Skellefteå AIK-VLH 18/1 19:00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nu jävlar ska SAIK få för att de slog ut oss ur PO-2 2003!!
Borta ur truppen just nu:
Daggen
Bois
Urbas
Kallio
Iggulden
M Johansson
Hållberg
Markusson
Miraklernas tid är här.
Borta ur truppen just nu:
Daggen
Bois
Urbas
Kallio
Iggulden
M Johansson
Hållberg
Markusson
Miraklernas tid är här.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Re: Skellefteå AIK-VLH 18/1 19:00
har på känn att vi plockar Saik på bortaplan nu även med mängder av spelare borta
Jag ska äta upp min hatt om vi vinner den här matchen! Man får ju fortsätta i ett vinnande spår. 

Blueshirts United
Ät upp föregående hatt innan du börjar drägla efter en ny hatt att mätta magen med. (bildbevis på att den förra är uppäten?)
Ta det inte så bokstavligen Puff. Jag äger ingen hatt. Jag får äta något annat i stället! 

Blueshirts United
Låt j20 laget lira den matchen och vila a-laget dom är ju ändå på resande fot i dom trakterna nu 

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Blir tufft. Undrar hur länge våra krigare orkar med alla dessa skador. Hoppas alla poäng den senaste tiden ger dem den energi de behöver!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
Har redan kalkylerat med att vi får torsk uppe i Skellefteå. Det grabbarna får inrikta sig på är att försöka hålla siffrorna nere. Känns inte rimligt att vi ska ta med oss poäng därifrån i en "kokande" fullsatt bortarink proppfull med gult och svart, särskilt inte nu när vi har 7-8 spelare borta. Nä, det är inte rimligt!
Måhända är jag negativ, men kombar också med att vara lite realist också.
Medstuds kan man ju få mot vilket lag som helst..ja Lakers skulle ju kunna vinna mot Detroit bara man fick lite medstuds eller mycket mestuds
Tanken känns lite så här inför detta på förhand övermärktiga motstånd..Gerber eller Alsenfelt måste kanske göra sin livs bästa match !!

Medstuds kan man ju få mot vilket lag som helst..ja Lakers skulle ju kunna vinna mot Detroit bara man fick lite medstuds eller mycket mestuds

Last edited by Lakershjärta71 on 17 January 2012, 12:26, edited 1 time in total.
Fast att Skellefteå Kraft Arena är slutsåld och kokande en Onsdagkväll är rent bullshit. Har dom haft 2 slutsålda hemma matcher i år? Hockeyn är inte samma sak där uppe som för 5-6 år sedan, nu är supportrarna vana med Sheleftyou i högsta serienLakershjärta71 wrote:Har redan kalkylerat med att vi får torsk uppe i Skellefteå. Det grabbarna får inrikta sig på är att försöka hålla siffrorna nere. Känns inte rimligt att vi ska ta med oss poäng därifrån i en "kokande" fullsatt bortarink proppfull med gult och svart, särskilt inte nu när vi har 7-8 spelare borta. Nä, det är inte rimligt!![]()
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Okej, vi kan väl glömma den där "fullsatta hallen" då om du vill. Iofs ganska oviktigt. Det är i grund och botten på rinken det avgörs och vad man har för inställning. Men hur du än vrider och vänder på det..så fast lagen spelar i samma liga så tycker jag, att Skellefteå utan tvekan är en division bättre än oss. De är bättre än oss på alla positioner. Det är bara att titta på laguppställningen och hur de har lirat hittills. SAIK ska ha en sämre dag (motstuds) om Lakers ska få marginalerna på sin sida i denna match, och kunna ta med sig minst 1 pinne hem.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Träningen såg sådär ut... vi har ju fasen inget lag..
#38 var tillbaka och gick för fullt, #18 är med tillbaka och de känns som en Come back är nära.
dem som saknas är.
Daggen, Urbas, Iggy, johansson, Bois, Kallio...
de enda som var synliga på träningshojjen va Daggen och tror de va Johansson.
annars syntes ingen annan till av de skadade spelarna...
Ölvecky gick in i femman tillsammans med Sås och Dennis.
Eriksson är för tillfället extra FW...
#38 var tillbaka och gick för fullt, #18 är med tillbaka och de känns som en Come back är nära.
dem som saknas är.
Daggen, Urbas, Iggy, johansson, Bois, Kallio...
de enda som var synliga på träningshojjen va Daggen och tror de va Johansson.
annars syntes ingen annan till av de skadade spelarna...
Ölvecky gick in i femman tillsammans med Sås och Dennis.
Eriksson är för tillfället extra FW...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Tack för infon, Coffe.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Ja Ölvecky körde ju mest i den kedjan senast så känns ganska naturligt att han får spela där samtidigt som jag inte tyckte Eriksson passade in där..
En poäng i Skellefteå imorgon vore nästan för bra för att vara sant, men va fan hoppet är ju de sista som överger än!
En poäng i Skellefteå imorgon vore nästan för bra för att vara sant, men va fan hoppet är ju de sista som överger än!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
ja tror stenhårt på vinst imorgon med 5-2
-
- c/o LL´s Forum
Ikväll hinner jag ine upp till skellefteå men varför ska man inte tro på poäng för det. Slänger in en 50 lapp på resultat 3-3
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ja har en sån djävla go kännsla ikroppen som säger att vi lommer få med oss3 pinnar hem ikväll och sen är ju Markusson tebaka med så vi kommer vinna och så kommer det att bli . hela min kropp tjoar me den känslan.
Förbannat lika hemsidor dom har Skellefteå och Lakers. Samma företag som driver dom. Två formstarka lag med likadana hemsidor, kan bara betyda en sak: oavgjort vid full tid. I den bästa av världar.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Hemsidorna är ett samprojekt via Hockeyligan och ES-lagen. Suveränt upplägg 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hoppas på att Saik går för lite underskattning med tanke på våra skador
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jag hoppas att VLH tar ledningen - och sedan spela Grishockey. Kontra och slå. Ett spel VLH är jävligt bra på!
Skaik har pressen på sig. Glåpord och busvisslingar från hemmafansen ska eka i hela Kraft Arena.

Skaik har pressen på sig. Glåpord och busvisslingar från hemmafansen ska eka i hela Kraft Arena.

Växjö har hittat kvalserieformen sen i våras så Grishockey kommer det nog bli
GERBER GERBER GERBER FÖR FAN. En jävla massa returer. Fem första skotten släpper han fem returer. På det femte blir det mål
I always tell the truth, even when i lie
1-1 i PP skulle sitta fint
Ser lite darrigt ut i egen zon idag. Har inget flyt med puckstudsarna. Kan bli en jobbig kväll!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

växjö vänder detta nu i andra sen kan de äga spelet hur mycket de vill Saik även om de skjuter 100 skott
Man kan inte skylla på gerber!! Han var skymd, sen så kändes det som backen inte riktigt hade sin gubbe... Tror lakers sätter 1-1 efter 38 sekunder i andra
/m0b0
gött mos 2-1 nu
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
asså hur jävla in i helvetes förbannat satans jävla svårt ska de vara att spela PP ?!?!?!!?
Vi måste för fan äga ligan insläppta mål i PP....
Vi måste för fan äga ligan insläppta mål i PP....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
4-2 slut
inget bra powerplay alls
mycket bra spel av gerber
mycket bra spel av gerber
PP va uselt tyvärr