Martin Gerber
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Martin Gerber
Senaste uppdateringen om Gerber är att Evertsson ännu inte gett Gerber ett bud eftersom han ville vänta tills förhandlingarna med Oscar var klara. Gerber kan mycket väl stanna kvar i Lakers och har endast fått ett bud från en annan elitserieklubb. Så just nu är det 50-50 beroende på vad Evertsson lyckas hosta upp för stålar.
När det gäller trivseln så får jag backa enligt tidigare påstående, hans fru trivs mycket bra i Växjö och Gerber tycker att fansen i Växjö är bland de bästa han stött på under karriären. Allt detta enligt samma källa jag tidigare nämt.
När det gäller trivseln så får jag backa enligt tidigare påstående, hans fru trivs mycket bra i Växjö och Gerber tycker att fansen i Växjö är bland de bästa han stött på under karriären. Allt detta enligt samma källa jag tidigare nämt.
Jag har också hört från personer som träffat honom vid sidan av hockeyn och det du säge Leyker är ungefär vad de också säger. Så jag tror på ett år till för Gerber. Varför inte plocka hit TAIF:s målvakt, det är ju alltid populärt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Äh, varför skulle han välja ett annat ES lag före Lakers, med tanke på att detta är förmodligen hans sista säsong innan han åker hem till Schweiz igen. Om han inte åker hem redan inför 12/13 dvs.
http://svt.se/2.33731/1.2745328/alsenfe ... ber_osaker
Kul att han trivs i Växjö men jobbigt om vi ev. står utan målvakter snart.
Kul att han trivs i Växjö men jobbigt om vi ev. står utan målvakter snart.

"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Daniel Bellissimo, Michal Zajkowski eller Trevor Koenig. Jens Holmström är ett framtidslöfte, skulle vi värva honom så blir det isf andremålvakt men han har stor potential.
Enda vettiga "ursäkten" för att Gerber inte fått något kontrakt än är att Wesslau spelar här nästa säsong
Once a laker, always a laker!
Ojämn målvakt ääääää okej
På 54 matcher så har han 92 i räddningsprocent rätt hyfsat
På 54 matcher så har han 92 i räddningsprocent rätt hyfsat
Wesslau till Växjö ?? vart står det ?? Det är Väl HV71...
gör mig inget att ha Wesslau här om det nu skulle bli så, men han väljer väl hv ? i vilket fall är han en bra målvakt med grym potential. Visst som ni säger lite ojämn men det kommer bli mycket bättre inom ett år eller två.
Wesslau kommer att synas i landslagströjan inom något år, vare sig ni vill eller inte
Wesslau kommer att synas i landslagströjan inom något år, vare sig ni vill eller inte

Han har redan synts i den. 2 EHT-matcher den här säsongen och 83%. Jag vill inte ha Wesslau eller någon av HV:s målvakter. Finns intressantare namn som går före i min bok.
Wesslau skulle jag vilja ha alla dagar i veckan!
Vad har du på din radar Varanen?
Vad har du på din radar Varanen?
Once a laker, always a laker!
Vi kan ju börja med trådens rubrik.
Wesslau är duktig, men han känns inte jämn nog. Vi måste ha en målvakt som inte bara vinner poäng, utan också ser till att vi inte förlorar några. Har laget gett sig själva chansen får inte målvakten slänga bort dem.

Wesslau är duktig, men han känns inte jämn nog. Vi måste ha en målvakt som inte bara vinner poäng, utan också ser till att vi inte förlorar några. Har laget gett sig själva chansen får inte målvakten slänga bort dem.
Tjänste fel om inte Gerber spelar , när han t.o.m vill spela i växjö
Jag hoppas på Gerber ett år till och jag tror att det är därför som Evertsson sitter lugnt när det gäller målvakter.
han lär nog återvända till schweiz nästa säsong... tyvärr!
ja tror han stannar minst 1 år till
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4701154.ab. Stämmer detta så SKJUT mig!!!!
/m0b0
Martin Gerber
Han är enligt uppgifter erbjuden 200.000 i månaden av råttorna. Om det handlar om pengar så borde vi kunna matcha det rätt lätt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Tänkte också på det putte. Han fick väl redan under säsongen en högre slant än de erbjuder honom nu. Och om vi vill behålla honom (I do) så borde vi ju kunna höja hans lön en bra bit över AIK's erbjudande.. tycker man!
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Om Martin Gerber ens överväger tanken att representera AIK kommande säsong så ska han strykas från Evertssons Gösserlista TVÄRT! Inget fjäskande, budande eller fjollande från VLH's sida gentemot Gerber. Om en konkurrent i samma serie verkar vara mer intressant - sao fukk åff.
håller med kloker
Inte en krona mer i lön för att han förhandlar med aik
F.O om så är fallet
Inte en krona mer i lön för att han förhandlar med aik
F.O om så är fallet
Snart nära dig...en ny hall
Det gäller i så fall att hitta en likvärdig ersättare. Oj, vad avgörande han var under säsongen som gick. Utan honom tror jag knappast att vi varit i ES.
Jag har hela tiden sagt att Heikkinen och Gerber var de viktigaste spelarna att behålla, Heikkinen stack så vi får åtminstone se till att behålla Gerber!! annars jävlar
Till en rimlig kostnad. Det finns både en och annan sportchef som förivrat sig under silly-tider. Chiefen bör följa den plan han har vad gäller lagbygget och vad varje del kan få kosta (självklart ändå en flexibel plan). Men tänk om vi blir utan spelare då? Ja, tänk. Det kommer inte hända. Ekonomin före allt och därefter kommer långsiktigheten. Om Gerber trilskas och har blivit förälskad i Stockholm så har han. Vi är skogsbönder och kommer så att förbli. I Växjö spelar man inte för de flashiga butikerna, lyxhororna och jetset-festerna.
Jag vill inte att vi börjar med något landsortstillägg som norrlandsklubbarna kör med. Idioti.
Jag vill inte att vi börjar med något landsortstillägg som norrlandsklubbarna kör med. Idioti.
Ett tillägg. Den stora stötestenen tror jag är tiden. AIK ger sig in i matchen genom att garantera Gerber full lön även säsongen efter nästa. Jag hoppas innerligt att chief Evertsson hinner nyktra till mellan Gössrarna så att han står med ett fint ettårskontrakt som alternativ. Enbart i det fall det ingått i planen att Gerber är rätt man även 13/14 ska vi ge oss in i en fight. Nu komplicerades situationen av att Alsenfelt lämnade. Men personligen tycker jag vi bara ska erbjuda Gerber ett ettårsavtal. Självklart kan vi då erbjuda mer än AIK nästa säsong. Men hur mycket mer? Det är nog vad alla just nu funderar på.
Håller med många ovan,en målvakt mitt i karriären och lovande påväg upp.En målvakt som kan stanna i två år och sen gå till NHL.
Oscar kunde ha varit en sådan och jag hoppas på ren jävelskap att han inte blommar ut på 2 år.Men sen får han göra det.
Oscar kunde ha varit en sådan och jag hoppas på ren jävelskap att han inte blommar ut på 2 år.Men sen får han göra det.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
det snackades ju i silly season tråden att Gerber köpt hus i Öjaby. både för och nackdelar med SS antar jag 

Gerber spelar inte i AIK nästa säsong i alla fall med tanke på att de gjort klart med Daniel Larsson.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
-
- Forumentusiast
Gerber ville enligt rykten ha 280 papp i månaden. Tärnström som är en AIK-ikon har runt 180...
En 37 åring som vill ha nästan 300 pistoler i månaden är väl något vår sportchef brukar garva åt....
En 37 åring som vill ha nästan 300 pistoler i månaden är väl något vår sportchef brukar garva åt....
vännernas bäste vän ~ fiendens värste fiende
-
- Forumdemon
Martin Gerber
Och vi har garvat varenda gång han motat pucken i vår jersey.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Har man inte pengarna så kan man inte vara med och leka. Nu när DIF är borta får ni väl ett snitt på 4000 på matcherna och det räcker ju inte till allt.Vackraste klubbmärket wrote:Gerber ville enligt rykten ha 280 papp i månaden. Tärnström som är en AIK-ikon har runt 180...

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Martin Gerber
Ärligt, hade Gozzi haft dom pengarna hade han pröjsat det för Gerber. Han har insett värdet med en tät golie. Han vet att han inte fått det i Daniel Larsson i alla fall.Vackraste klubbmärket wrote:Gerber ville enligt rykten ha 280 papp i månaden. Tärnström som är en AIK-ikon har runt 180...
Så är det med det, som det