Rögle BK-Växjö Lakers lör 12/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dags o glömma gårdagen och ladda för ny match imorgon finns platser kvar i hockeybussen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Re: Rögle BK-Växjö Lakers lör 12/1
Det är väl typ Timrå vi slå med det här laget, knappast Rögle..
Jodå, vi slår bandyklubben, de har varit uppe på toppen av sin formtopp och är på väg utför igen. Det är inte dags att ge upp än, eller att sprida missnöje i leden. 

Växjö Lakers, vinner mot alla!
Klart vi vinner imorgon lördag och hockeybuss kan inte bli bättre

- Åryd Lakej
- Forumdemon
Man kan väl åtminstonde vara positiv inför matchen
En del måste fan ha det jobbigt med att inte kunna vara positiv ngn dj...a gång......
Självklart slår vi Rögle
nått annat finns inte i min värld nu!
Nu ser vi framåt,inte bakåt.Go Go Lakers!

Självklart slår vi Rögle

Nu ser vi framåt,inte bakåt.Go Go Lakers!
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Det blir nog en ganska jämn match med 2 lag utan självförtroende. Dock har ju Rögle bra statistik på oss + att de har lite bättre form just nu. Blir det minst en poäng är jag nöjd. Med tanke på att både Welch och Rasmussen fattas.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Klart man ska vara positiv, men ska jag vara ärlig så tror jag inte på vinst.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Trots allt elände tror jag stenhårt på 3 poäng men det jag är helt säker på att alla från Växjö som åker ner kommer göra ALLT för att hjälpa till.
NÄR VLH - NÄR VLH
TAR 3 POÄNG - TAR 3 POÄNG
NÄR VLH TAR 3 POÄNG............
NÄR VLH - NÄR VLH
TAR 3 POÄNG - TAR 3 POÄNG
NÄR VLH TAR 3 POÄNG............
Den som inte sjunger är taifare!!!
Man undrar ju lite vad f-n Växjö Lakers sysslade med under uppehållet! Från att ha varit ett av seriens formstarkaste lag har man nu sex raka förluster, framåt har man producerat patetiskt ynkliga 5 mål. Evertssons grötgäng har lirat pp i snart 50 minuter utan att lyckas göra mål. Förra gången dom hade målfrossa i numerärt överläge varade sviten i 16 matcher (!), har vi tur så gör dom ett mål i denna spelform innan grundserien är färdigspelad.
Rögle som tidigare knappt har vunnit på hela säsongen (utom mot Växjö) jagar plötsligt sin tredje raka hemmavinst.

Rögle som tidigare knappt har vunnit på hela säsongen (utom mot Växjö) jagar plötsligt sin tredje raka hemmavinst.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Sitt inte hemma och tjura. Alla till Ängelholm för att ge laget sitt stöd. Det är nu de behöver oss.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
De sex senaste matcherna:
Rögle
Målskillnad 13-22
Utdelning 6 p
Växjö
Målskillnad 5-15
Utdelning 1 p
Rögle läcker som ett såll, men spelar samtidigt en betydligt öppnare och – i alla fall för stunden – mer poänggivande ishockey än oss. Höneröven Flyers håller på att styrspela sig själva bort från både ära och publik
Rögle
Målskillnad 13-22
Utdelning 6 p
Växjö
Målskillnad 5-15
Utdelning 1 p
Rögle läcker som ett såll, men spelar samtidigt en betydligt öppnare och – i alla fall för stunden – mer poänggivande ishockey än oss. Höneröven Flyers håller på att styrspela sig själva bort från både ära och publik

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
[quote="Jimpan"]Sitt inte hemma och tjura. Alla till Ängelholm för att ge laget sitt stöd. Det är nu de behöver oss.[/quote
Vad hjälper det att ge stöd. Det funkar ju inte på vida.men all heder åt er som åker till Ängelholm
Sent from my iPad
using Tapatalk HD
Vad hjälper det att ge stöd. Det funkar ju inte på vida.men all heder åt er som åker till Ängelholm

Sent from my iPad
using Tapatalk HD
Större delen av Växjös hockeyfans vet rätt lite om riktig motgång eftersom man knappt upplevt nån (Krisen för några år sen undantagen). Det finns dom som är bra mycket mer erfarna på det området runt om i landet. Vi får nog inte tycka alltför synd om oss själva bara, risken är ju att det blir till komik hos dom som faktiskt varit riktigt nere i skiten.
En vinst i kväll skulle sitta som en smäck
En vinst i kväll skulle sitta som en smäck

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Janne Karlsson i båset från och med ikväll i Rögle som headcoach, vad kan det innebära för go i Rögle?
-
- c/o LL´s Forum
Var har du läst detta?Räven wrote:Janne Karlsson i båset från och med ikväll i Rögle som headcoach, vad kan det innebära för go i Rögle?
Det är inte (vår) Janne Karlsson utan Åseda- Janne.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ja, ursäkta att jag inte skrev det, jag tänkte göra det, men fingrarna gjorde det aldrig.
Men det kan nog ge en gnista för Rögle.

Men det kan nog ge en gnista för Rögle.
-
- c/o LL´s Forum
Vad tror ni? Möjligen att Rögle spelar en FÖR öppen ishockey som nykomling i förhållande till spelarmaterialet. Om inte Lakers hade tänkt så mycket defensivt med Janne vid rodret så hade Lakers förmodligen gjort sällskap med Rögle Idag. Sedan har såklart vissa nyförvärv i Rögle inte levererat som man förväntat sig. Kan man ju lugnt säga om Lakers också. Men Lakers har släppt in mycket färre mål, förmodligen pga en bra defensiv.
Last edited by Lakershjärta71 on 12 January 2013, 12:36, edited 1 time in total.
Det vänder ikväll! 

-
- c/o LL´s Forum
Varför tror du det? På förhand finns det inget som talar för det. Jag firar inte i förväg, annars blir jag bara än mer besviken efter sjunde raka förlusten.
Last edited by Lakershjärta71 on 12 January 2013, 12:46, edited 2 times in total.
Du är ju bara för mycket LH71 (Fredrik). Fy fan vad drygt och tråkigt liv du måste ha som sitter här inne och gnäller 24h om dygnet.
Varför ändrar du dina inlägg från "Du-form" till "Jag-form" Fredrik (Lakershjärta71)? 
Först hoppar du på mig för att jag tror på laget, sedan står du inte för det...?

Först hoppar du på mig för att jag tror på laget, sedan står du inte för det...?
Vår formkurva är allt annat än bra, vi ligger väl i botten på den, vilket inte är så konstigt. Men vad jag ändå tycker, är att vi har ett spel som jag tycker är bra, det återkommande problemet är måltorkan. Något som funnits hela säsongen och här är det ett misslyckande så klart.
Vi har de spelare vi har och frågan är hur man kan lösa problemet som funnits så länge.
Nu tror jag på en vändning ikväll och att det blir en ganska klar vinst, något annat finns inte i mitt huvud.
Vi har de spelare vi har och frågan är hur man kan lösa problemet som funnits så länge.
Nu tror jag på en vändning ikväll och att det blir en ganska klar vinst, något annat finns inte i mitt huvud.

-
- c/o LL´s Forum
Jag gnäller inte, däremot är jag realist och ödmjuk inför match. Det är snarare du som gnäller.
Om du ska prata om gnäll så kan du läsa att det finns ett och annat gnälligt inlägg i varje tråd. Du har säkert också gnällt om Lakers, så kom inte här och snacka skit FredrikR!
Om du ska prata om gnäll så kan du läsa att det finns ett och annat gnälligt inlägg i varje tråd. Du har säkert också gnällt om Lakers, så kom inte här och snacka skit FredrikR!
Min fråga kvarstår. Varför ändrar du dina inlägg från "Du-form" till "Jag-form"...
Står du inte för vad du skriver?
Står du inte för vad du skriver?
-
- c/o LL´s Forum
Då förstår du förmodligen inte hur man kan diskutera eller uttrycka sig om du bara letar efter saker som du kan tolka som konstigt. Du får tycka precis vad du vill. Säger bara vad jag personligen tycker som en reflektion.Fredrik R wrote:Varför ändrar du dina inlägg från "Du-form" till "Jag-form" Fredrik (Lakershjärta71)?
Om du klassar det där som påhopp (tillåt mig småle

Last edited by Lakershjärta71 on 12 January 2013, 13:10, edited 3 times in total.
För att diskutera är väl egentligen A och O att man för det första står för vad man skriver och för det andra inte kastar om både bokstäver och ord under tiden...?
-
- c/o LL´s Forum
Vad menar du med "under tiden"?
Last edited by Lakershjärta71 on 12 January 2013, 13:35, edited 2 times in total.
Fy fan vilken pisstråkig tråd om nästa match. Jag blir spyfärdig. Kan ni inte ta ert jävla gnäll på telefon eller annat sätt? INTE HÄR INNE!!
Väntad uppställning då inte Dennis är med
Nu kööör vii!!!!! Alla till Ängelholm

Nu kööör vii!!!!! Alla till Ängelholm

Ikväll får vi hoppas på vinst. Jag vill att Josefs lina får det att lossna, det vore fantastiskt roligt om det händer. Mitt tips 2-5
Anfall wrote:Fy fan vilken pisstråkig tråd om nästa match. Jag blir spyfärdig. Kan ni inte ta ert jävla gnäll på telefon eller annat sätt? INTE HÄR INNE!!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Härligt att du har ändrat dig inför matchen RävenRäven wrote:Nu tror jag på en vändning ikväll och att det blir en ganska klar vinst, något annat finns inte i mitt huvud.

Varför i helvete ska det vara så svårt för vissa att inte lägga så stor vikt vid vad andra tycker. En del måste få gnälla, en del vara uppåt, en del likgiltiga etc etc. Kam det inte få vara så. Tydligen inte. Trådarna blir olidliga att ta sig igenom genom att hackande på varandra.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Jag kallar det inte för gnäll i denna tråden, om det nu står för okunskap.? Jag vågar bara, som vissa andra inte vågar säga, tro på annat än seger också. Jag är inte bara "svart och vit".
Ni som är det, kan ju säga det då.
Ni som är det, kan ju säga det då.
Last edited by Lakershjärta71 on 12 January 2013, 16:49, edited 3 times in total.