Det är väldigt lätträknat att Evertsson tänker förlänga med Tom Linder när Daggen, Urbas, Saviano och Johan Andersson lämnar med sina utgående kontrakt.
Leyker wrote:Det är väldigt lätträknat att Evertsson tänker förlänga med Tom Linder när Daggen, Urbas, Saviano och Johan Andersson lämnar med sina utgående kontrakt.
Vad baserar du det på?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Leyker menar nog på att han funnits med på dagens lista i så fall. Men jag är inte lika säker. Känns som att chiefen först fokuserat på forwards. Backarna kommer nog också i ett "paket" senare.
Kontrakt är inget hinder. Bara att säga till spelaren att han är fri att leta ny klubb, för man kommer inte kunna ge han speltid kommande säsong. Så kontrakt är nog inget hinder så sett. Håller med Varanen, tror Evert lägger fokus på forward just nu och backarna kommer så småningom. Har svårt att se varför Linder skulle få förlängt. När man under dess två säsonger inte fått förtroendet fullt ut och bara har spelat sporadiskt, så ser jag ingen som helst orsak till förlängning??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Leyker skrev:
Det är väldigt lätträknat att Evertsson tänker förlänga med Tom Linder när Daggen, Urbas, Saviano och Johan Andersson lämnar med sina utgående kontrakt.
Klonis skrev: Vad baserar du det på?
Självklart en gissning, men det som är lätträknat är att han är en billig spelare som lirat länge i laget och haft en hyfsad utveckling på andra halvan av säsongen. Därför tror jag han blir kvar åtminstone ett år till.
Men det kanske är som Varanen påpekade, städningen bland backarna kommer kanske senare?
Om det nu skulle vara så enkelt PutteA. Varför sa inte LIF/MIF det till exempelvis Grand Pierre och Toivonen? Kontrakt gäller givetvis. Ömsesidighet krävs. Låt oss inte balla ur och hamna i en olustig situation där miljonbelopp går åt h-e.
Varanen wrote:Om det nu skulle vara så enkelt PutteA. Varför sa inte LIF/MIF det till exempelvis Grand Pierre och Toivonen? Kontrakt gäller givetvis. Ömsesidighet krävs. Låt oss inte balla ur och hamna i en olustig situation där miljonbelopp går åt h-e.
Självklart inte. Men ofta är det ju så att det blir en ömsesidig överenskommelse. Klubben påpekar för spelaren att vi med största sannolikhet inte kommer kunna erbjuda dig den speltid du bör ha. Sedan är det ju givetvis upp till spelaren som har kontrakt. Men vilken spelare chansar i ett sånt läge och stannar, för att kanske bara kvittera ut sin lön varje månad, eller bli utlånad.
Jag tar mycket hellre Linder än ALLA backarna som nu är under kontrakt.
Welch är grymt bra när spelet stämmer, men också en av seriens sopigaste backar när det inte klaffar. Det ska bli über-jefla intressant att se hur Evertsson kommer reda ut backsidan kommande säsong, med Gäry, Bena, Lundgren, Berglund och Welch redan klara ...
Med tanke på hur Evertsson summerar backarnas jobb under säsongen så lär det nog inte bli en större ommöblering. Jag tror man nöjer sig med att hitta ersättare till Holös och Kaijomaa, ska bli intressant att följa.
Kan meddela med stor säkerhet att Tom Linder sagt nej till Växjö Lakers förslag, som innehöll en skitpeng som åttonde back. Han går istället till Leksand!
PutteA wrote:Kan meddela med stor säkerhet att Tom Linder sagt nej till Växjö Lakers förslag, som innehöll en skitpeng som åttonde back. Han går istället till Leksand!
Whiskey är alltid gott, men det är bästa att passa sig, jag tror fortfarande att han kommer att utvecklas som spelare åt rätt håll. Det kan vi få erfara kommande säsong och han spelar för LIF.
J-a tur för Gäry att vi tog in Varakas (och i viss mån Erixon). Deras misstag i det konstruktiva spelet kanske kan kompensera den avlastning Linder bidragit med när det gäller spott och spe. Hade gärna sett en förlängning för Linder, men eventuellt på samma villkor som chiefen.
Roligast idag (saxat från Leksands hemsida): "...har gjort två elitseriesäsonger med Växjö. På dessa två har han gjort fem poäng, men skrapat ihop plus 22 i plus/minus-statistiken."
Hmm... Vad har Tom för +/- på sina två säsonger? +/- 0 får jag det till, +22 vet i fan vad dom fått ifrån!
Tom Linder var, och är, en spelare jag respekterar. Inte minst genom sin laglojalitet och hans fula ovana att tvinga motståndaren lukta på hans svettiga handske om dessa ämnade uppvakta vår målvakt. Låt oss inte bara ha mylittleponykammare framöver. Hur talangfulla de än är på att fläta hår.
Glömmer aldrig när han plockade en i Örebro som filmade. Han lyfte upp honom för at senare ge han en rejäl omgång och avslutar snyggt med att släpa honom i tröjan
Lycka till Linder med dit egna spel dock inte ditt framtida lags framgångar...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Saknar du humor helt plötsligt Varanen? Saknar verkligen ingen respekt, han får ett stort fett lycka till av mig i Leksand, jag är bara så jävla glad nu att jag slipper se honom drälla i Vida mer. Det är min personliga åsikt
Gäry har åter fått en viktig uppgift. Låt honom assistera Varakas utan att konstant kasta skit på killen. Det är det finska sättet. Säkert något du inte avundas.