Word Talismanen!
Jag har funderat lite och det är dags för mig och många andra att komma ner på jorden lite.
Elitserien är den 3:e bästa ligan i världen där Växjö stolt kan ställa upp ett lag för andra året i rad. Det är alltså ingen liga där man halkar in på en räkmacka och tror sedan att man enkelt håller sig kvar. Växjö har gjort det över all förväntan och jag blir överlycklig om Lakers över huvudtaget håller sig kvar i elitserien efter denna säsongen.
Många har otroligt höga förväntningar och klyschan "det andra året är tuffast" kanske omedvetet etsat sig fast i bakhuvuden på folk. Så fort det går åt pipan blir det burop från publiken, allstå man skapar en självuppnådd profetia där laget får det jävligt mycket tuffare av en publik som sviker.
Jag njuter varje sekund och dag som Lakers är med i elitserien, visst blev jag som många andra förvånad över Lakers prestation i Röglematchen. Det betyder väl inte att jag dissar Lakers helt!?
Visst, många betalar dyra slantar för att få underhållning, men vafan trodde ni belackare att helt plötsligt skulle Växjö bara halka in i den 3:e bästa ligan i världen och bedriva underhållning på en hög nivå?!
Nä, stå upp för ditt lag och visa äkta hjärta!