PutteA wrote:Connoly och Little känns som hyffsat bra värvningar, framför allt Connoly.
Vi får väl vänta och se. Little är jag inte orolig för. Däremot Connoly är fortfarande mycket ung, och kan bli både "fågel" och "fisk" på stor rink. Anser att man leker med "elden" när man tar hit en transatlant, som man knappast vet hur han uppträder på större rinkar. Var lika osäker när ex. Saviano kom hit, som då också bara hann spela på små rinkar innan han kom till Lakers.
Reddox vet vi hade förutsättningar för att kunna funka bra på stor rink.
Det vore roligt att veta exakt. Det enda jag sett är att han spelade J18 VM 2004 i Minsk. Vet dock inte om dom har fullskalig rink i Minsk. Annars har han bara spel på liten rink hela sin karriär, så det vore intressant att veta vad detta baseras på LH71?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
De flesta transor (åtminstone anfallare) som hamnar i Europa har ofta attribut och en spelstil som lämpar sig bättre här. Det är lite därför de söker sig hit. Finns givetvis alltid undantag.
Samtidigt ska man inte stirra sig blind på just rinkens storlek, för jag tror att det minst lika mycket handlar om olika hockeyfilosofier. Det märktes tydligt med Reddox att han är skolad i den transatlantiska skolan, och han hann aldrig bli en "fullfjädrad Europé" under sin säsong. Men han anpassade sig snabbt och skickligt. Ungefär så som Europeiska klubbar önskar att deras transor ska göra. Man vill både äta och ha kvar kakan. Det bästa från båda världar, vilket givetvis inte är enkelt för de killar som kommer hit.
Har en spelare bara tillräcklig spelförståelse, det jag kallar hockeyintelligens, så kan han spela på vilken rink som helst. Wayne Gretzky hade gjort succé oavsett om man halverat eller dubblat storleken. Och man ska komma ihåg att det finns spelare som hockeyfostrats i Svedala, men ändå inte förstår tränarinstruktioner.
Lemieux wrote:Förmodar att han syftar på en bländande skridskoåkning.
Jepp, helt rätt! Om man var påläst inför ES-säsongen så ansåg ju Evertsson att Reddox hade stora möjligheter att funka på stor rink pga i synnerhet just hans bländande skridskoåkning.
Helvete vad många lag drar på med nya spelare, Weinis tillbaka till Linköping. Shit vilka spelare de tar in. Blir definitivt att räkna med. Nu väntar vi med spänning på en drös nya till Lakers av riktig kaliber.
...det har funnits ett stort intresse att värva den poängstarke forwarden. Bland annat från Tingsryd, som hörde av sig tidigt.
- JAG VILL HA TRYGGHET OCH BO KVAR I VÄXJÖ. Jag och min sambo köpte lägenhet där förra året. Och jag vill verkligen ha revansch och få spela mycket, säger Åhsberg, som skrivit på för två år (med elitserieklausul).
Han kommer därmed pendla tillsammans med Marcus Johansson.
- Finns ingen anledning att rubba familjesituationen, men i övrigt frångår vi inte alla ska bo i Tingsryd, säger Anders Gustafsson, sportchef i Tingsryd...
Vem fan vill bo i Morotsbyn? Korp-hokky-bokky-proffsen som nu värvats till Nelsons AMISH vet inte vilken misär som väntar. Huga!