Mattias Modig
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Mattias Modig
Jag tycker det var Modigt gjort men en sådan chansvärvning.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Stor talang som ganska snabbt tappade självförtroendet i lule. Därefter skadefyllda år så defenetivt en STOR CHANSNING. Cool speltyp som gillar att leka med klubban!!!
Med han o norrena kommer vi iaf slippa se onödiga blokeringar. Blir en stor omställning för lakers veteranbackar att lära sig det eftersom dom nästan alltid (ok koivola) haft en målis längst bak som spelat safe...
Med han o norrena kommer vi iaf slippa se onödiga blokeringar. Blir en stor omställning för lakers veteranbackar att lära sig det eftersom dom nästan alltid (ok koivola) haft en målis längst bak som spelat safe...
Det skämtet är ju inte alls förutsägbartMalul wrote:Jag tycker det var Modigt gjort men en sådan chansvärvning.

Har alltid gillat Modig. Blir bra om han håller.
http://forecaster.thehockeynews.com/hoc ... .cgi?15733
http://www.goaliesarchive.com/penguins/modig.html
http://eurohockey.com/player/54713-mattias-modig.html
http://forecaster.thehockeynews.com/hoc ... .cgi?15733
http://www.goaliesarchive.com/penguins/modig.html
http://eurohockey.com/player/54713-mattias-modig.html
Innan, alltså INNAN, knäskadorna hann Mattias Modig med att degraderas två gånger om borta i Nordamerika: först från Pittsburg och sedan även från farmarlaget Wilkes-Barre/Scranton. Till slut hamnade han i ECHL och Wheeling Nailers, där han länge fick sitta på bänken. Det blev till slut ynka 9 matcher i tredjeligan (!) innan skadehelvetet satte igång (efter det att ungefär halva säsongen avverkats). På dessa matcher slutade vår nye keeper på 89,1 i räddningsprocent och han vann endast två matcher åt Wheeling, trots att laget den säsongen (2010/11) var bra och nådde till semi i Kelly Cup.
Jag ska inte totalsåga killen innan han har fått chans att visa vad han går för. Men i mina ögon är han en gigantisk chansning, och jag fattar inte varför Evert väljer att gambla på målvaktssidan – inte minst med tanke på vilken cirkus det varit på just den positionen genom åren. Det fanns ju enligt Chiefen hur många bra målisar som helst att välja mellan, målvaktsposten var ju inte ens något han prioriterade (enl. intervju med SMP).
Jag ska inte totalsåga killen innan han har fått chans att visa vad han går för. Men i mina ögon är han en gigantisk chansning, och jag fattar inte varför Evert väljer att gambla på målvaktssidan – inte minst med tanke på vilken cirkus det varit på just den positionen genom åren. Det fanns ju enligt Chiefen hur många bra målisar som helst att välja mellan, målvaktsposten var ju inte ens något han prioriterade (enl. intervju med SMP).

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Instämmer. Men tydligen så var det få målvakter på listan som skickats ut till chieferna. BIF var sugna på Robin Rahm, som inte spelat hockey på 2 år. Och MM har spelat 9 matcher i ECHL de senaste två säsongerna. Vad lär sig kidsen av detta? Jo, dina chanser till ett ES-kontrakt ökar om du inte spelar på några år. 

- Jarran_igen
- Forumentusiast
Det har gnagt mycket i mig kring värvningen av Modig. Visst - jag hoppas att allt går bra och att Modig kan komma tillbaka och spela riktigt bra i de få matcher som han får spela om Norrena håller sig skadefri, men jag kan ändå inte komma ifrån att det måste finnas en så kallad Plan B.
Vad den planen är vet jag inte, men jag tänker (som Varanen också är inne på), att det varit väldigt tunt med potentiella och kvalificerade "andraspadar" på marknaden, och att man får greppa de halmstrån som dyker upp.
Chiefen hugger Modig med en förhoppning om en win-win, där Modig får en chans till comeback och om allt funkar bra så är det jackpot för Växjö också. Men ponera att Modigs comback inte går sådär jättebra, och (hemska tanke) Norrena får en tjuvsmäll av någon eller blir rejält överkörd med en allvarlig sträckning som följd, då står vi där med brallorna nere.
Jag måste ändå tro att Chiefen håller ögon och öron öppna för en mer "safe" backup till Norrena. Samtidigt så har jag för mig att det tradades oerhört få / om några målvakter under pågående säsong förra året, vilket talar emot min teori om att det kanske kommer in en målvakt under säsongen.
Som vanligt så får jag som trogen supporter lita på att Chiefen fattar rätt beslut, och lugnt vänta och se. Tids nog har vi ett kvitto på hur det hela föll ut på målvaktssidan.
Vad den planen är vet jag inte, men jag tänker (som Varanen också är inne på), att det varit väldigt tunt med potentiella och kvalificerade "andraspadar" på marknaden, och att man får greppa de halmstrån som dyker upp.
Chiefen hugger Modig med en förhoppning om en win-win, där Modig får en chans till comeback och om allt funkar bra så är det jackpot för Växjö också. Men ponera att Modigs comback inte går sådär jättebra, och (hemska tanke) Norrena får en tjuvsmäll av någon eller blir rejält överkörd med en allvarlig sträckning som följd, då står vi där med brallorna nere.

Jag måste ändå tro att Chiefen håller ögon och öron öppna för en mer "safe" backup till Norrena. Samtidigt så har jag för mig att det tradades oerhört få / om några målvakter under pågående säsong förra året, vilket talar emot min teori om att det kanske kommer in en målvakt under säsongen.
Som vanligt så får jag som trogen supporter lita på att Chiefen fattar rätt beslut, och lugnt vänta och se. Tids nog har vi ett kvitto på hur det hela föll ut på målvaktssidan.
HOCKEY åt folket !!!
Dock så måste jag ju säga att jag tar Modig före Rahm alla dagar i veckan! Han må vara en chansning men jag vill aldrig se dopade spelare i Lakers, hade jag fått bestämma så hade han aldrig spelat en hockey match till!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Ska bli intressant och se om man ställer upp med Modig i någon av träningsmatcherna. Han om någon behöver känna på allvaret inför säsongsstart!
Instämmer,Modig bör testas mer än det finska psykot(som nån arg ljungbybo alt galen taifare skrev på SF)
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Forumdemon
Mattias Modig
Haha.. Finska psykot? Klockrent! 

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Klart han kommer och testas is i magen bara vi har bara avverkat 6 perioder på denna säsongen än
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Idag blev han testad mot ett juniorlag som överårig. Han släppte in 6 mål på 2 perioder, ser inte bra ut. Han är ju lång i alla fall.Klonis wrote:Klart han kommer och testas is i magen bara vi har bara avverkat 6 perioder på denna säsongen än
Kämpa på RBK
kan tänka mig att det inte enbart var Modigs fel
Ja det är konstigt det där perry2. H(I)Vs juniorlag lyckas sätta 6 strutar på Modig samtidigt som ert A-lag inte lyckas få in mer än 1 på honom. Men man väljer väl och se det man vill se.perry2 wrote:Idag blev han testad mot ett juniorlag som överårig. Han släppte in 6 mål på 2 perioder, ser inte bra ut. Han är ju lång i alla fall.Klonis wrote:Klart han kommer och testas is i magen bara vi har bara avverkat 6 perioder på denna säsongen än
Killen behöver matcher i sig för o hitta känslan bra att han kan få det i J-20
Vi har honom bara mot Rögle.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Snackas om utlåning till Karlskrona , vem är på väg in??
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Kan nog bli bra Modig behöver matcher för o komma igång ordentligt
Mattias Modig
Ingen tror jag, utan man tar nog in en junis så länge!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Det finns ju ett par bra NHL-målvakter lediga. Enroth vore helt ok att ha i laget.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Modig kommer nog inte få stå i Lakers på ett tag... Två väldigt billiga mål insläppta hittils.
Han tappade pucken in i målet a la Salo.
Han tappade pucken in i målet a la Salo.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Han har en hemsk kväll, släpper in 3-4 superbilliga mål och förstör matchen för Karlskrona . Enligt min mening; slutspelat i lakers. Det sämsta jag sett,
Hade han dåligt självförtroende innan så är det helt raserat nu. Inte bra detta. Ny målvakt måste hittas snabbt, modig måste börja om långt ner i divisionerna
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Mattias Modig
Ja herregud. Bland det sämsta jag sett. Bort med honom från Lakers
-
- Forumdemon
vadå bort med han? Kanske ska behandla han rättvist också. Kasta ut han efter en dålig match i KHK!? Han behöver ju matchträning, ge han 10 matcher i allsvenskan så han hittar tillbaka till sin fina form som han hade i Luleå för några år sen. Va har han stått, typ 3-4 matcher på två år nu?
"fest med lakers lakejer;)"
-
- c/o LL´s Forum
Smartast vore nog att matcha han så mycket som möjligt i J20 istället.
Tar han det på rätt sätt, då kommer han att få den träning som han behöver!
Tar han det på rätt sätt, då kommer han att få den träning som han behöver!
Det känns som om vi får hoppas på att Norrena orkar stå alla matcher, plus att han blir skadefri.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Hoppas att det vänder snart för Modig, han har haft det tillräckligt tungt.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Även om han får matchas i allsvenskan eller i J20 resten av säsongen så kommer han aldrig komma upp på en respektabel elitserienivå. Möjligtvis har han en bättre chans inför nästa säsong, det kommer att ta lång tid innan han hittar rätt form. Något som ledningen är fullt medvetna om.
Evertsson har verkligen spelat rysk roulette när det gäller målvaktsvärvningarna.
Evertsson har verkligen spelat rysk roulette när det gäller målvaktsvärvningarna.
Han behöver stå matcher som lillklonis säger iaf fram till jul kontinuerligt
-
- c/o LL´s Forum
3-0 till ÖHK efter 05:47...
Första målet efter 12 sek...
Inte bra detta Modig
Första målet efter 12 sek...
Inte bra detta Modig

Stackars sate, snacka om ännu en skitdag på jobbet.