Ilkka Heikkinen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Ilkka Heikkinen
Ilkka Heikkinen ska man fan inte hacka på. Hade han varit bra defensivt hade han varit en världsback
Att detta dessutom kommer från "liraren" som tycker Tom Linder är grym och borde vara given, tycker jag är helt hysteriskt underhållande.Lillklonis wrote:han har varit inne vid 4 av 5 mål bakåt i PP! det är inte bra! våran försteback ska inte ligga bland de sista i plus/minus så är det!
-
- Forumdemon
Jag tycker inte Ilka är bra i egen zon. som svartvadet skrev i man mot man är han bra!
Visst han har fått något dåligt pass av kallio som de blivit mål på i pp men ja tycker han har slarvat vid blå ett ex antal gånger.
Tycker ilka är jättebra offensvt men han har stora brister bakåt! Gäry har räddat ilka vid ett flertalet gånger när han har slarvat!
Finns en anledning till varför han inte är med i landslaget och det är hans defensiva spel.
Lamme vad har detta med linder och göra?
Visst han har fått något dåligt pass av kallio som de blivit mål på i pp men ja tycker han har slarvat vid blå ett ex antal gånger.
Tycker ilka är jättebra offensvt men han har stora brister bakåt! Gäry har räddat ilka vid ett flertalet gånger när han har slarvat!
Finns en anledning till varför han inte är med i landslaget och det är hans defensiva spel.
"fest med lakers lakejer;)"
Eg. ingenting. Mer än att det visar hur skev din syn på vad hockeykvalitet är jämfört med min.Lillklonis wrote:Jag tycker inte Ilka är bra i egen zon. som svartvadet skrev i man mot man är han bra!
Jag tycker Ånges starke man Sami Tuominen är den bästa back vi haft. Still going strong!
Bono är den enda i vårt lag tillsammans med Gerber och Holøs som kan anses vara på VM-nivå, dvs världsnivå. Åtminstone som är där och nosar. Resten har svårt att hålla en konstant ES-nivå. Tyvärr är det så.

Bono är den enda i vårt lag tillsammans med Gerber och Holøs som kan anses vara på VM-nivå, dvs världsnivå. Åtminstone som är där och nosar. Resten har svårt att hålla en konstant ES-nivå. Tyvärr är det så.
-
- Forumdemon
-
- Forumamatör
Kombinationen att vara briljant i offensiven och leverera flippmackor från backplats och inte vara någon säkerhetsrisk bakåt är oerhört svår. Det är bara några få i världen som bemästrar detta. Illka är inte en av dessa och därför spelar han i våra vackra färger. Om han skulle börja spela safe-spel (vilket du efterfrågar?) så skulle all hans charm och elegans försvinna. Givetvis är inte slarv okej. Men en missad pass får man räkna med. Exakt samma princip som Illka Jr.=MacNevin.Lillklonis wrote:Jag tycker inte Ilka är bra i egen zon. som svartvadet skrev i man mot man är han bra!
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
http://www.hockeysverige.se/article/126 ... el-one-cup
Illka är uttagen till Channel One Cup !
Grattis får man säga!!!
lite synd för oss som tappar våran bästa back under dessa dagar...
Illka är uttagen till Channel One Cup !

Grattis får man säga!!!
lite synd för oss som tappar våran bästa back under dessa dagar...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Ilkka Heikkinen
15-18 Dec borde väl inte vara så många matcher, har ju ingen aning när lagen samlas så klart.
-
våran sista match innan Jul uppehållet för våran del är ju spelad då så det verkar lugnt;)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
grabben har ju presterat å de grövste så det vore väl faen om han ikke ble uttagen .
Alltid uppehåll i elitserien när dessa cuper spelas.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Riktigt kul! Grabben har gjort mycket bra för VLH. Jag känner att Ilka har fått ta mycket av min besvikelse när det har gått dåligt för Växjö. Ilka är värd den här chansen tveklöst!
Last edited by Lalin on 5 December 2011, 21:49, edited 1 time in total.
Blueshirts United
ja det är ju nästan du får skämmas Lalin över det .
Såg fan inte bra ut för Ilkkas knä mot ryssarna? Nu är det nog bara att be en bön.
Fick en smäll på knät och gick ut, har inte synts sen dess.
-
Kom tyvärr inte in mer i matchen.
Inte konstigt att NHL klubbarna stoppar spelarna från landslagsspel....
Inte konstigt alls, men borde vara olagligt. Landslaget är det finaste man kan spela för. Eller så borde det vara.
Enligt finska medier är Heikkinens säsong över. Men jag tror inte de har bättre källor än att de sett incidenten där Bonos knä vreds. Jag har inte sett någon officiell kommentar ännu.
Enligt finska medier är Heikkinens säsong över. Men jag tror inte de har bättre källor än att de sett incidenten där Bonos knä vreds. Jag har inte sett någon officiell kommentar ännu.
Finns det ens nån mening att gå på matcherna längre? Kan inte se oss undvika KS nu. Detta är det värsta som kunde hända....
Tack vare en landslagsmatch som ingen bryr sig om!!
Tack vare en landslagsmatch som ingen bryr sig om!!
Vi kan ju börja med att avvakta någon form av officiellt besked. Spelare riskerar att skadas varje gång de stiger ur sängen. Hoppas detta nu inte spär på något hat mot Finland, eller Ryssland, eller andra länder som inte är Sverige.
Här är incidenten (scrolla ner och klicka på den andra bilden). Han kan i alla fall gå helt själv, kanske är det inte så allvarligt.
Nej, ser faktiskt inte så jättefarligt ut. Hoppas på det bästa!
Egentligen inget mer än att han ska undersökas imorgon.
Har själv dragit knät ur led och då gått efteråt. Men det såg inte bra ut dagen efter. Jag är skeptisk. Visserligen hanterar man sådana skador bättre nu för tiden. Men han lär bli borta ett tag om det är den typen av skada. 

Blueshirts United
Håll tummarna för att ledband och korsband inte slitits av. Själv skall jag hålla andan. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
faaan att den här djävla oturen ska grina mot oss hela tiden GRRRRRRRRRRRRRR

Ilkka Heikkinen
Jävlars helvete! Fy fan vad dumt detta blev.
Evertsson fick plötsligt lite mer att göra.
Hoppas det finns en Gud om inte så ser vi inte Ilkka mer den här säsongen.
Evertsson fick plötsligt lite mer att göra.
Hoppas det finns en Gud om inte så ser vi inte Ilkka mer den här säsongen.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!