roller inpräntade. Torpet måste höja sig ett snäpp och förstasniperna måste ställa in siktet. Backuppen från övriga tre kedjor har varit fenomenal hittills. Kan de hålla samma jävlaranamma och pondus så ser det förbannat bra ut.
Ingen hockey eller snudd på hjärtatack på snart en vecka...
KÄMPA!!!
Både Vi och Skaik spelar bra hockey och matcherna är alltid en frisk fläkt och roliga att titta på.
Men först ska Vi ta oss an Frölunda och det passar oss bra. Att börja på borta is ser jag definitivt inte är en nackdel. Lajunen och Prällen hoppas jag har fått sin roller inpräntade. Torpet måste höja sig ett snäpp och förstasniperna måste ställa in siktet. Backuppen från övriga tre kedjor har varit fenomenal hittills. Kan de hålla samma jävlaranamma och pondus så ser det förbannat bra ut.
Ingen hockey eller snudd på hjärtatack på snart en vecka...
KÄMPA!!!
Last edited by Kloker on 27 March 2015, 19:32, edited 1 time in total.
Bäst och hålla tummarna för att vi ska slippa Morgan o Clas. Känns som om det kan bli en riktigt bra semifinal isåfall. Man blev glad när Sjöqvist blev bortplockad,han höll på och pajja en kvartsfinalserie ordentligt.
Lakers e det gottigaste
Det som känns lite tungt är om Laakso inte kommer till spel!
Han syns inte så mycket men är äckligt tung att möta!
Han syns inte så mycket men är äckligt tung att möta!
Claesson dömmer ikväll så honom slipper vi imorgon. Vet inte om de byter semifinalserie eller om de håller sig till den ena...
#10 Duchon
Härligt när en del amatörbloggare låtsas ha insyn i såväl sin egen klubbs som andra klubbars verksamhet och ekonomi.
http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2015/0 ... mporterat/
Ta gärna del av tramset.....
http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2015/0 ... mporterat/
Ta gärna del av tramset.....
Så Frölunda skulle alltså ha en spelarbudget på 33,6 miljoner. Undrar det jag.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Vilken mupp!
Frölunda hade så sent som 2007, 12 importer! 2008, 11st och 2009, 11 st!
Sen tror jag inte ett skit på att frölunda har 31,5 i spelarbudget!
Tomten sitter bara och svamlar!
Frölunda hade så sent som 2007, 12 importer! 2008, 11st och 2009, 11 st!
Sen tror jag inte ett skit på att frölunda har 31,5 i spelarbudget!
Tomten sitter bara och svamlar!
Hehe dom har väl importerar alla lovande juniorer i Sverige? Knappast från närområdet.
Kommer ihåg när jag spelade hockey och vi var på läger på sommaren och en av våra ledare där var ansvarig för GBG TV-pucklag och han hade fått frågan om vad han tyckte om att FHC hade så många i laget, han sa till oss att de flesta var plockade från andra lag innan. Så egna produkter har de inte haft på länge...
Äbtligen drar semin igång! Kör Lakers!
Äbtligen drar semin igång! Kör Lakers!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Laakso INTE med verkar det som 
Blir Rögle klara idag plockar vi hem Rosen.....
Fan vad mål i egen kasse Sebbe är inne på
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Vad menar du? Han har +9. Martinsson har -6.vlk wrote:Fan vad mål i egen kasse Sebbe är inne på
Fy fan vad dåligt på 1-2
Pratar bara om nu. Var inne på flera mot Örebro och sen stirrar han puck på ettanLakershjärta71 wrote:Vad menar du? Han har +9. Martinsson har -6.vlk wrote:Fan vad mål i egen kasse Sebbe är inne på
"Som vanligt" dominerar vi totalt men ligger under ändå...
Dock har Frölunda mer att fundera över om det fortsätter så här!
Vi borde haft ledningen med 2-3 istället för underläge!
Dock har Frölunda mer att fundera över om det fortsätter så här!
Vi borde haft ledningen med 2-3 istället för underläge!
Vi spelar lite för nätt
-
Läktarexperten
- Forumentusiast
Otroligt bra med kameran och micken på domaren - äntligen får man något försök till förklaring till en del märkliga domslut! Hoppas på mer av den varan framöver även under serielunken!
Tycker frölunda är det bättre laget än så länge. Lakers är alldeles för förutsägbara. Det krävs att man vill (och får) göra lite oväntade aktioner i anfallszon! Se på frölundas pp-mål. Där ägnar man inte all energi på att ställa upp i pp-formation, utan man går på mål för att sätta dit pucken!
Tycker frölunda är det bättre laget än så länge. Lakers är alldeles för förutsägbara. Det krävs att man vill (och får) göra lite oväntade aktioner i anfallszon! Se på frölundas pp-mål. Där ägnar man inte all energi på att ställa upp i pp-formation, utan man går på mål för att sätta dit pucken!
Motivation slår klass...
Lasse Johansson - Nihlstorp 1-0
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Med fyra ordinarie borta i VF borde Lakers ha tagit chansen.
-
Lillklonis
- Forumdemon
Sur förlust med tanke på att vi spelar riktigt bra idag. Torpet gör ju ingen toppmatch direkt. Vi kommer igen på tisdag, då ska vida koka!!
"fest med lakers lakejer;)"
Några men ack så viktiga detaljer saknades vid alltför många tillfällen idag. Effektiviteten, målvaktsspelet och koncentrationen i egen zon måste upp flera snäpp. Rätta till några av dessa så vinner man såna här matcher alla dagar i veckan. Spotta i näven nu och fyll arenan så städar vi av dom på tisdag 
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag är positivt överraskad! Tycker att vi är klart bättre men det är som sagt små marginaler och detaljer som saknas...
Deras 1-0 är offside, 2-1 är Torpetslarv, 3-1 är superflax o 4-1 i öppen kasse!
Lite mer skärpa både framåt o bakåt så...
Håller den här matchbilden i sig så vinner vi!
Deras 1-0 är offside, 2-1 är Torpetslarv, 3-1 är superflax o 4-1 i öppen kasse!
Lite mer skärpa både framåt o bakåt så...
Håller den här matchbilden i sig så vinner vi!
Tror inte den här matchbilden håller i sig. Tror Frölunda kommer att börja ungefär som man avslutade idag. Man kommer spela tight och stänga ner banan, och hålla Växjö på utsidan. Vi vet hur det brukar sluta när Växjö sen tappar tålamodet. Tror med lite bättre skärpa idag hade vi vunnit, men då måste puckarna gå på mål, inte i plexit bakom.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Ser positivt på fortsättningen. Var ganska väntat att Frölunda skulle vinna första matchen hemma, men vi förde spelet och hade kunnat vinna om vi gjort bättre ifrån oss i avsluten. Frölunda såg betydligt sämre ut än Örebro. Nu har vi spelat en match i Scandinavium i slutspelet och vet vad det innebär. Tycker PP-spelet såg mycket bättre ut också. Vi kommer att köra över dem hemma.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers