Du resonerar klokt Varanen. Slå en signal till JK så han ändrar. Ungdomlig entusiasm kan leda till feta luckor bakåt. Och en knökfull, ljudlig hall kan lätt skapa spagettiben.Varanen wrote:Jag hade bytt plats på Gurra och Seb. Två juniorer i samma kedja lägger ett enormt ansvar på Fete-Anders. De jobbar stenhårt, men är av naturliga skäl inte taktiskt finslipade. En i varje kedja kan bli en välkommen energikick, två i samma kan innebära stora problem i defensiven.
Ska bli intressant att se vår nya kanadick Rob Daze in action. Som vanligt kommer jag främst att följa hans rörelsemönster utan puck.
Växjö Lakers-HV 71 Fre 20/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Växjö Lakers-HV 71 Fre 20/1
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
smålands stolthet, det här är VLHTalismanen wrote:Vi på Västra Stå krossa HV blå
En för alla, alla för en.
Har lite svårt att köpa folks resonemang om att man tydligen måste stå och sjunga om man befinner sig på ståplats. Klacken är på ståplats, ståplats är inte klacken. Och att gå ut med den attityden som speglas här ibland, med folk som kallar de som inte sjunger för.. Ja, nu orkar jag inte kolla igenom trådarna, men nått åt idiot-hållet vill jag minnas att det var, är bara kontraproduktivt.
Lägg energin på att spegla en positiv attityd så tror jag att fler kommer att ansluta sig. Men lugna ner skitsnacket, för det ger faktiskt ingenting.
In other news; Har en gnagande känsla inför ikväll. Jag är rädd att vi kommer få oss en tät match, men att vi snubblar på målsnöret.
Lägg energin på att spegla en positiv attityd så tror jag att fler kommer att ansluta sig. Men lugna ner skitsnacket, för det ger faktiskt ingenting.
In other news; Har en gnagande känsla inför ikväll. Jag är rädd att vi kommer få oss en tät match, men att vi snubblar på målsnöret.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
håller med Daste till punkt och pricka !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Jag håller inte alls med Daste. Ok till en viss del. Självklart ska det vara frivilligt att sjunga mm. Men det ska ju vara ös och kul på västra. Ett jävla hålligång där allaåste samarbeta.
Har någon sett filmen Titanic? Klart ni har. Kommer ni ihåg scenen där Jack blir uppbjuden på findäcket på middag för att ha räddat Rose? Hur stelt och tråkigt och Trisst det var där med enades översittare. Minns ni sedan hur Jack Oc Rose smög ner till tredje klass längst ner och fortsatte festen där? Vilket jävla ös det var där och hur trevliga och gemytliga alla var.
Första klass där allt var Trisst är alltså sittplats. Tredje klass där det är ös är alltså ståplats. Vill man vara en bitter översittare kan man ju sätta sig ner i första klass Oc gotta sig över hur duktig man är.
Enough said
Har någon sett filmen Titanic? Klart ni har. Kommer ni ihåg scenen där Jack blir uppbjuden på findäcket på middag för att ha räddat Rose? Hur stelt och tråkigt och Trisst det var där med enades översittare. Minns ni sedan hur Jack Oc Rose smög ner till tredje klass längst ner och fortsatte festen där? Vilket jävla ös det var där och hur trevliga och gemytliga alla var.
Första klass där allt var Trisst är alltså sittplats. Tredje klass där det är ös är alltså ståplats. Vill man vara en bitter översittare kan man ju sätta sig ner i första klass Oc gotta sig över hur duktig man är.
Enough said
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Att stå på ståplats och inte sjunga måste vara det mest patetiska jag läst. Herregud, hur J*vla svårt är det att sjunga eller åtminstone att klappa? I min mening kan man stanna hemma annars.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Konstigt exempel. Blev det här en klassfråga helt plötsligt? Jag har väldigt svårt att tro att de som inte sjunger på ståplats ser sig som nån sorts bättre människa/överklass eller vad du nu än menar. Utan snarare tror jag att det handlar om att de inte vill/tycker att det är roligt att stå och hoppa. Flera är äldre, många har inte råd med sittplats eller går kanske inte på så många matcher. De har aldrig kritat på nånstans att de ska behöva stå och sjunga för att få se på hockey.
Sen kanske de är lakejer, men lakejerna är en supporterförening där klacken är en del av vår verksamhet. Ett uttryck för att man stödjer sitt lag, men inte heller ett tvång på att man ska sjunga.
Det kommer alltid att vara så att de som vill, de sjunger och stöttar sitt lag. De som inte vill, kommer inte att göra det. Och fram tills dess att Lakers utser en avsatt yta för just klacken så anser jag inte att man kan ha som krav att folk på ståplats ska sjunga. Det skrämmer bort mer än det bjuder in.
Därmed inte sagt att jag anser att man inte ska sjunga. Jag sjunger själv, om jag inte är förkyld eller annars sjuk. Jag hoppar kanske inte, men det är för att jag inte vill trampa på min jacka som jag brukar ha mellan fötterna. Jag visar alltså mitt stöd som jag själv tycker att jag ska. Andra är bara där för att se matchen. Uppmuntra gärna från klackledar-plats, men gör det på ett positivt sätt.
Så kontentan: Lägg ner de negativa stämningarna, då tror jag vi får fler som ansluter och en bättre läktarkultur. Vi är en relativt liten förening i en relativt liten stad, med en relativt liten arena, med en relativt liten ståplatssektion. Vi får vara glada för det vi kan uppbringa.
Sen kanske de är lakejer, men lakejerna är en supporterförening där klacken är en del av vår verksamhet. Ett uttryck för att man stödjer sitt lag, men inte heller ett tvång på att man ska sjunga.
Det kommer alltid att vara så att de som vill, de sjunger och stöttar sitt lag. De som inte vill, kommer inte att göra det. Och fram tills dess att Lakers utser en avsatt yta för just klacken så anser jag inte att man kan ha som krav att folk på ståplats ska sjunga. Det skrämmer bort mer än det bjuder in.
Därmed inte sagt att jag anser att man inte ska sjunga. Jag sjunger själv, om jag inte är förkyld eller annars sjuk. Jag hoppar kanske inte, men det är för att jag inte vill trampa på min jacka som jag brukar ha mellan fötterna. Jag visar alltså mitt stöd som jag själv tycker att jag ska. Andra är bara där för att se matchen. Uppmuntra gärna från klackledar-plats, men gör det på ett positivt sätt.
Så kontentan: Lägg ner de negativa stämningarna, då tror jag vi får fler som ansluter och en bättre läktarkultur. Vi är en relativt liten förening i en relativt liten stad, med en relativt liten arena, med en relativt liten ståplatssektion. Vi får vara glada för det vi kan uppbringa.
Ikväll vill ja se ALLA ( även sittplats) bidra till en magiskt stämning
HATA HV

HATA HV

Jag lovar att ge mig i frågan, om en enda person kan ge ett enda godkänt svar till varför man inte ska sjunga på en ståplats.
Säg bara inte svaret " För jag vill inte" det håller inte. Det är detsamma som att säga att man vill inte hjälpa sitt lag till vinst. För ärligt talat. Hur mycket tror ni att en tyst människa hjälper i en hockeymatch? Däremot en person som skapar stämning är ovärdelig för laget och för poängskörden.
Jag ser det nästan som en skyldighet att sjung. Lite pinsamt stt inte skungasom.
DET ÄR INTE PINSAMT ATT SJUNGA. DET ÄR PINSAMT ATT INTE SJUNGA
Säg bara inte svaret " För jag vill inte" det håller inte. Det är detsamma som att säga att man vill inte hjälpa sitt lag till vinst. För ärligt talat. Hur mycket tror ni att en tyst människa hjälper i en hockeymatch? Däremot en person som skapar stämning är ovärdelig för laget och för poängskörden.
Jag ser det nästan som en skyldighet att sjung. Lite pinsamt stt inte skungasom.
Jag lovar att ge mig i frågan, om en enda person kan ge ett enda godkänt svar till varför man inte ska sjunga på en ståplats.
Varför skulle det vara patetiskt?Lakersfan_03 wrote:Att stå på ståplats och inte sjunga måste vara det mest patetiska jag läst. Herregud, hur J*vla svårt är det att sjunga eller åtminstone att klappa? I min mening kan man stanna hemma annars.
Och jag ser väldigt många som klappar på ståplats. På sittplats med för den delen. Och jag har en känsla att om de som du vill ska stanna hemma istället faktiskt gör det, så skulle det bli glest i hallen på många matcher. Och nog är det väl bättre med nästan fullsatt än tomma rader?
-
- c/o LL´s Forum
Så jävla klockrent!teddy wrote:Jag lovar att ge mig i frågan, om en enda person kan ge ett enda godkänt svar till varför man inte ska sjunga på en ståplats.
Håller med dig fullständigt.
Förstår inte det konstiga med att sjunga? I mina ögon är det en självklarhet. Ni som inte sjunger är förmodligen Taifare
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Allvarligt talat, ni som säger att man inte behöver sjunga.. Är ni anställda av HV på något sätt? Verkar som om ni vill att det ska vara tråkigt, inget liv alls och tyst på läktaren.. "Skit i om man sjunger, klappa händerna, känn på den!"
klappa händerna - okej, om du har svårighet med tal & mindre IQ än vad en 10 åring har! MEN jag trodde vi hade mer hjärna än så på VS faktiskt för vi vet ju när vi ska säga till folk att inte svära!
Börja sjung, eller gå hem.
klappa händerna - okej, om du har svårighet med tal & mindre IQ än vad en 10 åring har! MEN jag trodde vi hade mer hjärna än så på VS faktiskt för vi vet ju när vi ska säga till folk att inte svära!

Börja sjung, eller gå hem.

Håller med Daste 100%.
Påstå att man måste sjunga på en ståplats anser jag är ren grottmännisko nivå! Givetvis vore de skoj om alla gjorde det men seriöst alla har inte samma åsikter i ämnet. För vissa är det en naturlig sak och vissa inte, är väl inte svårare än så?
Varanen har en god poäng angående juniorerna, kan bli lite defensivt tufft men får ge dom en chans iaf. Länge velat se dom få speltid (efterlyste ju ett par byten av Sebbe redan mot Djurgården) och ikväll får vi nog se bägge herrarna.
Man ska ju även veta att det finns inte mycket värre att möta än två ettriga juniorer om dom får lite medvind!
Jag tror på seger och tänk om Sebbe eller Dahse stänker in ett avgörande!

Påstå att man måste sjunga på en ståplats anser jag är ren grottmännisko nivå! Givetvis vore de skoj om alla gjorde det men seriöst alla har inte samma åsikter i ämnet. För vissa är det en naturlig sak och vissa inte, är väl inte svårare än så?
Varanen har en god poäng angående juniorerna, kan bli lite defensivt tufft men får ge dom en chans iaf. Länge velat se dom få speltid (efterlyste ju ett par byten av Sebbe redan mot Djurgården) och ikväll får vi nog se bägge herrarna.
Man ska ju även veta att det finns inte mycket värre att möta än två ettriga juniorer om dom får lite medvind!
Jag tror på seger och tänk om Sebbe eller Dahse stänker in ett avgörande!

"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Tycker vi kan bojkotta ikväll så får se hur tråkigt det är att kolla på en elitseriematch utan nått drag på läktaren...
support your local team
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Det handlar inte om att ge sig, utan om att diskutera. =)teddy wrote:Jag lovar att ge mig i frågan, om en enda person kan ge ett enda godkänt svar till varför man inte ska sjunga på en ståplats.
Jag tycker kanske att nu har fel i en del av vad ni säger, och belyser er, men försöker bara lägga fram min argumentation. Hur du/ni väljer att motta det är upp till er.
Och jag anser att folk inte -behöver- sjunga på stå för att det inte är deras skyldighet att göra det. Det är frivilligt, som så mycket annat här i livet. Hur man motiverar det, om man ens orkar göra så mycket, är upp till en själv, men vi kan inte kräva av andra att lägga sin röst till stämman. Vi kan uppmuntra och bjuda in, men det är upp till folket på ståplats att sjunga om de vill. Och den viljan tror jag inte kommer till svar av irritation eller skitsnack från klacken.
Själv tycker jag vi gör ett jättebra jobb i klacken, och att vi ofta får med oss en röststark skara. Sen har vi ibland dippar, under veckorna oftast. Men så är det kanske svårt att få igång den där festliga klackkänslan på en vanlig knegardag. För att inte tala om i en match då laget spelar dåligt.
-
- c/o LL´s Forum
Den dagen vi accepterar att man sjunger om man vill/kan/orkar det är den dagen vår fantastiska stämning går i graven kom ihåg det.
Vad vore trycket utan t ex Bizon, Malmström, Anders eller Coffe?? Det är de som tar i när det är dödstyst.. Det är de som ibland gör skillnaden mellan div 3 stämning och en stämning av världsklass!
Vad vore trycket utan t ex Bizon, Malmström, Anders eller Coffe?? Det är de som tar i när det är dödstyst.. Det är de som ibland gör skillnaden mellan div 3 stämning och en stämning av världsklass!
Det här jävla forumet har helt spårat ur. Varenda förbannad tråd förstörs med inlägg om att dom som inte sjunger håller inte på Lakers. Jag vill hellre vända på det... dom som inte snackar hockey (i matchtrådar) begriper inte sporten. Men det är väl så här huligananism startar, gruppgemenskapen enar och det blir "vi mot dom" (andra supporterföreningar brukar attackera motståndarnas klack, men här gör man den begåvade varianten och attackerar personer som håller på SAMMA lag) och hockeyn är det minst intressanta.
Briljant ta mig fan.
Briljant ta mig fan.
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Mmm, fast de uppmuntrar snarare än tvingar. =)
hejsan
någon som vet om det finna 2 biljetter att få tag på tills ikväll?

Tror det blir svårt att hitta. Vad jag förstått är alla biljetter slut, och de som har men inte kan gå säljer dem nog till vänner. Kolla blocket eller liknande, finns kanske nån som säljer 'svart'.marthina wrote:hejsan
Daste wrote:Tror det blir svårt att hitta. Vad jag förstått är alla biljetter slut, och de som har men inte kan gå säljer dem nog till vänner. Kolla blocket eller liknande, finns kanske nån som säljer 'svart'.marthina wrote:hejsan
har tyvärr kollat där.
tänkte därför höra lite här runt omkring:)
Huliganism & ultras, otroligt stor skillnad.. Blanda aldrig ihop dessa, tackCharlamov wrote:Det här jävla forumet har helt spårat ur. Varenda förbannad tråd förstörs med inlägg om att dom som inte sjunger håller inte på Lakers. Jag vill hellre vända på det... dom som inte snackar hockey (i matchtrådar) begriper inte sporten. Men det är väl så här huligananism startar, gruppgemenskapen enar och det blir "vi mot dom" (andra supporterföreningar brukar attackera motståndarnas klack, men här gör man den begåvade varianten och attackerar personer som håller på SAMMA lag) och hockeyn är det minst intressanta.
Briljant ta mig fan.

-
- c/o LL´s Forum
Herregud säger jag bara Charlamov!Charlamov wrote:Det här jävla forumet har helt spårat ur. Varenda förbannad tråd förstörs med inlägg om att dom som inte sjunger håller inte på Lakers. Jag vill hellre vända på det... dom som inte snackar hockey (i matchtrådar) begriper inte sporten. Men det är väl så här huligananism startar, gruppgemenskapen enar och det blir "vi mot dom" (andra supporterföreningar brukar attackera motståndarnas klack, men här gör man den begåvade varianten och attackerar personer som håller på SAMMA lag) och hockeyn är det minst intressanta.
Briljant ta mig fan.
För det första, att de som inte sjunger skulle vara taifare är otroligt mycket med glimten i ögat. Det skrev jag framförallt för att folk skulle sjunga mer.
Men att påstå att det är huliganism för att en del tycker att man borde sjunga på ståplats där klacken hör till, det visar bara att du är okunnig inom ämnet. Håll dig till matchrapporter och dylikt istället, det verkar du ha bättre koll på.
Är man huligan om man åker på bortamatcher med?? För då vill man väl slåss?
Är man huligan om man vill hoppa i ramsor?
Är man huligan om man har keps?
Är man huligan om man vill ha Sveriges bästa stämning?
Det är just nu du som skapar ''vi mot dom'' och ingen annan!
Tycker inte vi behöver börja debattera skillnaderna mellan Ultras och Huliganer, det har vi gjort tillräckligt på detta forum.
Jag vänder på det.
Tycker det är klackens förbannade skyldighet med klackledaren i spetsen att dra med så många som möjligt på ståplats. Lyckas man inte, ok, bad day, bad job, men skyll inte på den enskilde. Han har betalt för att se hockeymatchen precis som vi andra, och det är matchen som är det primära, som jag tror Charlamov menade. Jag står inte själv mitt i klacken, och försöker bidra lite från ena utkanten. Och oftast så sjunger jag, men det är inte alltid.
Orsakerna är många. Precis som spelarna på isen har man ibland sämre dagar, sämre matcher. Ibland orkar man inte på samma sätt. Ibland är man högljudd som fan, andra gånger har man ingen kraft i varken sången eller skrikandet.
Ibland blir jag så jävla nervös av det som händer på isen att jag mer eller mindre blir paralyserad och helt enkelt tappar sången och skrikandet.
Om vi börjar med att respekterar varandra, så tror jag man har större möjligheter att skapa ett grymt VS!
Jag vänder på det.
Tycker det är klackens förbannade skyldighet med klackledaren i spetsen att dra med så många som möjligt på ståplats. Lyckas man inte, ok, bad day, bad job, men skyll inte på den enskilde. Han har betalt för att se hockeymatchen precis som vi andra, och det är matchen som är det primära, som jag tror Charlamov menade. Jag står inte själv mitt i klacken, och försöker bidra lite från ena utkanten. Och oftast så sjunger jag, men det är inte alltid.
Orsakerna är många. Precis som spelarna på isen har man ibland sämre dagar, sämre matcher. Ibland orkar man inte på samma sätt. Ibland är man högljudd som fan, andra gånger har man ingen kraft i varken sången eller skrikandet.
Ibland blir jag så jävla nervös av det som händer på isen att jag mer eller mindre blir paralyserad och helt enkelt tappar sången och skrikandet.
Om vi börjar med att respekterar varandra, så tror jag man har större möjligheter att skapa ett grymt VS!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Håller med dig Putte.
Men alla har rätt till sina åsikter, precis som du, jag och de andra som tycker på sitt vis.
Kollar man på hockey 2-3 gånger per år och håller käft på Västra Stå, FINE! Men om man kollar match efter match och håller käft så tycker jag personligen att det är hur konstigt som helst att inte sjunga. Och det gör säkerligen 90% av er här med utan att ni skriver det på samma sätt som en del andra kanske gör.
Nu taggar vi för HV71.
KROSSA HV!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tillsammans är vi starka!
Men alla har rätt till sina åsikter, precis som du, jag och de andra som tycker på sitt vis.
Kollar man på hockey 2-3 gånger per år och håller käft på Västra Stå, FINE! Men om man kollar match efter match och håller käft så tycker jag personligen att det är hur konstigt som helst att inte sjunga. Och det gör säkerligen 90% av er här med utan att ni skriver det på samma sätt som en del andra kanske gör.
Nu taggar vi för HV71.
Jag går på varje Lakersmatch men sjunger ändå sällan - och står på ståplats. Det handlar inte om att jag inte gillar Lakers eller är medgångare för det. Står alltid långt från kärnan i klacken men klappar mer än den mest inbitne emellanåt, jag skriker och sjunger ibland men problemet vid den högra delen av ståplats är att det är så många som inte vill sjunga och jag har märkt att det är människor som står där som är mer eller intresserade utav hockey (för att vara riktigt fördomsfull och generalisande). Tror det att många som står där går på strömatcher och lite då och då.. Börjar man sjunga när det är knäpptyst vid den sidan utav klacken så blir det nästan pinsamt då folk omkring börjar stirra eller vänder sig om. Så tänker väldigt många vill jag lova.
Mitt tips är att flytta kärnan i klacken till det stället på ståplats där alla, normalt, ickesjungande individer står. Just nu är det en oskriven regel att ena delen av ståplats inte skall sjunga. Rör om i grytan lite så kan detta säkert ge resultat!
Mitt tips är att flytta kärnan i klacken till det stället på ståplats där alla, normalt, ickesjungande individer står. Just nu är det en oskriven regel att ena delen av ståplats inte skall sjunga. Rör om i grytan lite så kan detta säkert ge resultat!
jag tänkte det är inte så att det finns hos er i hallen ?marthina wrote:Daste wrote:Tror det blir svårt att hitta. Vad jag förstått är alla biljetter slut, och de som har men inte kan gå säljer dem nog till vänner. Kolla blocket eller liknande, finns kanske nån som säljer 'svart'.marthina wrote:hejsan
har tyvärr kollat där.
jag tänkte det är inte så att det finns hos er i hallen ?[/quote]marthina wrote: har tyvärr kollat där.
Tyvärr inte. Du kan dock se matchen live på nätet om du saknar kanal + paket. Koppla in burken i tv'n och njut av en tv-kväll vetja =).
Syftar inte på dig 03. Har ingen ambition att skilja på huliganism och ultras. Men du borde veta att huliganism startar med att personer vill tillhöra en grupp, i gruppen är man någon och tillsammans är man enade och starka. Om man inte tillhör "kretsen" är man mot dom. Om någon är mer extrem må vara hänt. Här finns det dom som börjar skilja på "vi och dom". Förmodligen inte en generell uppfattning i klacken, utan endast hos ett fåtal.Lakersfan_03 wrote:Herregud säger jag bara Charlamov!Charlamov wrote:Det här jävla forumet har helt spårat ur. Varenda förbannad tråd förstörs med inlägg om att dom som inte sjunger håller inte på Lakers. Jag vill hellre vända på det... dom som inte snackar hockey (i matchtrådar) begriper inte sporten. Men det är väl så här huligananism startar, gruppgemenskapen enar och det blir "vi mot dom" (andra supporterföreningar brukar attackera motståndarnas klack, men här gör man den begåvade varianten och attackerar personer som håller på SAMMA lag) och hockeyn är det minst intressanta.
Briljant ta mig fan.
För det första, att de som inte sjunger skulle vara taifare är otroligt mycket med glimten i ögat. Det skrev jag framförallt för att folk skulle sjunga mer.
Men att påstå att det är huliganism för att en del tycker att man borde sjunga på ståplats där klacken hör till, det visar bara att du är okunnig inom ämnet. Håll dig till matchrapporter och dylikt istället, det verkar du ha bättre koll på.
Är man huligan om man åker på bortamatcher med?? För då vill man väl slåss?
Är man huligan om man vill hoppa i ramsor?
Är man huligan om man har keps?
Är man huligan om man vill ha Sveriges bästa stämning?
Det är just nu du som skapar ''vi mot dom'' och ingen annan!
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Det du beskrev lät precis som vilken supporterförening som helst. Även LL
-
- c/o LL´s Forum
Tycker du pratar utan att tänka. Daste har helt rätt.Lakersfan_03 wrote:Håller med dig Putte.
Nu taggar vi för HV71.
Last edited by Lakershjärta71 on 20 January 2012, 17:24, edited 3 times in total.
Man ÄR huligan om man inte har matchtröja, så är det bara. 

-
- Styrelsen Lakers Lakejer