Spelarbetyg Halfway

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Malul
c/o LL´s Forum

Spelarbetyg Halfway

Post by Malul »

Martin Gerber;
2.39 GAA 92.12 %

4/5

Femman uteblir tack vare hans gåvor och de matcher han tappat taget.När han vill kan han ta oss långt!

Oscar Alsenfelt
2.92 GAA 90.46%

3/5

Mycket stark 3!Killen lirade div 1 för inte så längesedan och gör det nu urstarkt i högsta serien!

Ilkka Heikkinen

5/5

Fantastisk offensiv kraft i PP och inte så säker hemåt,men där hans backkollega borde räddat honom har han nu istället fått kritik.Fram med en tvåvägsback ihop med honom!Våga låta släppa bakåt när det är så säkert framåt.

Jonas Holös

3/5

Utmärker sig inte ännu mot de förväntningar som finns på honom,sparkapital hoppas jag.

Björn Karlsson

4/5

Blandar o ger med kalasmatcher och rena katastrofinsatser men har höjts sig till en ny dimension.Otrolig karriär.

Nils Andersson

2/5

Snabb på grillorna men inte riktigt det genombrott jag hade hoppats på,vår kommande doktor har potential dock.

Per Hållberg

3/5

Katastrofal inledning följt av total lydnad av JK´s spelidé!Märktes oerhört nu senaste matcherna att han inte var med.

Johan Jonsson

4/5

En komplett back,utmärker sig sällan men likt domare är det ofta ett tecken på att man gjort en bra match.En av de viktigaste kuggarna i skymundan.

Tom Linder

2/5

Gjorde inte bort sig men gjorde inte speciellt mycket heller.Tynar bort i Ingenstans.

Marcus Johansson

2/5

Sensationellt långsam samtidigt som han är rutinerad den gamle räven.Får problem att ta plats om ny/nya backar tillkommer.

Jeremias Augustin

3/5

Tillsammans med Bena ytterst sensationellt framgångsrik.Man minns den usla insatsen mot Luleå och andra katastrofinsatserna men under säsongen som helhet är han ensam tillsammans med Bena på plus i +/-
Vem kunde trott det innan förra säsongen började då röster höjdes att Gäry inte platsade i ett topplag i HA.

Mike Iggulden

5/5

Utan tvekan elitseriens största skräll såhär långt,har börjat producera på slutet igen.Så nära en 6-a man kan komma i avdelningen förväntningar/utförd prestation.

Tomi Kallio

4/5

Hittad på loppis bland utgångna plagg så visar Tomi att han är en spelare av Guds nåde fortfarande.

Brad Moran

4/5

Utskälld å det grövsta men prestationen ligger där under ytan.56.72 % vunna tekningar,19 poäng på 31 matcher och inne på flest mål framåt är inget annat än en succé.

Josh Soares

3/5

Joshua har börjat leverera på slutet vilket inte är en sekund för tidigt,fortsätt på detta och han kommer kunna bli tungan på vågen på slutet.

Liam Reddox

2/5

Inte alls den kraft framåt han värvats för,gömt sig bakom Iggy när denne var som hetast men har inte kunnat gå in och producera när andra vikit ner sig.

Stiig Saviano

5/5

The Laker var till en början enbart en boost i omklädningsrummet men nu senast även på isen,oerhört kvick och är inne i tempot äntligen.Lagspelare som gör laget bättre

Dennis Rasmussen

3/5

Ung och lovande och intentionerna finns där hela tiden,lär han sig sätta frilägena blir han landslagskille i framtiden.

Anders Eriksson

1/5

Inte alls vän med pucken hittills,har massor att bevisa efter jul.

Johan Andersson

2/5

Retar inte upp folk som han en gång kunde,bli mer arg och kärleken från folket kommer!

Erik Josefsson

1/5

Jobbigt betyg men hans anpassning till Eliten är just nu under all kritik,han kan så mycket bättre.

Gustav Hjalmarsson

1/5

Även Gurra har svårt att ta för sig och har även han likt Bois slutat spela fysiskt.

Johan Markusson

2/5

Oerhört snäll tvåa men #38 ger laget ofta den boost som då och då behövs.Men måste likt resten av laget träna avslut.

Mikael Eriksson

2/5

En stor spelare som inte använder sin kropp för mer fysiskt spel,visar stundtals upp goda intentioner.Börjar hitta tempot.

Kommentera gärna,jag tror många enbart minns Gärys sista matcher och ifrågasätter hans betyg. 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Re: Spelarbetyg Halfway

Post by alfax »

Jag minns Garys alla matcher och är inte alls med dej om det betyget och inte Benas heller :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

riktigt rolig analys Malul !
skulle dock velat ändra lite

Nisse skulle haft en 3 a tycker ändå att han presterat över förväntan och gjort det riktigt bra.
Linder och Johansson 1a dessa två herrar hänger tyvär inte riktigt med i spelet...

Saviano en 4a... han var ritkigt kass i början av säsongen men som du säger har han jobbat sig uppåt.
Eriksson skulle haft minst en 2a. han är bättre än en 1a helt enkelt.
Bois skulle haft en 3a, han har blivit bättre och bättre och han är en stor del i laget som gör att vi orkar faktiskt, när han väl är på humör så är han riktigt bra och retar upp folk.kolla bara hur många UTV han tex har fått med sig.

Gurra skulle haft en 2a. har med vuxit in i kostymen och man kan inte räkna mer ifrån honom han jobbar och sliter och de känns som han har kommit rätt i positionerna.

annars håller jag med dej fullt ut ! ;)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Subjektivt som vanligt, men jag tycker:
Björn 2+/5.
Johan J 2/5.
Jeremias 2/5
Iggulden 4/5 max.
Steve 3/5. Kass i början.
Anders E 2+/5
Nils A 3/5
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Spelarbetyg Halfway

Post by PutteA »

Håller med Coffe när det gäller Nisse, ger honom ockra minst en 3:a. Sen håller jag inte med om Johan Jonsson, här är jag av totalt motsatt åsikt. Han är i min värld just vår 7:e back. Jag är riktigt besviken på honom. Han gör ett hyfsat jobb i en mot en, men när det blir fysiskt orkar han inte stå emot, han markeringsspel är under all kritik. Han har inga offensiva skils alls. Är väldigt långsam i både reaktion och att uppfatta situationer. Många sa att Gärry var sämst mot Lule, men jag anser Jonsson som ännu sämre denna drabbning.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Sådana här trådar är omåttligt roliga att dra fram om nåra säsonger.

Räven,Iggy bara 4 av 5? Vad krävs för femma? 8)

Växjö Lakersissä!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jonsson ger jag en 2:a på grund av en hyfsad start på säsongen.
Moran en 3:a. Kan bättre.
Josefsson en svag 3:a tack vare hans skills i defensivt. Skulle bli en stark 3:a eller t.o.m en 4:a i en mer spelskicklig omgivning.
Reddox, Kallio en 3:a. Reddox en av våra absolut bästa sista 3 matcherna, 4:an är i vardande. Kallio har mer att ge hoppas jag.
Anders E & Gurra 2:a. Tyckte Gurra var på G men har slocknat lite. Anders är vårens man.
Iggulden en 4:a på grund av svackan som han tack och lov verkar vara på väg ut ur nu.
Kung Stig är alltid en 5:a

Resten är väl ungefär som Maluls betygsättande.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Malul: Iggy skulle haft en gjuten femma, men han dippade efter sin fullständigt formidabla inledning, så då tycker jag att en fyra är lagom.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Måste ju finnas nåt objektivt index för sånt här. :D Men det är ju inte lika kul. Då kan man ju inte haussa sina favoriter. Eller tvärtom. Ta Saviano t ex. Har ju ett, för Lakers, riktigt bra plusminus i slutändan. Producerat skapligt, för att vara Lakers. Ska man väga in lagmoral och hur han betyder mycket för laget...? Mjaa...då försvinner ju alla krav på prestation egentligen, då kan han ju hoppa in ibland. Inledde dåligt, ska det dra ner? Varför då egentligen? Tja, bidrog inte med att håva in poängen i de matcherna, kanske...eller? Hur mycket drar det ner? Oerhört mycket bättre prestation i senare matcher ger ju inte retroaktiva poäng. Förlorat är förlorat.

Det som verkligen vore intressant vore om alla betygsatte alla spelarna så kan vi se hur mycket det stämmer överens i slutändan.

I övrigt tycker jag det är givande och rolig läsning. Men så satans svårbedömt. Så jag säger inget. Mer än att Saviano kan ju inte ha en femma. Femma är väl världsklass. :D
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Nja,som du säger så är ju detta rätt så objektivt.Men i min värld är nog en femma i detta sammanhang högsta elitserieklass.Annars tvingas jag sänka betyget på Bena :lol:

Växjö Lakersissä!!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Konstigt att ge Reddox 2/5 och Josefsson 1/5.
Post Reply