Skadorna haglar tätt just nu i laget och tyvärr är det ju inte första året som vi har en massa spelare borta. Läget såg liknande ut i fjol vid den här tidpunken. Är det något fel i själva uppbyggnandet av laget på försersongen som gör att just vlh drabbas hårt av skador när halva serien har gått eller är det bara ren å skär otur att just vlh lyckas får en 4-7 spelare borta år efter år?
Nu har jag ingen statestik på vad det är för skador som drabbat spelarna men finns nog non här ute som har koll på detta med skulle jag tro. Och skulle som sakt vara ganska intressenat å se vad de är för skador som spelarna drabbas av. Om det är samma skador som återkommer på olika spelare
Skador i VLH
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Skador i VLH
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Re: Skador i VLH
Vet inte vad du fått det ifrån. Det som hänt i år har ingen motsvarighet tidigare för vår del. 4-7 spelare borta år efter år? Nja, inte riktigt va.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Re: Skador i VLH
Tidigare har vi haft tämligen få skador, som har varit releterat till sträckningsskador. Jag har skrivit det tidigare, att skador som på Johan A och Markusson är olyckshändelser som aldrig kan förutses. men om det blir mycket skador på grund av sträckningar i ljumskar, så kan man alltid börja forska i vad det beror på. men skadorna i år är unika för vår del.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skador i VLH
Ljumskproblem på äldre spelare är ganska vanligt och svårbehandlat, tidsödande. Ju äldre spelaren är desto svårare att förebygga sådana problem som ljumskar. Kallio, Hållberg och Gerber kommer få leva med detta nu i resten av sina karriärer tror jag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det