Skadeläge

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderators: Klonis, PutteA

Post Reply
Lakerdome
Forumdemon

Skadeläge

Post by Lakerdome »

Vore bra om det fanns täta uppdateringar om skadeläget på hemsidan. Om vilka spelare som är skadade, vilken sorts skada det är samt ungefär när dom beräknas kunna vara i spel igen. Anderzon, vad tror/tycker du?
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Jag instämmer med Mattin.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Ja eller så kan man hålla käft om skadorna så går inga spelare i motståndarlagen ut och går på den spelare som är lite småskadad och gör det värre. ;)

Det finns faktiskt en anledning till att vi inte går ut med detaljerade skadelägen över spelarna.

En lätt handledsskadad spelare skulle annars få sig några extra hugg över handen när kommer in i täta situationer osv...
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Visst kan jag på sätt och vis hålla med om att det finns stort intresse kring spelarnas åkommor, men det är precis som Kiddan skriver. En spelare som är långtidsskadad kan man intervjua till och från för att följa upp rehabiliteringen, men att skriva om lättare skador och på så sätt tala om för motståndarna vilka ömma punkter de ska trycka på är inte rättvist mot det egna laget och spelarna enligt min uppfattning.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Den motiveringen köper jag. Småskador behöver inte rapporteras, men det är alltid intressant att följa rehabiliteringen.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Ja, småskadorna kan man skippa. Men såna skador som gör att spelarna är borta en tid framöver. Som t.ex alla knäskador som var nu innan jul, samt diverse sjukdomar och sånt. Så man lättare kan ha lite koll..
Post Reply